Panowie, mój akum już nie wyrabia w zimę. Mam możliwość zakupu nowego akumulatora za przysłowiową flaszkę. Tylko pochodzi on jednak z Daewoo Tico i jego pojemność to 40Ah. Moje pytanie brzmi następująco czy jeżdżąc po mieście gdzie często gasi się silnik, pokonuje krótkie odcinki itd. akumulator z reguły jest nie doładowany. Czy w takim razie zakładając akumulator 40Ah będę jeździł z naładowanym w pełni akumem. Czy też wręcz przeciwnie... mogę go przeładować? Jakie będą objawy przeładowywania? Jakie mogą być ewentualne konsekwencje zbyt wysokiego poziomu naładowania? Bardzo proszę o podpowiedzi. Może ktoś z was próbował jeździć z taką baterią i wie jak w praktyce się zachowuje taki akumulator w takim aucie. 
[ Dodano: 2011-05-12, 20:46 ]
mówiąc "się zachowuje taki akumulator w takim aucie." mam oczywiście na myśli Audi 80 B3 z benzynowym silnikiem 1.8 PM. Którym przepisowo jeżdżę cały czas na światłach mijania.
			
			
									
									
						[80 B3 1.8PM] Czy podejdzie akumulator 40Ah
- Patrique
 - Forum Audi 80

 - Posty: 1399
 - Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
 - Imię: Patryk
 - Model: Audi A4
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik:
 - Lokalizacja: Sosnowiec
 
Akumulator założony  <ok> . Jego parametry to 12V 40Ah 320A prąd rozruchowy. Kręci jak szalony  
 w porównaniu do mojego poprzedniego. Sprawdziłem również w książce Dietera Korp`a i tam piszą "wszystkie silniki czterocylindrowe... ...40Ah", tak więc potwierdzam, że jest to najlepszy akumulator do tego auta. Jedynie nowa bateria jest ciut wyższa i w obawie przed zwarciem plusowej klemy do maski auta musiałem przełożyć z małego fiata, gumową osłonę na plusową klemę. No i niestety osłona akumulatora też już nie chce wejść, dlatego chyba pójdzie na alledrogo. A powiedzcie mi czy będą jakieś negatywne skutki jeżdżenia bez osłony akumulatora? Chodzi mi o jakieś ewentualne osady. Bo przecież koło akumulatora jest przewód odgazowujący i chyba dlatego też akumulator jest zabudowany. Czy to tylko ta obudowa spełnia funkcję ozdobną, bądź termiczną osłonę w sezonie zimowym?
			
			
									
									
						- sagem
 - Forum Audi 80

 - Posty: 3373
 - Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
 - Imię: Sebek
 - Model: Audi 80 B4
 - Nadwozie: Sedan
 - Silnik: 1.9 1Z
 - Lokalizacja: Olsztyn
 - Kontakt:
 
Nie będzie skutków negatywnych. Przewód od oparów i tak idzie do rynienki plastikowej tam gdzie spływa woda, teoretycznie nalezało by się ją połączyć. Termicznej funkcji w zime ona nie spełnia na pewno, raczej jest do ozdoba wizualna ze strony audi.A powiedzcie mi czy będą jakieś negatywne skutki jeżdżenia bez osłony akumulatora? Chodzi mi o jakieś ewentualne osady. Bo przecież koło akumulatora jest przewód odgazowujący i chyba dlatego też akumulator jest zabudowany. Czy to tylko ta obudowa spełnia funkcję ozdobną, bądź termiczną osłonę w sezonie zimowym?
- Szara80tkaTdi
 - Forum Audi 80

 - Posty: 2662
 - Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
 - Imię: Przemek
 - Model: Audi 80 B4
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 1.9 1Z
 - Lokalizacja: Timbuktu
 
- Szara80tkaTdi
 - Forum Audi 80

 - Posty: 2662
 - Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
 - Imię: Przemek
 - Model: Audi 80 B4
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 1.9 1Z
 - Lokalizacja: Timbuktu
 
- Patrique
 - Forum Audi 80

 - Posty: 1399
 - Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
 - Imię: Patryk
 - Model: Audi A4
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik:
 - Lokalizacja: Sosnowiec
 
Akurat mój poprzedni akumulator mieścił się pod osłoną i nie było żadnego zapaszku  
 . Teraz jednak mam nową baterię, dużo wyższą. No ale za to rekompensuje mi ten wymiar, swoją mocą  <ok> . Rozrusznik kręci jak wiertarka  <oki>  <czesiek> 
[ Dodano: 2011-05-17, 12:44 ]
Co do termicznej obudowy to już obmyśliłem na to patent. Bateria będzie obłożona pianką (taką jak w karimacie)
 . Co do przewodu odgazowującego to myślę, że póki co nie będzie potrzebny.
			
			
									
									
						[ Dodano: 2011-05-17, 12:44 ]
Co do termicznej obudowy to już obmyśliłem na to patent. Bateria będzie obłożona pianką (taką jak w karimacie)
							








