[Coupe b4] przesunięta tylna belka
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
[Coupe b4] przesunięta tylna belka
Musiałem odgrzebać ten temat bo konkretów znaleźć nie mogę. Panowie mam problem, auto nie było walone, założyłem koła 16x9j z ET25 i teraz z tyłu mam problem bo od pasażera koło wystaje ok 10mm poza obrys nadkola a od kierowcy się o tyle chowa. Pomierzyłem że odległość osi jest taka sama z prawej i lewej, więc jest jedynie przesunięta w bok, ale czy jest jakaś regulacja na tylnej belce w coupe? z ciekawości pomierzyłem jeszcze wysokość strona pasażera ta która wystaje na zewnątrz stoi o 3cm wyżej niż kierowcy. Czy różnica wysokości sprężyn (jeśli taka jest) mogła doprowadzić do skrzywienia tylnej belki?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
W coupe jak wiadomo jest ta dziwna belka nie taka masywna jak w sedanie
Przykładowe zdjęcie
Doczytałem się wczoraj również, że nasza belka poprzez te niezbyt grube połączenia z tulejami, jest bardzo podatna na skrzywienie szczególnie jeśli jest nierównomierne zużycie zawieszenia tylnego (ma to wpływ ten specjalistyczny drążek poprzeczny). U mnie sytuacja wygląda tak, że jak jeździłem na kołach 7" z dystansami 20mm to nie było tego widać, jednak przyznaje, że włożyłem sprężyny używki i teraz jak pomierzyłem auto to różnica na wysokości wynosi prawie 30mm strona pasażera (ta która wystaje stoi wyżej) niż strona kierowcy. Może jeszcze dzisiaj wejdę pod auto aby pomierzyć i sprawdzić czy nie mam skrzywionego tego drążka poprzecznego. Czy moja teoria jest błędna?
Przykładowe zdjęcie
Doczytałem się wczoraj również, że nasza belka poprzez te niezbyt grube połączenia z tulejami, jest bardzo podatna na skrzywienie szczególnie jeśli jest nierównomierne zużycie zawieszenia tylnego (ma to wpływ ten specjalistyczny drążek poprzeczny). U mnie sytuacja wygląda tak, że jak jeździłem na kołach 7" z dystansami 20mm to nie było tego widać, jednak przyznaje, że włożyłem sprężyny używki i teraz jak pomierzyłem auto to różnica na wysokości wynosi prawie 30mm strona pasażera (ta która wystaje stoi wyżej) niż strona kierowcy. Może jeszcze dzisiaj wejdę pod auto aby pomierzyć i sprawdzić czy nie mam skrzywionego tego drążka poprzecznego. Czy moja teoria jest błędna?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Ja mam akurat caluteńkie zawieszenie wymienione na nowe. Wymieniałem systematycznie wszystko co się dało. Przód ogólnie stoi równiutko bo też wczoraj mierzyliśmy. Może dzisiaj z wieczora uda mi się zdjąć tylne sprężyny, bo coś czuję, że tutaj jest pies pogrzebany....
Tak przy okazji sprawdziłem dokładnie definicje naszego drążka poprzecznego:
Drążek Panharda - poprzeczny drążek reakcyjny przenoszący siły poprzeczne pochodzące od kół pojazdu oraz odpowiadający za prawidłową geometrię zawieszenia. Najczęściej stosowany w zawieszeniu tylnej osi.
[ Dodano: 2011-05-21, 22:26 ]
No i u mnie już sprawa się wyjaśniła.... Skrzywieniu uległ drążek panharda, wygląda tak jakby auto o niego było podnoszone, bądź gdzieś uderzone od dołu...
Drążek po wyprostowaniu dał ok 5mm różnicy na długości, więc dość sporo... ale coś się doczytałem, że takiego elementu się nie prostuje bo metal mimo wszystko podlega sprężystości. Tak więc puki co zakładam używkę....
w oczekiwaniu na zakup nowego. Pozdrawiam
Tak przy okazji sprawdziłem dokładnie definicje naszego drążka poprzecznego:
Drążek Panharda - poprzeczny drążek reakcyjny przenoszący siły poprzeczne pochodzące od kół pojazdu oraz odpowiadający za prawidłową geometrię zawieszenia. Najczęściej stosowany w zawieszeniu tylnej osi.
[ Dodano: 2011-05-21, 22:26 ]
No i u mnie już sprawa się wyjaśniła.... Skrzywieniu uległ drążek panharda, wygląda tak jakby auto o niego było podnoszone, bądź gdzieś uderzone od dołu...
Drążek po wyprostowaniu dał ok 5mm różnicy na długości, więc dość sporo... ale coś się doczytałem, że takiego elementu się nie prostuje bo metal mimo wszystko podlega sprężystości. Tak więc puki co zakładam używkę....
w oczekiwaniu na zakup nowego. Pozdrawiam
A ja mam pytanie czy do Panharda na konce wchodza jakies elementy gumowe-metalowo-gumowe?i czy sa wymienne czy trzeba kupowac nowego panharda?i drugie pytanie-ogolnie w tylnej belce oprocz tulei ktore mocują belke do budy sa jeszcze jakies elementy gumowe
??Wydaje mi sie ze tylko tuleje i ewentualnie tulejki na koncach panharda ale prosze mnie poprawic albo utwierdzic w przekonaniu.
??Wydaje mi sie ze tylko tuleje i ewentualnie tulejki na koncach panharda ale prosze mnie poprawic albo utwierdzic w przekonaniu.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Z tego co się dowiedziałem, drążek nie ma wymiennych tulejek tylko wymienia się go całego. W tylnym zawieszeniu jedynie mamy tuleje tylnej belki. Oczywiście całość nie regulowana. U mnie przesunięcie tylnej belki występowało poprzez lekkie skrzywienie drążka, oraz... no właśnie jak się ostatnio dowiedziałem. Auto lekki krzywo stoi (2cm różnicy na tyle między str. pr i lw) dlatego, że puścił mi jeden amortyzator... pozdrawiam
orietuje sie ile taki uzywany drazek kosztuje?? bo chcialem i dzis zaszkoczyc zime na moich wiejskich uliczkach i zatrzymal mnie kraweznik. teraz prawie cala opona wystaje, czyli jaies 15cm!! jak patrzylem to drazek dotyka ziemi wi jest caly pogiety. samochod niby moj ale jak bracia i rodzice zobczaca to bedza sie smiali do swiat
Panowie podpinam się pod temat. dokładnie taki sam problem jak kolega wyżej... lód, bok, krawężnik, belka krzywa, drążek dotyka prawie ziemi. jedno koło wgięte pod kątem, z drugiej strony koło przesunięte o jakieś 20cm... mała dokumentacja:
https://www.dropbox.com/s/856lntr98woyh ... .15.39.jpg
https://www.dropbox.com/s/l1rtvo8le9ysr ... .16.50.jpg
https://www.dropbox.com/s/e5ijcadv2jk09 ... .16.09.jpg
kilka pytań:
moja to b3. czy belki z b4 są takie same?
czy podejdą belki od avanta albo sedana?
czy poza wymianą zawieszenia przygotować się na jakieś dodatkowe koszty?
proszę o szybką reakcję bo potrzebuję sprawną furę bardzo szybko:)
https://www.dropbox.com/s/856lntr98woyh ... .15.39.jpg
https://www.dropbox.com/s/l1rtvo8le9ysr ... .16.50.jpg
https://www.dropbox.com/s/e5ijcadv2jk09 ... .16.09.jpg
kilka pytań:
moja to b3. czy belki z b4 są takie same?
czy podejdą belki od avanta albo sedana?
czy poza wymianą zawieszenia przygotować się na jakieś dodatkowe koszty?
proszę o szybką reakcję bo potrzebuję sprawną furę bardzo szybko:)
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Sedan i avant na pewno się różni, o ile dobrze się orientuję tylko w coupe byl poprzeczny drążek. A jeśli chodzi o coupe to b3 i b4 mają taki sam model belki w/g ETKI 893 500 047M jak już wymienisz sobie belkę dobrze byłoby sprawdzić geometrie, ale raczej nie sądzę, aby buda mocno dostała;) Pozdrawiam!
Witam
Drążek Panharda jest wymienny i kosztował nowy przed laty (do cabrio) w serwisie około 400zł. Zaleca się jego wymianę ze względu na nie najlepsze materiały użyte do jego produkcji przez co ma tendencje do wyginania się bez powodu,-po prostu wskutek naprężeń-ze starości. Drążek posiada dwie tuleje po jednej na stronę w cenie około 30zł szt-cena przed laty z serwisu Audi. Wiem co pisze bo wymieniałem.
Pozdrawiam.
Drążek Panharda jest wymienny i kosztował nowy przed laty (do cabrio) w serwisie około 400zł. Zaleca się jego wymianę ze względu na nie najlepsze materiały użyte do jego produkcji przez co ma tendencje do wyginania się bez powodu,-po prostu wskutek naprężeń-ze starości. Drążek posiada dwie tuleje po jednej na stronę w cenie około 30zł szt-cena przed laty z serwisu Audi. Wiem co pisze bo wymieniałem.
Pozdrawiam.