[B4 2.0 ABT z Lpg] świecąca kontrolka ciśnienia oleju
[B4 2.0 ABT z Lpg] świecąca kontrolka ciśnienia oleju
Witam. Mam problem z kontrolką ciśnienia oleju, która nieraz włacza się i świeci :-x podczas uruchomienia zimnego silnika. Dziś po uruchomieniu silnika kontrolka świeciała sie przez około 5-7 minut, słychać wtedy głośniejszą prace zaworów (jakby pracowały na sucho "szczerkotały"). Po zawiekszaniu obrotów kontrolka wciąż się świeciała aż sama zgasła (zawory ucichły). Od pewnego czasu zauważyłem że kontrolka świeci się przy starcie koło 2-3 sekund i gaśnie, ale dziś było przegięcie. Zastanawiam się czy niemam uszkodzonej pompy olejowej, czy czasem smok nie jest uszkodzony czy zatkany. Czujnik ciśnienia oleju został wymieniony 4 tyg. temu, pozimu oleju jest w normie (Shell Hellix), przebieg po wymianie oleju i filtra około 6 tyś. Problem pojawia się tylko przy starcie zimnego silnika, przy starcie podczas dnia jest ok. Pozdrawiam
ja mialem to samo nieraz wogole po odpaleniu nie gasla i chodzil jak diesel wymienilem panewki i gasnie odrazu tyle ze pracuje przez moze 1 sekunde ciutke glosniej a jesli chodzi o kontrolke to przy prdedkosci ponizej 100 na godz\ine na 4 biegu piszczy kontrolka i swieci od oleju jak zwieksze obroty jest ok dlaczego
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
W ABK, ABT, PM (nie jestem pewien jak w innych ale pewnie podobnie) są dwa czujniki ciśnienia oleju. Pierwszy sprawdza ciśnienie oleju poniżej 2000 obr/min. Ciśnienie to nie może być niższe niż 0,3 bara Jeśli spadnie poniżej to zapala się kontrolka oleju. Natomiast drugi sprawdza ciśnienie powyżej 2000 obrotów i jeśli ciśnienie jest poniżej 2 barów lub powyżej 7 to ECU załącza kontrolkę i dodatkowo piszczyk gdyż zarówno za niskie jak i za wysokie ciśnienie jest zabójcze dla silnika. Podjedź do mechaniora i zmierz ciśnienie oleju na jałowym i powyżej 2000 obr. Nie może przekroczyć 7 bar. Jeśli jest wyższe to regulator ciśnienia w pompie oleju może być uszkodzony. Jeżeli ciśnienie jest przepisowe (6 bar) to czujnik ciśnienia do wymiany.
heh tylko ze na wysokich jest ok a przy 90 na 5 biegu sa raczej wolne a swici a znow na postoju kiedy tez wolne juz nie swieci i nie piszczy przyznam ze jezdze juz tak od roku i nic sie nie dzieje nieraz probowalem natycvhmiast stanac sluchalem silnika i nic bylem u mechanika i mowi ze nie wie inny ze to panewki i faktycznie problem rano z zaworami zniknal ale ta kontrolka pika kurcze przytrzymal bym chwile na postoju na jakims konkretnym zakresie obrotow silnik ale niestety mam wielki zegarek zamiast obrotomierza
Jeżeli ciężko Ci sprawdzić dwa czujniki to poczytaj sobie w instrukcji na temat układu kontroli ciśnienia w silniku. Zapamietaj prędkość i podane tam obroty silnika. Postaraj sie jechać tak by spełniać te warunki. Jeżeli będzie piszczało i świeciło to spręż się i sprawdź czujnik. Jeżeli czujnik jest ok to winny za to będzie moduł check w liczniku.
a u mnie było wszystko oki z cisnieniem oleju tylko od dzis jak przekrecam kluczyk na zapłon to kontrolka na desce wogóle sie nie swieci, a do tej pory było wszystko oki. czy to wina czujnika? gdzie on jest i ten drugi rózniez nie bardzo wiem gdzie jest? mam rózniez od samego poczatku problem ze wskaznikiem temperatury silnika na desce, wskazówka jest cały czas na zero. co moze byc przyczyna? prosze o rady dziekuje i pozdrawiam. Mój silnik to ABK