[B4 1.9 AAZ] Turbina KKK 03-003 regeneracja czy wymiana?
[B4 1.9 AAZ] Turbina KKK 03-003 regeneracja czy wymiana?
Witam. W moim aucie najprawdopodobniej skończyła się turbinka. Silnik 1.9 TD AAZ rocznik 1994, a turbinka to KKK 03-003/94995 o nr 028145701R. Objawy sia takie, turbinka gwiżdże sobie aż miło i to nawet "bez gazu", gdy obroty spadają. Ale przede wszystkim puszcza olej, bo sztanga u dołu turbiny jest mokra od, a poza tym z jakiegoś miejsca, dokładnie nie potrafie tego zlokalizować, olej zalewa mi łapę silnika. I teraz mam pytanie czy lepiej regenerować czy szukać używki, i czy musi ona posiadać dokładnie takie samo oznaczenie jak moja i pochodzić z audi b4? A jeżeli regenerować to czy ktoś moze polecić jakiś zaufany zakład w województwie dolnośląskim lub opolskim.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2011, 22:16 przez simon78, łącznie zmieniany 3 razy.
Gwizdanie ma się z grubsza nijak do stanu turba Kolego radzę powycierać WSZĘDZIE tam gdzie mokre od oleju, skontrolować jego poziom w silniku. Następnie odpalamy autko, toczymy się do zagrzania, czekamy jeszcze niecałe drugie tyle co zajęło nagrzanie płynu chłodniczego i pi%^a. Przepałuj zdrowo i zobacz skąd Ci zacieka dopiero. Tylko po pałowaniu nie gaś od razu Mi łapę silnika zalewało spod dekla zaworów, ogólnie całą lewą stronę silnika miałem w oleju.
Co do regeneracji to zależy jak trafisz, zresztą tak samo jak z ori używką. Nówka kosztuje koło 2 koła papieru więc nieopłacalna sprawa Kontroluj ile przepala Ci oleju, bądź ile go gubi. Sprawdź też czy dymi auto na siwo czy niebiesko itp.
Co do regeneracji to zależy jak trafisz, zresztą tak samo jak z ori używką. Nówka kosztuje koło 2 koła papieru więc nieopłacalna sprawa Kontroluj ile przepala Ci oleju, bądź ile go gubi. Sprawdź też czy dymi auto na siwo czy niebiesko itp.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Jakiś anorektyk ten silnik :mrgreen:simon78 pisze:a oleju musiałem dolać około litra po przejechaniu 5 kkm.
Zdejmujesz gumowy wąż łaczący filtr powietrza z turbiną, wkładasz tam dwa palce, chwytasz za oś wirnika i ruszasz nią. 1mm luzu to naprawdę dobrze. Przy 2-3mm trzeba pomyśleć o regeneracji.simon78 pisze:Mozna to samemu zrobić?
"Paaaaaniieeee.... toż to stary wóz. Wymień na nowy. Wogóóóóóleeee i turbo, i tłoki, i silnik. No doooobraaa, otwórz Pan maskę."simon78 pisze:Poza tym mechanik
<ok>
Mi też mówili - masz 22 letniego diesla, to on musi być wolny, dymić i palić jak smok bo to 22 letni diesel starej konstrukcji. I cały czas udowadniam, że nie mają racji.
simon78, jak z rury nie kopci to znaczy olej ani gorącą ani zimną stroną nie puszcza. Musisz mieć gdzieś wyciek. Gdyby puszczało gorącą stroną, z rury jak z ikarusa na siwo/szaro - gryzący dym. Jak zimna strona niedomaga to na niebiesko. W sumie 1l na 5tys km to no całkiem sporo, niby dopuszczalne jest 1l na 1k km ale w jakim stanie wtedy silnik jest Umyj motorownie i szukaj wycieku
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Wcale nie przeszkadza to temu, aby mieć 10s do setki i spalanie ON na poziomie 5-5.5l w cyklu mieszanym. Aha, w zimę pali od kopa bez przyśpieszacza, na słabym aku i puszczającym rozruszniku :mrgreen:BorysTDI pisze:1l na 1k km ale w jakim stanie wtedy silnik jest
Dalej nie wiem gdzie ten olej znika.
Kolega simon ma AAZ a więc coś pokrewnego 1.6TD.
Po sprawdzeniu węży sytuacja wygląda tak, że wąż łaczący turbine z filtrem powietrza i odmą jest suchy, a ten drugi krótszy wąż miał wilgotny osad, jakby nagar i nie było to płynne, ani nie wygladało to jak zalane olejem, ale też suche nie było. I teraz nie wiem czy tak ma być czy też oba węże muszą być suche jak pieprz?