Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 COUPE 2.3 NG] Prośba o opinie i kontakt bezpośredni

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
bsw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 22 kwie 2011, 22:55
Lokalizacja: Imielin/Śląsk

[80 B3 COUPE 2.3 NG] Prośba o opinie i kontakt bezpośredni

Post autor: bsw » 24 kwie 2011, 19:32

Cześć.
Właśnie od piątku 24.04. stałem się szczęśliwym posiadaczem 80 Coupe z silnikiem 2,3 Ng, a raczej chyba z jego resztkami chociaż nie powiem sam jechał. ;-)
Autko może nie jest w super stanie, ale za te pieniądze to grzech było nie brać.
Zawsze chciałem mieć "kupetke" 80 (myślałem o quattro ale chwilowo mnie nie stać a do tej zawsze mogę dołożyć) koniecznie w budzie b3 (sam nie wiem do końca dlaczego b3 a nie b4), oraz naszła mnie chęć ocalenia tego pięknego autka przed jakimiś "młodocianymi rzeźnikami" chociaż poprzedni właściciel chyba też do takich należał.
Na chwilę obecną powiem jedno: dźwięk rzędowej "piątki" bezcenny. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego że trochę to może kosztować, ale do rzeczy.
Autko ma instalację gazową:
1. reduktor: Vega Gas Elektronik
2. elektrozawór: Vega Gas
3. wielozawór Tomasetto AT.02
4. elektronika: Detec Basic+
Jeżeli można proszę o jakieś porady na temat tej instalacji bo kompletnie nie wiem o co chodzi zwłaszcza z przełączaniem z benzyny na gaz (może ktoś coś wie jest widoczny na zdjęciu), a ten przekaźnik przy elektronice to już całkiem nie wiem od czego. Facet powiedział mi że z benzyny na gaz przełącza się automatycznie po osiągnięciu określonej temperatury (czyli inaczej się nie da na gaz?).
Na zdjęciach poniżej ogólny widok autka, widok przełącznika, elektroniki, mieszalnika oraz ... właśnie nie wiem czego a facet powiedział że to odpowietrznik urwany (zniszczona część zaznaczona czerwoną obwódką) może ktoś wie co to faktycznie może być.
Jeżeli w klubie jest ktoś z okolic Imielina, Mysłowic, Oświęcimia to bardzo bym prosił o kontakt. Lepiej może zobaczyć co i jak niż tak na odległość przedstawiać problemy których jest wiele, ale i tak je usunę. :mrgreen:
Co do instalacji gazowych w samochodach to jestem bardziej zwolennikiem niż przeciwnikiem. Sam zrobiłem około 500 kawałków km na gazie (ale nigdy nie z taką instalacją) różnymi autkami (od poloneza zaczynając) i złego słowa nie powiem odnośnie gazu chociaż nieraz było pod górkę. :evil:
Jeżeli ktoś ma książkę w stylu "sam naprawiam audi 80 coupe" w formacie pdf będę niezmiernie zobowiązany za udostępnienie (udało mi się znaleźć tylko "Audi 80 90 B3 Sam naprawiam").
Na zdjęciach Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 28 kwie 2011, 11:18

Ad pierwsze pytanie). Gdy świeci się zielona dioda auto pracuje na gazie, gdy czerwona na benzynie. Jak mniemam po centralce przełącznik wygląda jakby miał nie przełączać bo przycisk coś "wypadowuje". Jeżeli gość ci powiedział że przełącza po temperaturze więc pewnie tak jest ale dla pewności można przerobić żeby samemu sobie przełączać. Bo np. jak ci strzeli gaz w dolot (odpukać i nie krakać) to go już nie odpalisz na benzynie tylko na gazie bo się może zniszczyć układ dozowania paliwa. Dużo na temat instalacji lpg w silnikach NG było na forum więc często używaj opcji szukaj na forum. Dopiero jak nie znajdziesz to pytaj.

Ad drugie pytanie). Ten przekaźnik to jest zapewne od pompy paliwowej i ma za zadanie odcinać paliwo po przełączeniu na gaz.

Ad trzecie pytanie). To jest najprawdopodobniej odma - czyli przewód od bloku silnika do dolotu który ma za zadanie odpowietrzenie bloku silnika. Ja miałem ten przewód zatkany i spalał mi olej - jakąś litrę na 2000km. Jak tego przewodu nie masz to nic się nie dzieje ale może śmierdzieć w kabinie czymś przypominającym spaliny z rury wydechowej. Rzuć okiem tu odma i tutaj CatchCan

Ad czwarte pytanie). Co do opinii na temat instalacji gazowych to jak jeździ, nie zamula silnika i nie strzela to jest idealna. Komponenty się nie liczą byle spełniała powyższe warunki. Ogólnie ciężko jest jeździć NG na gazie. Wiem bo przeszedłem długą batalię z lpg w NG i muszę szczerzę przyznać że napsuła mi trochę krwi i zdecydowałem się wywalić lpg. Czyli przegrałem bitwę ale wygrałem wojnę (to tylko mój odosobniony przypadek). Reszta sobie chwali lpg w NG.

Ad piąte pytanie). Mam kolego Sam Naprawiam w formacie pdf ale nie mogę się doprosić władzy żeby wystawić ją na centrum.audi80.pl w dziale download. Sam ją przerabiałem i widzę że dużo prościej jest cokolwiek znaleźć. Plik zajmuje 12MB więc daj maila na PW to ci prześlę w kawałkach, albo w całości jak nie masz ograniczeń na załącznikach.

Fajnie że próbujesz wskrzesić ducha w kolejne NG na grupie. Trochu pognieciony ale jak będziesz o niego dbał to odwdzięczy ci się mało awaryjnym działaniem i pięknym brzmieniem rzędowej piątki. A to już moja prywatna dygresja - wymień felgi na seryjne - dużo lepiej będzie wyglądał
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2011, 11:30 przez arekkrosno, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 28 kwie 2011, 11:30

arekkrosno, mozesz wrzucic na jakiś serwer i podać linka do sam naprawiam chetnie sam skożystam z tego dobrodziejstwa :mrgreen:

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 28 kwie 2011, 11:39

No przecież. Nie wpadło mi do głowy tutaj masz link https://audi80.pl/all-reguluje-i-nap ... htm#604389
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2011, 12:12 przez arekkrosno, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 28 kwie 2011, 11:51

THX! <tanczy>

bsw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 22 kwie 2011, 22:55
Lokalizacja: Imielin/Śląsk

Post autor: bsw » 02 maja 2011, 09:35

Cześć.
Dzięki za odpowiedź.
Ten przewód to faktycznie odma. Okazało się po zdjęciu gumy rozdzielacza że jest wyrwana końcówka. Po bliższym zapoznaniu się z autkiem mogę też powiedzieć że poprzedni właściciel był zakompleksionym rzeźnikiem samochodów niestety, ale wszystko się zrobi.
Prawdopodobnie i tak czeka mnie wymiana silnika bo po wyjęciu bagnetu "pluje" i olej chyba miesza się z wodą. Na moje szczęście kolega skasował 80 z 2,3 NG silnik z realnym przelotem 240 tyś. chodzony na gazie i z blosem. Powiedział że się "dogadamy", więc będzie git.
Dlaczego gaz? Zrobiłem na gazie lekko z 500 tyś. km i raczej jestem zwolennikiem niż przeciwnikiem. Dotychczasowe z gazem to "kredens" alias "kanciak" czyli poczciwy fiat, potem poldek, jakiś ford escort, mk2 i mk3 więc i tu powalczę. Ma być dobrze :mrgreen:

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 02 maja 2011, 12:44

Wytrwałości i walizkę pieniędzy :mrgreen: :mrgreen:

bsw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 22 kwie 2011, 22:55
Lokalizacja: Imielin/Śląsk

Post autor: bsw » 16 maja 2011, 22:54

Jak można jeszcze jedna sprawa żeby nie zaczynać nowego tematu.
Czy w tym silniku jak w większości rzędówek cylindry liczy się od strony rozrządu?
Dzięki i pozdrawiam.
No jasne. :mrgreen: tylko niektóre żabojady miały inaczej. <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl