Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Problem z odpaleniem auta na zimnym silniku

pawel_wodzu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Inowłódz

[B4 1Z] Problem z odpaleniem auta na zimnym silniku

Post autor: pawel_wodzu » 14 maja 2011, 14:20

Witam Serdecznie.
Mój problem dotyczy odpalenia mojej Audi 80 1.9TDI (1Z) na zimnym silniku.
po przekręceniu kluczyka leci białym dym z rury i jest bardzo duży problem aby odpalić auto.
Jak się już uda odpalić przejadę 200-400metrów zgaszę silnik, to już nie ma problemu z jego ponownym odpaleniem. Pomocy
Ostatnio zmieniony 15 maja 2011, 07:57 przez pawel_wodzu, łącznie zmieniany 1 raz.

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 14 maja 2011, 22:55

Zacznij od sprawdzenia kąta wtrysku. Czy jak od pali, to chodzi jak przysłowiowy "traktor"?

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 14 maja 2011, 23:21

tak czy inaczej biały dym to nic dobrego,albo mocno lejące wtryski,albo padnięta uszczelka pod głowicą

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 14 maja 2011, 23:25

AB4, Jeśli mocno lejące wtryski to kolor spalin raczej czarny.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 14 maja 2011, 23:57

Wiesz ja to może się nie znam ale czarny kolor to za mało powietrza do paliwa,a nie odwrotnie

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 15 maja 2011, 07:59

kąt wtrysku do sprawdzenia + VAG i jak to nie pomoże to wtryski też do sprawdzenia

pawel_wodzu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Inowłódz

Post autor: pawel_wodzu » 15 maja 2011, 12:56

tak tylko nie mam z nim problemów jeśli chodzi o osiągi (przyspieszenie) czy spalanie. nic się nie zmieniło.
Muszę podjechać do elektryka bo dziś jak sprawdzałem to nie grzeją mi świece bo nawet kontrolka nie chce się zaświecić, oraz przypuszczam iż problemem będzie filtr paliwa (nieszczelność) bo jak zgaszę auto to całe paliwo cofa się i widzę że dostaje za mało na odpalenie.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 15 maja 2011, 13:22

pawel_wodzu pisze:nie grzeją mi świece bo nawet kontrolka nie chce się zaświecić,
W silnikach TDI świece grzeją tylko poniżej temperatury 5*C, więc tu masz wszystko ok.
pawel_wodzu pisze:tak tylko nie mam z nim problemów jeśli chodzi o osiągi (przyspieszenie) czy spalanie.
To że nie masz problemów z osiągami nie znaczy że masz kąt w porządku, wczoraj gibaj, dałby se łep uciąć że ma kąt w porządku, a jednak się mylił :mrgreen:
Podepnij najpierw VAG-a, potem będziesz gdybał

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 maja 2011, 13:22

pawel_wodzu pisze:Muszę podjechać do elektryka bo dziś jak sprawdzałem to nie grzeją mi świece
Nie szukaj dziury w całym ;-) Nie grzeją, bo nie mają grzać ,za ciepło :mrgreen: na grzanie musisz poczekać aż temp.na zewnątrz spadnie do ok.5 stopni
pawel_wodzu pisze:oraz przypuszczam iż problemem będzie filtr paliwa (nieszczelność) bo jak zgaszę auto to całe paliwo cofa się
No i sam znalazłeś przyczynę nie odpalania na zimno ;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 15 maja 2011, 13:53

,
wczoraj gibaj, dałby se łep uciąć że ma kąt w porządku, a jednak się mylił :mrgreen:
Podepnij najpierw VAG-a, potem będziesz gdybał
ale ustawili :mrgreen: <ok> dzięki axel a ten błąd to coś w liczniku mam chyba zimne luty ale nie czepiam się tego :mrgreen:

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 15 maja 2011, 20:51

Skoro kopci na biało przy rozruchu, to może wartoby się zainteresować klinem na kole pasowym wału?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 15 maja 2011, 20:56

krzysiek21_01_1989 pisze: to może wartoby się zainteresować klinem na kole pasowym wału?
Jak by mu klina ścięło to by to bardziej odczuł :mrgreen:

[ Dodano: 2011-05-15, 20:58 ]
krzysiek21_01_1989 pisze:Skoro kopci na biało
a że kopci na biało to może być parę innych przyczyn

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 15 maja 2011, 20:58

Nie chce zapeszać, ale bardziej odczuć może po przejechaniu najbliższych 500km

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 17 maja 2011, 20:01

axel_gumis pisze:Jak by mu klina ścięło to by to bardziej odczuł :mrgreen:
Akurat w 1Z nie ma klasycznego klina tylko tzw. półksiężyc. Jeśli koło ma nawet niewielki luz, zabezpieczenie zaczyna się powoli wyklepywać a w momencie krytycznym tłok spotka się z zaworem i jest problem...

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 17 maja 2011, 20:20

ptaak pisze:w momencie krytycznym tłok spotka się z zaworem
I to jest właśnie to mocniejsze odczucie ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl