Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0ABK]bingo s sonda nie oscyluje 0.05V dobrze czy zle

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

[B4 2.0ABK]bingo s sonda nie oscyluje 0.05V dobrze czy zle

Post autor: konradnutlok » 11 maja 2011, 18:18

Witam. mam gaz bingo s4 na silniku krokowym i mikserze Mój problem jest taki ze kupilem sobie interfejs lpg i podlaczylem sie go gazu na chlodnym silniku zapalilem auto na benzynie i pirwsze co mnie zdziwiło to to ze sonda nie oscylowala pomiedzi uboga i bogata mieszanka tylko byla po srodku na zielonym punkcie. po przelaczeniu na gaz sonda byla na bogatej wiec ustawilem sruba przy parowniku aby oscylowala i udalo sie to ale sonda oscylowala powoli nie tak gwaltownie ale oscylowala. Potem przestawilem czas nakladania paliw szybkosc zamykania krokowca na jalowych i pod obciazeniem jazda probna potem chcialem ustawic cut off ale sie nie dalo tego zaznaczyc bo nie mialem wybranego czujnika tps to wybralem Lin. 0-5 V jak ustawilem cut off na 1200 i 50% to jak dalem gazu powyzej 1200rpm to zaczynal sie dlawic. i po tym wszystkim na odczytach zobaczylem ze sonda na gazie nie oscyluje tylko jest na ubogim :-( to stwierdzilem ze jest co nie tak i otworzylem ustawienia take jakie mialem na poczatku (bo zapsalem je w razie w) i wcisnalem NAUKA i mi pokazalo ze błąd sondy i przerwalo adaptacje i od tej pory nawet na ustawieniach takich jak przed podlaczeniem kabla do kompa sonda jest na ubogim caly czas i nie reaguje nawet jak krece sruba w parowniku pokazuje 0.00V a na benzynie tez est na ubogiej ale pokazuje 0.05 i czasem wzrosnie jak dodaje gazu. Tak wiec podsumowujac to sonda na goracym silniku nie oscyluje ale minimalne ruchy sa a na lpg wogole nie oscyluje. przepraszam ze sie rozpisalem ale chcialem wszystko opisać.
Moje pytania:
1. czemu sonda teraz nie oscyluje a wczesniej oscylowala powoli?
2. co to jest cut off? bo myslalem ze chamowanie silnikiem a to mi nie pozwala przekroczyc ustawonych obrotow jak jest wlaczone
3. Czy ktos ma taka sama instalacje i bawil sie kiedys w ustawianie i czy moglby sie podzielic ustawieniami?
Prosze o pomoc wszystkich co sie na tym znaja bo ja juz nie wiem co mam robic :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Ostatnio zmieniony 13 maja 2011, 17:43 przez konradnutlok, łącznie zmieniany 1 raz.

gornek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 13 gru 2009, 15:03
Lokalizacja: Zakliczyn

Post autor: gornek90 » 11 maja 2011, 20:47

a jak ustawiałeś, to silnik jaka miał temperaturę ?? ( na wskaźniku ).

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 11 maja 2011, 22:01

jak zaczalem ustawiac tzn. zapisywac ustawiena w razie czegos i ogolnie rozpoznawalem sie z ustawieniami to byl zimny a jak zaczalem przestawiac to mial ok70 90 a sonda przestala oscylowac jak juz moze ze 3 razy wiatraki sie wlaczaly

[ Dodano: 2011-05-11, 22:09 ]
a moze reset calego auta moze cos pomoze? jutro odlacze aku i zobacze.
podlacze sie pod lpg i bede cos cudowal moze uda mi sie "obudzić" sonde
a czy to moze byc wina membrany ze np jest stara i jak sie mocno nagrzeje to zle reguluje gaz? bo nie wiem ile ona ma lat a parownik to lovato RGE090

Awatar użytkownika
Karol_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:59
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karol_90 » 11 maja 2011, 22:15

Nie sądzę żeby reset pomógł. Membrana nie ma nic do sondy. A powodem tego że nie oscyluje najprawdopodobniej jest to że nadaje się do wymiany.

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 11 maja 2011, 22:21

ale jak podlaczylem to oscylowala a przestala jak zmienilem typ czujnika tps z brak tps na lin. 0-5V i po tej zmianie zaczynaly wyskakiwac "krzaki" i nawet przywrucenie ustawien nic nie pomoglo. ale jutro jak nie sila to sposobem go potraktuje. mam pytanie jeszcze gdzie sie znajduja etyczki sondy bo w kanale to widze aby jak kabelki od sondy ida nad skrzynie i tam gina i nigdzie nie moge znalesc wtyczek i od czego ewentualnie bedzie pasowac sonda do mojego ABK

[ Dodano: 2011-05-11, 22:25 ]
musze miec pewnosc na 100000% ze to sonda padla lub pada i musze wszystko inne wykluczyc bo nie chce na darmo kasy w sonde pchac
a i dodam ze na zimnym na benzynie sonda byla na srodku pomiedzy uboga a bogata mieszanka i spalanie jak do tej pory wynosilo ok12 l gazu

gornek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 13 gru 2009, 15:03
Lokalizacja: Zakliczyn

Post autor: gornek90 » 12 maja 2011, 20:15

ale jak jest zimny silnik to sonda nie będzie oscylować bo nie ma odpowiedniej temperatury ( sonda musi mieć min 350 oC). W sumie ona ma grzałkę, ale nie wiadomo czy chodzi. Nagrzej silnik to normalnej temperatury pracy (80-90 oC) i wtedy spróbuj regulować.
I jeszcze takie pytanie, na silniczku krokowym masz jakąś śrubę czy nie ?

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 13 maja 2011, 10:23

nie mam sruby problem rozwiazalem tak podlaczylem go jeszcze raz wszyatko poustawialem tak jak chcialem czyli PWA w nauce wyszlo 105 to przy biegu jalowym dalem -20 i +20 a pod obciazeniem -20 i +45 o ile dobrze pamietam korekcja szybkosci zamykania wszystko tak aby najszybciej pracowal potem pare rzeczy takich pielegnacyjnych <ok> czas nakładania sie faz itp. no i na koniec sruba przy parowniku zeby sonda oscylowala i narazie wszystko gra zobaczymy jak to bedzie sie zachowywac :mrgreen: jak bedzie cos nie tak to mam zapisane ustawienia przed moim dlubaniem :mrgreen:
a jeszcze jedna sprawa zauwazylem ze nie mam podlaczonego do centralki sygnalu z TPSu i dlatego mi glupial jak ustawilem tps lin. 0-5V cut off i na 50% mieszanki i 1500rpm to jak przekroczylem te obroty to lapal ostrego mula a jak jednak udalo sie go wkrecic na 4000rpm to spadal z obrotow jak na benzynie <ok> i walil w wydech jakby ktos z kalacha strzelal <ok> dlatego dzis bede o to walczyl :mrgreen: jak mi sie uda to opisze jak zrobilem

[ Dodano: 2011-05-13, 16:33 ]
no to tak podłaczylem TPS i auto po ustawienu cut off hmuje silnikiem <ok>
ustawilem zuborzenie mieszanki na 52% i 1300rpm zaraz po puszczeniu gazu troche wali w wydech tak jakby ktos w stary smietnik jakas palal walil bo mam troche zrezany wydech :mrgreen: bez kata i srodkowego tzn zamiast jego jest rura :mrgreen:
i tak sobie mysle czy to strzelanaie nie szkodzi sondzie tzn tej juz nie zaszkodzi bo jest do wymiany :-(
ale czy nowej nie zaszkodzi :?: :?: bo na gazie na przy 90C daje 0.05V i tak stoi na benie sietroche rusza ale nie oscyluje a doszedlem do tego po przeczytaniu innego tematu.


1. czy strzelanie z ryry bedzie szkodzic nowej sondzie??
2. jaka polecacie sonde bo nie chce wydac kasy na jakis szrot wole wiecej zaplacic ale raz a i ja mam sonde z 3 kablami

Prosze o profesionalna pomoc klubowiczow

gornek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 13 gru 2009, 15:03
Lokalizacja: Zakliczyn

Post autor: gornek90 » 13 maja 2011, 21:29

jak dla mnie, to lepiej by było jak być na cut offie dał 0 %, to nie powinno strzelać i gniazda zaworów nie będą się niszczyć ( uboga mieszanka = wysoka temperatura) A napięcie na sondzie musi oscylować między 0-1 V, a w praktyce to 0,8-0,2 V

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 maja 2011, 21:37

Przy II generacji nigdy nie wolno dawać cut offa na 100% bo po gwałtownym dodaniu gazu moze strzelic najlepiej ustawic na 60% i obroty do 1500.

gornek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 13 gru 2009, 15:03
Lokalizacja: Zakliczyn

Post autor: gornek90 » 13 maja 2011, 21:45

Miałem w corsie tak ustawione i chodziło na takim ustawianiu... ale jak 60 % to może być. Najważniejsze żeby nie zubożyć za dużo mieszanki

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 14 maja 2011, 09:10

gornek90 pisze: napięcie na sondzie musi oscylować między 0-1 V, a w praktyce to 0,8-0,2 V


to jak napiecie powinno oscylowac w powyzszych wartosciach to moja tylko i wylacznie nadaje sie do wymiany <buu>

jaka sonde radzicie bosch czy jakas inna rownie dobra?

[ Dodano: 2011-05-17, 22:28 ]
problem rozwiazany wymiana sondy pomogla :mrgreen: wszystko wrocilo do normy praca silnika i dynamika jeszcze zostalo spalanie do sprawdzenia ale na pewno spadnie <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl