Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 All] Restart zegarka

SzczypekRacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 wrz 2010, 07:28
Lokalizacja: SRC

[B4 All] Restart zegarka

Post autor: SzczypekRacek » 20 maja 2011, 16:56

Witam. Mam problem, nie duzy ale uprzyksza mi zycie. Mianowicie przy kazdym odpaleniu silnika zeruje mi sie zegarek. macie jakies pomysly?
Audi 80 1.9 tdi DAS AUTO

Awatar użytkownika
piter58
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 22 wrz 2010, 07:33

Post autor: piter58 » 20 maja 2011, 18:40

U mnie w małej zegarek ma cały czas zasilanie, zmienia się tylko podświetlenie po włączeniu świateł.

U Ciebie po wyciągnięciu kluczyka wyłącza się, czy gaśnie przy kręceniu rozrusznikiem?

SzczypekRacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 wrz 2010, 07:28
Lokalizacja: SRC

Post autor: SzczypekRacek » 20 maja 2011, 19:30

piter58 pisze:U mnie w małej zegarek ma cały czas zasilanie, zmienia się tylko podświetlenie po włączeniu świateł.

U Ciebie po wyciągnięciu kluczyka wyłącza się, czy gaśnie przy kręceniu rozrusznikiem?
Poprostu przy odpalaniu sie zeruje.
Audi 80 1.9 tdi DAS AUTO

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 maja 2011, 19:49

Zbyt słaby aku. Albo uwalony rozrusznik. Lub na grzebane w instalacji elektrycznej.

Sugestia sprawdzić napięcie podczas odpalania jaki zanotowano spadek.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 20 maja 2011, 20:28

Z tego co pamiętam to sprawny zegarek nie gubi czasu nawet jak się odłączy akumulator na chwilę.

Można przy użyciu kilka diod i jakiejś baterii 12V (np. taka jak w pilocie do odsuwania auta) zrobić "podtrzymanie zasilania".

Zresztą poczytaj: http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... io/faq.htm część "Jak dorobić podtrzymanie pamięci radia?" tylko zamiast do radia przerabiasz zasilanie zegarka.
Części samochodowe online - Motostacja

SzczypekRacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 wrz 2010, 07:28
Lokalizacja: SRC

Post autor: SzczypekRacek » 20 maja 2011, 20:33

aldi pisze:Z tego co pamiętam to sprawny zegarek nie gubi czasu nawet jak się odłączy akumulator na chwilę.

Można przy użyciu kilka diod i jakiejś baterii 12V (np. taka jak w pilocie do odsuwania auta) zrobić "podtrzymanie zasilania".

Zresztą poczytaj: http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... io/faq.htm część "Jak dorobić podtrzymanie pamięci radia?" tylko zamiast do radia przerabiasz zasilanie zegarka.
Panowie, zegarek chodził normalnie raz wyciągałem licznik, żeby zarówke wymienić od recznego i od tamtej pory takie cos. Akumulator nowy. Ma pół roku.
Audi 80 1.9 tdi DAS AUTO

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 20 maja 2011, 21:09

SzczypekRacek, poruszaj kostkami przy liczniku i kabelkami, może zruszyłeś gdzieś. Zobacz kostki czy piny nie są osmolone, może ma gdzieś za słaby styk ;-)

SzczypekRacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 wrz 2010, 07:28
Lokalizacja: SRC

Post autor: SzczypekRacek » 20 maja 2011, 22:45

BorysTDI pisze:SzczypekRacek, poruszaj kostkami przy liczniku i kabelkami, może zruszyłeś gdzieś. Zobacz kostki czy piny nie są osmolone, może ma gdzieś za słaby styk ;-)
Jutro sprawdze i napisze czy pomogło.
Audi 80 1.9 tdi DAS AUTO

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 20 maja 2011, 22:55

Może jeszcze sprawdzić połączenie blaszek łączących zegarek z płytą.
Części samochodowe online - Motostacja

SzczypekRacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 wrz 2010, 07:28
Lokalizacja: SRC

Post autor: SzczypekRacek » 20 maja 2011, 23:00

aldi pisze:Może jeszcze sprawdzić połączenie blaszek łączących zegarek z płytą.
A co to ma wspolnego z zerowaniem zegarka tylko przy odpalaniu?? Ledwo rozrusznik ruszy a on 00:00..:/
Audi 80 1.9 tdi DAS AUTO

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 20 maja 2011, 23:06

SzczypekRacek pisze:
aldi pisze:Może jeszcze sprawdzić połączenie blaszek łączących zegarek z płytą.
A co to ma wspolnego z zerowaniem zegarka tylko przy odpalaniu?? Ledwo rozrusznik ruszy a on 00:00..:/
Mogą mieć słaby styk mają i przez to zegarek dostaje mniejsze + spadek podczas rozruchu i gotowe.
Części samochodowe online - Motostacja

SzczypekRacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 wrz 2010, 07:28
Lokalizacja: SRC

Post autor: SzczypekRacek » 20 maja 2011, 23:11

aldi pisze:
SzczypekRacek pisze:
aldi pisze:Może jeszcze sprawdzić połączenie blaszek łączących zegarek z płytą.
A co to ma wspolnego z zerowaniem zegarka tylko przy odpalaniu?? Ledwo rozrusznik ruszy a on 00:00..:/
Mogą mieć słaby styk mają i przez to zegarek dostaje mniejsze + spadek podczas rozruchu i gotowe.
Styk mogł sie pogorysz po wyjeciu licznika??
Audi 80 1.9 tdi DAS AUTO

czartor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 18 mar 2011, 23:37

Post autor: czartor » 22 maja 2011, 01:25

moze nie ma podrzymania... strawdz czy ma stale 12v bez zaplonu

Awatar użytkownika
piter58
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 22 wrz 2010, 07:33

Post autor: piter58 » 22 maja 2011, 10:41

SzczypekRacek pisze: Styk mogł sie pogorysz po wyjeciu licznika??

Jak najbardziej mogą, jeśli przed rozebraniem już były lekko pośniedziałe.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 25 maja 2011, 14:19

Słaba masa powoduje zerowanie zegarka. Posprawdzaj wtyczki i ewentulanie luty na liczniku. Czy nie masz czasem choinki w zegarach. Warto też się przyjżeć czy masa z aku jest dobrze do podwozia przymocowana. Miałem taki przypadek że przez słaby styk klemy minusowej z nadwoziem zegarek kasował się przy każdym odpaleniu.
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga