![:-D](https://audi80.pl/images/smilies/lol.gif)
![:-P](https://audi80.pl/images/smilies/jezyk_oko.gif)
Na przyszłość proszę stosować tagi w tytułach wątków.
Silniki wolnossące V6 max. moc i moment maja u góry ,więc nic ci nie da zmienianie biegu przy 5000 czy 6000 obr. bo z dołu może trochę mulą ale u góry to już jest zazwyczaj "siła razy gwałt" więc porównanie raczej nijakie.k615 pisze:czy jak się ścigam ( Audi a6 c4 2.8 6v) to mam ciągnąć obroty do końca czy zmieniać np przy 5000 , 6000 obrotów?
2.8 / 169in 3 / 3 pojemności 2771cmk615 pisze:Czyli generalnie cisnąć te 2.8 ile się da tak? A może mi ktoś odpowiedzieć kiedy moje auto ma najwyższy moment obrotowy? To co jest ważniejsze moment czy konie?
Tak.Leo pisze:te rozważania są bez sensu bo sam silnik się nie ściga. Co dieslom z turbinami po dużym momencie, skoro przełożenia skrzyni zupełnie niwelują jego zaletę i jego wielkość?
Czyli wynika z tego że moje auto najmocniejsze jest właśnie gdy ma 3000 obrotów tak?kubik pisze:2.8 / 169in 3 / 3 pojemności 2771cmk615 pisze:Czyli generalnie cisnąć te 2.8 ile się da tak? A może mi ktoś odpowiedzieć kiedy moje auto ma najwyższy moment obrotowy? To co jest ważniejsze moment czy konie?
Maksymalna moc: 174bhp DIN (128kW) @ 5500rpm
Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm (184ft. lbs.) @ 3000 obr / min
Nie kolego, pierwsze dwa biegi zmieniałbym nieco powyżej 6000 obrotów, trójkę nie dalej niż przy 5800 około, a 4 i wyżej nie ma absolutnie sensu kręcić wyżej jak 5500.k615 pisze:Czyli wynika z tego że moje auto najmocniejsze jest właśnie gdy ma 3000 obrotów tak?kubik pisze:2.8 / 169in 3 / 3 pojemności 2771cmk615 pisze:Czyli generalnie cisnąć te 2.8 ile się da tak? A może mi ktoś odpowiedzieć kiedy moje auto ma najwyższy moment obrotowy? To co jest ważniejsze moment czy konie?
Maksymalna moc: 174bhp DIN (128kW) @ 5500rpm
Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm (184ft. lbs.) @ 3000 obr / min
Jestem młodym kierowcą i nie koniecznie dobrym więc dlatego pytam kiedy zmieniać żeby się nie ośmieszać
Nie wiedziałem że to wszystko takie skomplikowane z tymi momentami itd.