Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK]Zerwany gwint nakrętki podłużnicy kołyski przedniej.

Martinez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2009, 22:47
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

[B4 ABK]Zerwany gwint nakrętki podłużnicy kołyski przedniej.

Post autor: Martinez » 20 lip 2010, 19:33

Mam wielki problem.Przy remoncie przedniego zawieszenia dokręcając kołyskę okazało się iż śruba tylna prawa (pasażer) kręci się w koło -brak odpowiedniego momentu.
Przyczyną jest zerwany gwint nakrętki która znajduje się w podłużnicy <buu>
Czy jest dojście do tej nakrętki od wewnątrz auta (nogi pasażera) :?: Czy czeka mnie wycinanie otworu w podłużnicy :?:
Ostatnio zmieniony 24 lip 2010, 23:53 przez Martinez, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ivaszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 25 maja 2008, 00:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ivaszko » 20 lip 2010, 20:30

trzeba wyciąć otwór w podłużnicy :-|

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 20 lip 2010, 20:48

tnij otwór w nogach pasażera :!: :idea:
broń boże ciąć z boku :!:
u mnie jest otwór w nogach i jest OK, kumpel kupił B3 z otworami w nadkolach i auto jeździło po całej szerokości drogi... wszystko "pracowało" wyginało sie, a na dodatek boczne osłabienie profilu zamkniętego jakim jest podłużnica, nie pozwoli ci tego naprawić nawet naspawanie łaty nic nie da bo dalej będzie pracować :idea:

Martinez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2009, 22:47
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Martinez » 21 lip 2010, 06:56

O widzisz i o taką sensowną odpowiedż chodziło. Chciałem wyciąć z boku a tu takie jaja-nie ma to jak praktyka ;-) Z tego co piszesz to wnioskuję iż ten otwór masz zostawiony na przyszłość :?:
Teraz tylko pozostaje dobrze wymierzyć i do dzieła :-?
Proszę napisz jeszcze jak wielki ten otwór wyciąć i czy starą nakrętkę da się usunąć a może tylko dać drugą jeśli długość śruby pozwoli :?:

Na pewno dam "pomógł"
Pozdrawiam <ok>

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 21 lip 2010, 08:17

Na początek popraw nazwę tematu. Zastosuj odpowiedni tag.

Jak kolega pisze w podłodze tnij otwór. W elementach nośnych pojazdu a takim jest podłużnica nie powinno sie inderować a w szczgólności wycinać żadnych otworów. Poźniej oprócz tego jak pisał Marcin że auto może jeździć jak chce to poprzez nieprzewidziane naprężenia mogą powstawać pęknięcia.

Stara nakrętkę wywal z tego co ostatnio u siebie robiłem to ona nie jest do niczego zgrzewana tylko wsadzana pomiędzy jakieś zabezpieczenia z blachy. Sądze tak gdyż wszystkie nakrętki w podłużnicach do kołyski mam lekko luźne.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 lip 2010, 10:57

Miałem to u siebie, tylko od strony kierowcy i też ciąłem dziurę w kabinie. W sumie myślałem że będzie to wielki problem, ale okazało się to dość proste. Obyło się bez większych problemów.

Martinez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2009, 22:47
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Martinez » 24 lip 2010, 23:34

Zrobiłem otwór w podłodze,dość długo mierzyłem zanim zabrałem się za cięcie tak ładnej ocynkowanej podłogi :-?
Na szczęście trafiłem w podłużnicę <piwo> za pierwszym razem.
Wymontowałem stary element z zerwanym gwintem a na to miejsce dałem nową podkładkę + nakrętkę M12*1.50.
Pytanie. Czy jest możliwość kupna nowego elementu (płaskownik z gwintem) bo jednak nakrętka i nawet większa podkładka nie będzie tak solidnie przylegać jak to jest w oryginale.

ps."pomógł" poszło trzy razy ;-)

Obrazek
rana cięta <buu>

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 25 lip 2010, 11:33

Martinez, przykry widok :-/ ale cóż czasem tak musi być.
Co do Twojego pytania to ja robiąc u znajomego w aucie takie coś poprostu ścinałem nakrętkę i na tej blasze dospawywałem odpowiedniej jakości nakrętkę.
Pamiętaj tylko aby po wszystkim dokłądnie zabezpieczyć to miejsce anty korozyjnymi środkami i co jakiś czas tam sprawdzać aby ruda nie naroniła spustoszenia.

Martinez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2009, 22:47
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Martinez » 25 lip 2010, 14:18

kokolino1 pisze:Martinez,
poprostu ścinałem nakrętkę i na tej blasze dospawywałem odpowiedniej jakości nakrętkę.
na której blasze dospawywałeś tą nakrętkę? Jeśli mówisz o tej kostce z gwintem to się nie da(za krótka śruba). Myślę iż raczej chodzi ci o dospawanie nakrętki do blachy która trzymała tą kostkę :idea: Ja raczej do nadwozia nie chcę nic spawać bo potem już ruda nie do opanowania po takim przegżaniu blach.
Raczej dorobię u ślusarza (dobrego) tą kostkę z gwintem lub poszukam gdzieś na szrocie ewentualnie rozbitku.

Nie rozumiem jednak jak można rozpieprzyć tak solidny gwint-ktoś musiał się nieżle natrudzić dokręcając taką śrubę przez gwint.
Mogła to także uczynić fabryka podczas montażu-moment był tak więc zostało,wiem iż to możliwe ponieważ sam dziennie przepuszczam po 500 aut przez swoje ręce i tam nikt nie przejmuje się śrubą przez gwint-po prostu moment odpowiedni jest,element trzyma to wszystko jest <ok> Tak niestety montuje się dzisiaj nowe samochody <osohozi>

Chociaż jak znam niemiaszków to oni raczej nie pozwolili by sobie na takową sztukę w latach 90.
Co innego dzisiaj <buu>

ps.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 lip 2010, 16:11

Martinez pisze:Nie rozumiem jednak jak można rozpieprzyć tak solidny gwint-ktoś musiał się nieżle natrudzić dokręcając taką śrubę przez gwint.
Kolego, z tego co kojarzę to sporo osób miało już taki problem, więc coś w tym musi być.

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 25 lip 2010, 17:09

U mnie jak w jednej audi były padnięte, to dostałem się tam przez otworek z boku, gdzie jest gumowa zaślepka... trzeba było go poszerzyć, ale przynajmniej nie ciąłem na żywca podłogi...

Z zasady te śruby można ciągnąć na maxa w rękach, ale nie przez 2 metrową rurke <haha>... Gwinty lecą przez to głównie, że kołyska jest źle ułożona i śrube wkręca się na żywca, a zarazem krzywo... Albo też przez to, że niektórzy sa leniwi i używają do tego pneumatyków... <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 lip 2010, 17:12

Jeśli chodzi o tą dziurę którą wyciągałem to ja całość zamalowałem minią a następnie zakleiłem żywicą żeby nić później pod nogą mi tam nie latało.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 25 lip 2010, 20:21

Martinez, akurat w Audi to nie wiem jak to wygląda od środka i daj Bóg abym nie musiał się dowiadywać. To co pisałem wyżej tyczyło się zupełnie innej marki.

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 20 maja 2011, 21:19

Też mam ten problem Poprzednik poprzekręcał 2 nakrętki !

Z tą z tyłu jakoś sobie poradzę ale co zrobić jeśli mam jeszcze przekręconą nakrętkę z prawej przedniej strony ?!

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 maja 2011, 10:38

tomastepa pisze:Z tą z tyłu jakoś sobie poradzę ale co zrobić jeśli mam jeszcze przekręconą nakrętkę z prawej przedniej strony ?!
Jak zdejmiesz zderzak to będziesz miał wgląd w środek podłużnicy. Powinno być dojście.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl