krisss pisze:Bajki niektórzy opowiadają... zaproponuję Wam mały quiz koledzy Na fotce poniżej mamy wykres mocy i momentu obrotowego pewnego auta, z pewnym silnikiem. Pomijamy jakie to auto czy ma napęd na 2 czy 4 koła czy to diesel czy benzyna i jakie ma przełożenia skrzyni.
[url=http://images49.fotosik.pl/866/0fdbc5529f3a8bf2m.jpg]Obrazek[/URL]
Dwa przypadki:
1. Kierownik jedzie na 3 biegu przy obrotach = 2000 (punkt 1)
2. Kierownik jedzie na 3 biegu przy obrotach = 7800 (punkt 2)
Pytanie: W którym przypadku po natychmiastowym dodaniu gazu Kierownik poczuje większe przyspieszenie? Tzn. kiedy bardziej wciśnie go w fotel? Proszę spojrzeć na całość tak jakby te przyspieszenie trwało nieskończenie krótko, czyli nie obchodzi nas że w drugim przypadku zaraz skończą się obroty itp. No? Jaka będzie odpowiedź?
( Niech kolega Leo narazie nie podpowiada bo chyba jako jeden z niewielu ogarnia temat i zna już odpowiedź )
to wiele wyjaśni
http://autokult.pl/2010/07/18/zapomnijc ... hanicznych
to banalnie proste - Kris postaraj się o jakiś trudniejsze zadanie bo to jest dla przedszkolaka co jeździ hulajnogą i ma 21 Nm napędu na nodze he he
Jeśli pominiemy opory toczenia, opory powietrza, opory tarcia w skrzyni, w silniku itp to przyspieszenie będzie jednakowe
Kto moje zadanie ogarnie hehe czekam na odp od Kolegi Leo i Krisss
Warunki takie jak powyżej
Jednakowe auta o jednakowej masie , opory toczenia, powietrza, tarcia itp pomijamy
- jedno auto ma 200 Nm i odcięcie przy 4500 obr/min - jedzie na 3 biegu 100 km/h a obrotek wskazuje 4400 obr/min
- drugie ma 140 Nm i odcięcy przy 8000 obr/min - jedzie na 2 biegu 100 km/h a obrotek wskazuje 7900 obr/min
Przyjmujemy że nasze teoretyczne silniki które rozważamy mają płaski jednakowy moment obrotowy w całym zakresie obrotów aż do odcięcia
Którego kierowce bardziej wciśnie w fotel gdy naciśnie gaz w podłogę ? he he he zawsze do usług Dj-Rydzyk czekam na odp. Och ta fizyka jaka ona piękna i logiczna