Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 SB] Rosnąca temperatura wody w 1,6 TD

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 kwie 2011, 16:44

wampir1988 pisze: a zegary już ze trzy sprawdzałem i za każdym razem to samo
Czujnik podmień ,zegary raczej nie padają,za to czujniki często ;-)

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 28 kwie 2011, 20:33

czujnik zmieniony :-D chyba już wymieniłem wszystko co było możliwe

Awatar użytkownika
mati_412
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 17 wrz 2010, 00:34
Lokalizacja: Wrocław/Dolnyśląsk

przekaźniki

Post autor: mati_412 » 11 maja 2011, 21:30

Ja kupiłem ostatnio oryginalny czujnik do wentylatora co w chłodnicy siedzi i dalej jest tak samo.
Co myślicie o tym żeby kupić ten czujnik ale do 91*C bo standardowo jest do 95*? Powyżej tej temp załącza się wentylator.
A może zaglądnąć do przekaźników?
Dołączam foto

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 12 maja 2011, 15:13

tak jak już pisałem wszystko wymienione i nic się nie zmieniło. Dziwi mnie tylko jedna sprawa jak się tak zagrzeje to górny wąż jest gorący i prawie nie da się go długo potrzymać w ręce a dolny na luzie można trzymać bo jest tylko ciepły termostaty zmieniłem już 2 wahlera bo myślałem że to termostat robi takie jaja ale jednak nie. No chyba że oba termostaty wlnięte plus jeszcze ten stary raczej mało prawdopodobne.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 maja 2011, 16:31

Jak masz stary termostat to go przewieźć i zrób testy.

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 12 maja 2011, 20:41

trepek a jakieś konkrety podasz co mam zrobić??

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 maja 2011, 21:37

W sumie możesz zrobić test i jeździć bez termostatu, ciepło jest. Jak samochód w słońcu stoi to płyn ma prawie 40*C na starcie. Z wiertaniem się nie baw.

Awatar użytkownika
mati_412
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 17 wrz 2010, 00:34
Lokalizacja: Wrocław/Dolnyśląsk

Post autor: mati_412 » 13 maja 2011, 00:37

A co myślicie o tym żeby założyć czujnik wentylatora od 91*?
Może dorobić dodatkowy włącznik wentylatora i włączać jak podskoczy do 100*?:D

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 13 maja 2011, 15:43

miałem taki patent nic praktycznie nie dawało :-D

Awatar użytkownika
mati_412
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 17 wrz 2010, 00:34
Lokalizacja: Wrocław/Dolnyśląsk

Post autor: mati_412 » 14 maja 2011, 10:25

Ale chodził wentylator dłużej, czy też tak krótko??
Pewnie częściej się załączał.....
Wydaje mi sie że trzeba wymienic ten przekaźnik wentylatora żeby chodził aż schłodzi temp, a nie właczał sie na 5 sekund.
Podjade do takiego elektryka ulice dalej i zobaczymy co on na to powie.
Oczywiście napisze co sie dowiedziałem:)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 maja 2011, 15:31

U mnie wentylator dmucha nieco dłużej niż 5 sek, chociaż za długo nie jest. Ale spokojnie to starcza aby temp z 98*C spadła gdzies w okolice 93*C.

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 15 maja 2011, 23:56

Mi jak się włączy też podmucha chwile i się wyłącza. Macie rozumiem 2 wentylatory ?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 maja 2011, 00:13

Ja tak.

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 16 maja 2011, 00:15

U mnie się w ogóle nie włącza bo chłodnica jest tylko ciepła w miejscu czujnika, rok temu w lecie jak stałem w korku 50 min to się na chwilę włączył ale temp na zewnątrz oscylowała w okolicy 32*C więc miał prawo się zagrzać

[ Dodano: 2011-05-18, 22:09 ]
Pany dziś miałem kolejny dzień walki z temp. i szukam magika który odczaruje ten mój przeklęty wóz.
Więc tak zauważyłem że termostat który miałem założony jako nowy w ogóle się nie otwierał poniżej 95*C i wąż u dołu był zimny i na zegarze 100*C. Dziś zmieniłem termostat na ten stary i on działa bez zarzutu gotowałem w garnku kilka razy z termometrem i wszystko gitara teraz węże są jednakowo ciepłe ale temp nadal 100*C

POMOCY!!
dodam listę rzeczy wymienionych:
-czujniki w chłodnicy i ten od zegarów
-pompa wody
-regulator napięcia w zegarach
-korek w zbiorniczku
-termostat 2x wahler a dziś założony ori stary
-zegary 2x

aha i jeszcze sprawdziłem: jak temp stała na 100*C na krótko wentylator i około 2-3min trzymałem i nie spadła ani trochę :-/
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł bo mi się już wszystkie wyczerpały.

[ Dodano: 2011-05-19, 19:55 ]
Kolejny dzień zmagań i w końcu problemy się skończyły :-D temp. ładnie stoi na pozycji 92*C. Napisze krótko: biorąc sprawę na chłopski rozum w tym starym heblu nie ma nic skomplikowanego żadnej elektroniki więc jeśli wszystkie możliwe elementy są sprawne to pozostało tylko porządnie odpowietrzyć układ (niby powinien się odpowietrzyć sam) ale stanąłem autem po skosie tak żeby strona od kierowcy była wyżej czyli żeby zbiorniczek wyrównawczy był najwyższym punktem układu chłodzenia zapaliłem hebla i czekałem aż osiągnie te 100*C przez chwile stała temp na tej pozycji otworzyłem delikatnie korek ze 2 razy poszła bąbelka powietrza po chwili zakręciłem patrze na zegar a tam 92 i nie wierząc temu co zobaczyłem ponaginałem budzik po okolicznych wioskach i temp wzrastała może parę razy do 93-94. wróciłem do domu i stoi na 92 <ok> <tance>

Awatar użytkownika
mati_412
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 17 wrz 2010, 00:34
Lokalizacja: Wrocław/Dolnyśląsk

Post autor: mati_412 » 08 cze 2011, 10:08

Możesz powiedzieć jak bardzo auto było przechylone?
Wysokość max lewarka było mało jak próbowałem....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl