Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] System wentylacji postojowej

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

[All] System wentylacji postojowej

Post autor: karolas123 » 16 maja 2011, 23:00

Witam, jako że nie posiadam w mojej audi klimy a zbliza sie ciepło zaczynam rozmyślać co by tu zrobić aby sobie troche życie uprzyjemnić. Jak wszyscy wiemy, kiedy w lato samochod stoi na słoneczku, temperatura w srodku staje sie nie do zniesienia, zwłaszcza, że nasze audiczki maja głównie ciemne wnetrza, które grzeja sie okrutnie. Tak wiec siedząc na balkonie przy papierosie, gapiac sie na ogród, zobaczyłem małe lampki solarne, które w dzień magazynuja energię zeby w nocy sobie swiecić. W tym momencie oświeciło mnie i przypomniałem sobie ze modele A4 b6 chyba miały w standarcie taki system. Działał on na zasadze, że system wentylatorów wymuszał obieg powietrza we wnetrzu. Napędzał je solar który był umieszczony w szyberdachu. No i tu zaczyna sie moje kombinowanie. Przeglądajac ebaya stwierdziłem ze takie ogniwa foto- elektryczne da sie dość tanio zakupić, mocowanie na dachu w jakikolwiek sposób tez nie jest problemem, kwestię wykonwcza tzn. wentylatorki wymyśliłęm sobie zamontować pod filtrem kabinowym, powinno tam wejść 2x 120mm. Ogniwa nie musza być jakieś duze, bowiem wentylatorki takie pobieraja około 0.5A przy 12V. Zastanawiam sie tylko czy wentylatorki takie zdolne beda wymusić taki obieg by powietrze wewnatrz auta zaczeło cyrkulować ochładzając sie co nieco. Mam nadzieje, że koledzy i kolezanki podpowiecie cos i rozwinie sie jakać drobna dyskusja.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2012, 13:22 przez karolas123, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 17 maja 2011, 13:02

no jestem też ciekawy jak to wyjdzie, może trochę to pomoże ale jak włączysz zapłon i dmuchawe z zimnym powietrzem(czyli takim jak temp. zewnętrzna czyli 40st w słońcu) to w środku dalej będzie gorąco....ale mniej niż bez, chyba przez cyrkulację <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 17 maja 2011, 13:25

Zakup wentylatory wysoko obrotowe Delty. Mają całkiem dobry CFM.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 17 maja 2011, 14:02

Kolego też myślałem nad takim patentem. Jednak mój pomysł był skierowany bardziej w stronę wiatraczków takich jak są w komputerze. Jak wiemy charakteryzują się one niską konsumpcją na prąd, więc mogłyby być zasilane z akumulatora. Myślałem, jednak, że byłoby to stosowane np. w czasie postoju, kiedy czekamy na kogoś w samochodzie. Analogicznie wiatraczki byłyby też bardzo przydatne deszczową porą lub zimą. Czyli wtedy kiedy występuję wzmożone parowanie szyb przy wyłączonym nawiewie, kiedy pasażerowie przebywają w pojeździe.

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 18 maja 2011, 13:32

karolas123, łatwiej wymusić ruch powietrza było by dając jeden przy filtrze kabinowym a drugi przy kratce wentylacyjnej pod zderzakiem tylnim. I dać je tak, że przy filtrze zaciąga a przy kratce wyciąga powietrze.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 18 maja 2011, 14:37

Już chyba w BMW E36 była taka funkcja jak się miało niektóre wersje OBC. Tam można było sobie ustawić za jaki czas ma się włączyć wentylator nawiewu (włączał się na krótki czas żeby akumulator nie padł).

Kiedyś myślałem o zrobieniu włączaniu wentylatora z pilota aby pochodził tak z 15minut. Albo jakiś timer jak w wyżej opisanym BMW.

Jeszcze przyciemnione szyby trochę ochładzają wnętrze. Spory czas jeździłem do szkoły na zmianę swoim B3 z przyciemnionymi szybami (tył super czarno, szyby w przednich drzwiach lekko przyciemnione). Drugim autem jakim jeździłem było B4 z jasnym wnętrzem w B3 miałem ciemną szmatę, auta były niemal tego samego koloru (bordowy ale różnił się odcień).
I w B3 było zawsze zauważalnie chłodniej.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 18 maja 2011, 16:03

Tylko czy jeśli jeden wiatrak załoze w filtr a drugi w kratkę w bagazniku to czy wystarczy to aby wymusić obieg? Wydaje mi sie, że komputerowe wiatraczki maja wystarczajay ciag zeby wymusić obieg. Poszukiwałm na allegro tego systemu od a4 ale nie ma nawet najmniejszej zmianki o takim systemie. Trzeba przeszukać etkę.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 18 maja 2011, 16:32

W pierwszych A8 było już. Prędzej znajdziesz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga