Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe b4] przesunięta tylna belka

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

[Coupe b4] przesunięta tylna belka

Post autor: vigo1984sz » 20 maja 2011, 23:51

Musiałem odgrzebać ten temat bo konkretów znaleźć nie mogę. Panowie mam problem, auto nie było walone, założyłem koła 16x9j z ET25 i teraz z tyłu mam problem bo od pasażera koło wystaje ok 10mm poza obrys nadkola a od kierowcy się o tyle chowa. Pomierzyłem że odległość osi jest taka sama z prawej i lewej, więc jest jedynie przesunięta w bok, ale czy jest jakaś regulacja na tylnej belce w coupe? z ciekawości pomierzyłem jeszcze wysokość strona pasażera ta która wystaje na zewnątrz stoi o 3cm wyżej niż kierowcy. Czy różnica wysokości sprężyn (jeśli taka jest) mogła doprowadzić do skrzywienia tylnej belki?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 20 maja 2011, 23:55

nie wiem jak w coupe jest dokladnie ale pewnie podobnie jak w sedanie nie ma za bardzo ttam regulacji belka trzyma sie na srubach po obu stronach i jedynie manewru jest po kilka mm cos musisz miec krzywe ze az taka roznica jest u ciebie

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 21 maja 2011, 00:51

Mam to samo co kolega.Wcześniej tego nie zauważyłem dopóty nie załozyłem na tył laćków 215. Jedna z opon ocierała o nadkole na dziurach.Mam pewność że auto trzepnięte nigdy nie było.Może z biegiem wieku pojawić się takie skrzywienie. Sam nie wiem.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 maja 2011, 10:44

W A80 też niestety to miałem. Swego czasu sporo się nad tym głowiłem, ale nic mi nie przychodziło do głowy. Co prawda moja A80 jakąś historię powypadkową miała - jak większość, ale akurat te elementy wydawały się nie ruszone. Auto zbieżność i geometrię miało ok.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 21 maja 2011, 11:16

W coupe jak wiadomo jest ta dziwna belka nie taka masywna jak w sedanie

Obrazek Przykładowe zdjęcie

Doczytałem się wczoraj również, że nasza belka poprzez te niezbyt grube połączenia z tulejami, jest bardzo podatna na skrzywienie szczególnie jeśli jest nierównomierne zużycie zawieszenia tylnego (ma to wpływ ten specjalistyczny drążek poprzeczny). U mnie sytuacja wygląda tak, że jak jeździłem na kołach 7" z dystansami 20mm to nie było tego widać, jednak przyznaje, że włożyłem sprężyny używki i teraz jak pomierzyłem auto to różnica na wysokości wynosi prawie 30mm strona pasażera (ta która wystaje stoi wyżej) niż strona kierowcy. Może jeszcze dzisiaj wejdę pod auto aby pomierzyć i sprawdzić czy nie mam skrzywionego tego drążka poprzecznego. Czy moja teoria jest błędna?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 maja 2011, 11:24

Dodam tylko że wpływ na to że auto z tyłu stoi krzywo może leżeć w przednim zawieszeniu. Miałem tak w Golfie. Z przodu różnica była nie wielka ale z tyłu auto wyraźnie stało już krzywo. Zrobiłem przód a tył sam się wyprostował.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 21 maja 2011, 11:28

Ja mam akurat caluteńkie zawieszenie wymienione na nowe. Wymieniałem systematycznie wszystko co się dało. Przód ogólnie stoi równiutko bo też wczoraj mierzyliśmy. Może dzisiaj z wieczora uda mi się zdjąć tylne sprężyny, bo coś czuję, że tutaj jest pies pogrzebany....

Tak przy okazji sprawdziłem dokładnie definicje naszego drążka poprzecznego:

Drążek Panharda - poprzeczny drążek reakcyjny przenoszący siły poprzeczne pochodzące od kół pojazdu oraz odpowiadający za prawidłową geometrię zawieszenia. Najczęściej stosowany w zawieszeniu tylnej osi.

[ Dodano: 2011-05-21, 22:26 ]
No i u mnie już sprawa się wyjaśniła.... Skrzywieniu uległ drążek panharda, wygląda tak jakby auto o niego było podnoszone, bądź gdzieś uderzone od dołu...
Obrazek

Obrazek

Drążek po wyprostowaniu dał ok 5mm różnicy na długości, więc dość sporo... ale coś się doczytałem, że takiego elementu się nie prostuje bo metal mimo wszystko podlega sprężystości. Tak więc puki co zakładam używkę....
Obrazek
w oczekiwaniu na zakup nowego. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 21 lip 2011, 11:19

A ja mam pytanie czy do Panharda na konce wchodza jakies elementy gumowe-metalowo-gumowe?i czy sa wymienne czy trzeba kupowac nowego panharda?i drugie pytanie-ogolnie w tylnej belce oprocz tulei ktore mocują belke do budy sa jeszcze jakies elementy gumowe
??Wydaje mi sie ze tylko tuleje i ewentualnie tulejki na koncach panharda ale prosze mnie poprawic albo utwierdzic w przekonaniu.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 21 lip 2011, 11:34

Z tego co się dowiedziałem, drążek nie ma wymiennych tulejek tylko wymienia się go całego. W tylnym zawieszeniu jedynie mamy tuleje tylnej belki. Oczywiście całość nie regulowana. U mnie przesunięcie tylnej belki występowało poprzez lekkie skrzywienie drążka, oraz... no właśnie jak się ostatnio dowiedziałem. Auto lekki krzywo stoi (2cm różnicy na tyle między str. pr i lw) dlatego, że puścił mi jeden amortyzator... pozdrawiam

sojer2b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 03 paź 2011, 08:16

Post autor: sojer2b » 03 gru 2012, 20:43

orietuje sie ile taki uzywany drazek kosztuje?? bo chcialem i dzis zaszkoczyc zime na moich wiejskich uliczkach i zatrzymal mnie kraweznik. teraz prawie cala opona wystaje, czyli jaies 15cm!! jak patrzylem to drazek dotyka ziemi wi jest caly pogiety. samochod niby moj ale jak bracia i rodzice zobczaca to bedza sie smiali do swiat

Skrziwan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 01 cze 2011, 16:30

Post autor: Skrziwan » 08 sty 2013, 13:26

Panowie podpinam się pod temat. dokładnie taki sam problem jak kolega wyżej... lód, bok, krawężnik, belka krzywa, drążek dotyka prawie ziemi. jedno koło wgięte pod kątem, z drugiej strony koło przesunięte o jakieś 20cm... mała dokumentacja:

https://www.dropbox.com/s/856lntr98woyh ... .15.39.jpg

https://www.dropbox.com/s/l1rtvo8le9ysr ... .16.50.jpg

https://www.dropbox.com/s/e5ijcadv2jk09 ... .16.09.jpg

kilka pytań:

moja to b3. czy belki z b4 są takie same?

czy podejdą belki od avanta albo sedana?

czy poza wymianą zawieszenia przygotować się na jakieś dodatkowe koszty?

proszę o szybką reakcję bo potrzebuję sprawną furę bardzo szybko:)

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 08 sty 2013, 13:55

Sedan i avant na pewno się różni, o ile dobrze się orientuję tylko w coupe byl poprzeczny drążek. A jeśli chodzi o coupe to b3 i b4 mają taki sam model belki w/g ETKI 893 500 047M ;) jak już wymienisz sobie belkę dobrze byłoby sprawdzić geometrie, ale raczej nie sądzę, aby buda mocno dostała;) Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
VinCe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: VinCe » 08 sty 2013, 14:27

vigo1984sz pisze:Sedan i avant na pewno się różni, o ile dobrze się orientuję tylko w coupe byl poprzeczny drążek.
w cabriolecie również jest ten drażek i jak najbardziej ma wymienne tuleje na końcach - ktoś wczesniej pisał ze są niewymienne.

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 08 sty 2013, 14:50

Witam
Drążek Panharda jest wymienny i kosztował nowy przed laty (do cabrio) w serwisie około 400zł. Zaleca się jego wymianę ze względu na nie najlepsze materiały użyte do jego produkcji przez co ma tendencje do wyginania się bez powodu,-po prostu wskutek naprężeń-ze starości. Drążek posiada dwie tuleje po jednej na stronę w cenie około 30zł szt-cena przed laty z serwisu Audi. Wiem co pisze bo wymieniałem.

Pozdrawiam.

Skrziwan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 01 cze 2011, 16:30

Post autor: Skrziwan » 08 sty 2013, 16:16

vigo1984sz, Super, dzięki za pomoc. Teraz przynajmniej wiem czego szukać. Geometria będzie sprawdzona bo trochę dostał... na szczęście nie ma odkształceń przy nadkolach i liczę na to, że mocowania są całe. no nic.. oględziny u mechanika i zobaczymy co to się wyczarowało... :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie tylne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl