Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT z Lpg] świecąca kontrolka ciśnienia oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Willem1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 25 lip 2007, 21:52

[B4 2.0 ABT z Lpg] świecąca kontrolka ciśnienia oleju

Post autor: Willem1 » 25 sie 2007, 00:22

Witam. Mam problem z kontrolką ciśnienia oleju, która nieraz włacza się i świeci :-x podczas uruchomienia zimnego silnika. Dziś po uruchomieniu silnika kontrolka świeciała sie przez około 5-7 minut, słychać wtedy głośniejszą prace zaworów (jakby pracowały na sucho "szczerkotały"). Po zawiekszaniu obrotów kontrolka wciąż się świeciała aż sama zgasła (zawory ucichły). Od pewnego czasu zauważyłem że kontrolka świeci się przy starcie koło 2-3 sekund i gaśnie, ale dziś było przegięcie. Zastanawiam się czy niemam uszkodzonej pompy olejowej, czy czasem smok nie jest uszkodzony czy zatkany. Czujnik ciśnienia oleju został wymieniony 4 tyg. temu, pozimu oleju jest w normie (Shell Hellix), przebieg po wymianie oleju i filtra około 6 tyś. Problem pojawia się tylko przy starcie zimnego silnika, przy starcie podczas dnia jest ok. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 sie 2007, 01:07

Być może zawiesił sie zaworek przelewowy w pompie oleju, lub smok jest w znacznym stopniu zatkany. Nie pozwalaj by silnik pracował z tak niskim ciśnieniem bo bedziesz miał wydatek na remont.

makaon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03

Post autor: makaon » 26 sie 2007, 17:17

Łosz kurde mam to samo. Ludzie co robić???Ciśnienie oleju w zasadzie w normie(na wolnych w okolicach 1 atm na wysokich leci do 6) a zimny jak u kolegi - piszczy prtzez 2-3sek.

sikor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 30 sie 2007, 07:31
Lokalizacja: kolo

Post autor: sikor » 30 sie 2007, 08:05

ja mialem to samo nieraz wogole po odpaleniu nie gasla i chodzil jak diesel wymienilem panewki i gasnie odrazu tyle ze pracuje przez moze 1 sekunde ciutke glosniej a jesli chodzi o kontrolke to przy prdedkosci ponizej 100 na godz\ine na 4 biegu piszczy kontrolka i swieci od oleju jak zwieksze obroty jest ok dlaczego

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 sie 2007, 08:49

W ABK, ABT, PM (nie jestem pewien jak w innych ale pewnie podobnie) są dwa czujniki ciśnienia oleju. Pierwszy sprawdza ciśnienie oleju poniżej 2000 obr/min. Ciśnienie to nie może być niższe niż 0,3 bara Jeśli spadnie poniżej to zapala się kontrolka oleju. Natomiast drugi sprawdza ciśnienie powyżej 2000 obrotów i jeśli ciśnienie jest poniżej 2 barów lub powyżej 7 to ECU załącza kontrolkę i dodatkowo piszczyk gdyż zarówno za niskie jak i za wysokie ciśnienie jest zabójcze dla silnika. Podjedź do mechaniora i zmierz ciśnienie oleju na jałowym i powyżej 2000 obr. Nie może przekroczyć 7 bar. Jeśli jest wyższe to regulator ciśnienia w pompie oleju może być uszkodzony. Jeżeli ciśnienie jest przepisowe (6 bar) to czujnik ciśnienia do wymiany.

sikor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 30 sie 2007, 07:31
Lokalizacja: kolo

dzieki

Post autor: sikor » 30 sie 2007, 09:04

zastanawiam sie tylko czemu na wolnych obrotach jak go zostawie to nawet przez wiele minut nic nie piszczy i nic nie swieci tylko miedzy 80 a 100 na 4 i 5 biegu ale sprawdze to cisnienie

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 30 sie 2007, 10:08

Może masz uszkodzony czujnik wyższego ciśnienia oleju. Jeden jest chyba na 0,3 bar a ten drugi na 1,8 bar . Przy wyłaczonym silniku jeden ma ciągle przrwę a drugi przejście dla prądu.

sikor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 30 sie 2007, 07:31
Lokalizacja: kolo

Post autor: sikor » 30 sie 2007, 10:15

heh tylko ze na wysokich jest ok a przy 90 na 5 biegu sa raczej wolne a swici a znow na postoju kiedy tez wolne juz nie swieci i nie piszczy przyznam ze jezdze juz tak od roku i nic sie nie dzieje nieraz probowalem natycvhmiast stanac sluchalem silnika i nic bylem u mechanika i mowi ze nie wie inny ze to panewki i faktycznie problem rano z zaworami zniknal ale ta kontrolka pika kurcze przytrzymal bym chwile na postoju na jakims konkretnym zakresie obrotow silnik ale niestety mam wielki zegarek zamiast obrotomierza

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 30 sie 2007, 15:53

Jeżeli ciężko Ci sprawdzić dwa czujniki to poczytaj sobie w instrukcji na temat układu kontroli ciśnienia w silniku. Zapamietaj prędkość i podane tam obroty silnika. Postaraj sie jechać tak by spełniać te warunki. Jeżeli będzie piszczało i świeciło to spręż się i sprawdź czujnik. Jeżeli czujnik jest ok to winny za to będzie moduł check w liczniku.

sikor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 30 sie 2007, 07:31
Lokalizacja: kolo

Post autor: sikor » 30 sie 2007, 16:56

nie no sprawdze po tym co mi napisaliscie heheheh nie jest mi trudno tylko pisalem ze dziwne bo w jednym przypadku na wolnych piszczy a w innym nie ale dzieki sprawdze na 100 procent

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 03 wrz 2007, 14:30

a u mnie było wszystko oki z cisnieniem oleju tylko od dzis jak przekrecam kluczyk na zapłon to kontrolka na desce wogóle sie nie swieci, a do tej pory było wszystko oki. czy to wina czujnika? gdzie on jest i ten drugi rózniez nie bardzo wiem gdzie jest? mam rózniez od samego poczatku problem ze wskaznikiem temperatury silnika na desce, wskazówka jest cały czas na zero. co moze byc przyczyna? prosze o rady dziekuje i pozdrawiam. Mój silnik to ABK

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl