[1Z, B4] Uszkodzona panewka główna + niskie ciśnienie oleju
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
A jak wygląda praca na zimnym silniku,bo przy takim niskim ciśnieniu na wolnych obrotach to niezła orkiestra powinna być na szklankach?
Jeżeli na zimnym jest ok a spadki ciśnienia pojawiają się dopiero na rozgrzanym to rzeczywiście ten zamiennik pompy może nie wyrabiać,skoro piszesz ,że wał ok i panewki nówki.
Jeżeli na zimnym jest ok a spadki ciśnienia pojawiają się dopiero na rozgrzanym to rzeczywiście ten zamiennik pompy może nie wyrabiać,skoro piszesz ,że wał ok i panewki nówki.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Na zimnym to tak z 3-4 sek szklanki klepią, a później jest okej, na ciepłym też jest dobrze, choć do końca mi się nie wydaje, że tak powinno być. Wał był sprawdzany u szlifiarza wałów, powiedział że jest w super stanie i żadnego szlifu nie wymaga. Panewki są firmy kolbenschmidt lub glycko. Tylka ta pompa to dziadowski Hans Price- wiem, wiem tanie mięso psy jedzą, ale wtedy już kasy nie miałem na coś lepszego i zaryzykowałem. Czyli szukam pompy, bo tak dalej być nie może. Tylko jak tutaj zdobyć sprawną, aby było okej. Jest może jakiś sposób na sprawdzenie pompki bez wsadzania jej do auta?
A moment... gdy obroty są przy 2 tyś to ciśnienie jest 2 bary i tak sobie teraz myślę, że może te natryski na tłoki są walnięte jakieś? Bo z tego co mi wiadomo to mają się otwierać dopiero przy jakimś tam ciśnieniu, a gdy są ciągle otwarte, to ciśnienie ucieka tamtędy. Tylko dodam, że sprawdzałem je z pół roku temu i jeden zaworek wymieniłem, bo puszczał ciśnienie gdy go dmuchałem buzią. Jak zdobędę pompę to sprawdzę zaworki przy okazji, ale tak na oko to nie bardzo, może jest jakiś sposób na nie, aby sprawdzić czy otwierają się przy odpowiednim ciśnieniu?
A moment... gdy obroty są przy 2 tyś to ciśnienie jest 2 bary i tak sobie teraz myślę, że może te natryski na tłoki są walnięte jakieś? Bo z tego co mi wiadomo to mają się otwierać dopiero przy jakimś tam ciśnieniu, a gdy są ciągle otwarte, to ciśnienie ucieka tamtędy. Tylko dodam, że sprawdzałem je z pół roku temu i jeden zaworek wymieniłem, bo puszczał ciśnienie gdy go dmuchałem buzią. Jak zdobędę pompę to sprawdzę zaworki przy okazji, ale tak na oko to nie bardzo, może jest jakiś sposób na nie, aby sprawdzić czy otwierają się przy odpowiednim ciśnieniu?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Lepsza by już była używka ,niż nowa toprana ;-)A najlepszy sposób na sprawdzenie używki ,to wiarygodny sprzedawca ,innego sposobu nie ma Powinni zakazać sprzedaży "wyrobów "tej "firmy" zmarnowany czas i pieniądze wyrzucone w błoto :evil: a w sklepach pełno tego shitu, aż oczy bolą od tego czerono-niebieskiego kolorumisiekdzwon pisze:Tylka ta pompa to dziadowski Hans Price
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
MUNIOR wiem, te czerwono- niebieskie pudełka i wyroby tej firmy, to jakieś diabelskie wytwory, które szkody powodują! Dzieckiem jako takim nie jestem, a głupotę zrobiłem kupując pompę od HP, przynajmniej mam doświadczenie i inni też mają, żeby tego g...a nie kupować. Tyle że Ci co nie czytają tego forum za pewne będą się nadziewać na tą firmę ze względu na cenę i później będą chodziły opinie, że "auto nie dobre, ta marka zła...itp." Choć jeden plus może i jest tej firmy, że w razie jak auto bardzo mało jeździ, a właściwie wcale, to części się nadają do takiej furki
Co do pompy, to jest ciężka sprawa, bo jak ktoś ma silnik igła, bądź jest w dobrym stanie i ciśnienie było mierzone, to nikt nie będzie rozbierał motorowni na części tylko opcha całość. No chyba, że silnik szlag trafił po wypadku, to już inna sprawa, tylko oby mieć to pewne źródło! :roll:
Jeszcze jest jedna sprawa, której nie wiem. Nie znam ogólnie drogi jaką po kolei przebywa olej. Na pewno pierwsza droga, to miska olejowa- pompa, później kanałem do góry i dalej za pewne do filtra. Z podstawy filtra rozgałęzia się prawdopodobnie do rurki turbo, a także do wnętrza silnika. interesuje mnie w której kolejności są te zaworki od natrysku oleju pod tłoki.
A jeszcze jedno, może pompa od nowszego auta podpasowała by do TDika, może od AFNa, albo podobnego?
Pozdrawiam
Co do pompy, to jest ciężka sprawa, bo jak ktoś ma silnik igła, bądź jest w dobrym stanie i ciśnienie było mierzone, to nikt nie będzie rozbierał motorowni na części tylko opcha całość. No chyba, że silnik szlag trafił po wypadku, to już inna sprawa, tylko oby mieć to pewne źródło! :roll:
Jeszcze jest jedna sprawa, której nie wiem. Nie znam ogólnie drogi jaką po kolei przebywa olej. Na pewno pierwsza droga, to miska olejowa- pompa, później kanałem do góry i dalej za pewne do filtra. Z podstawy filtra rozgałęzia się prawdopodobnie do rurki turbo, a także do wnętrza silnika. interesuje mnie w której kolejności są te zaworki od natrysku oleju pod tłoki.
A jeszcze jedno, może pompa od nowszego auta podpasowała by do TDika, może od AFNa, albo podobnego?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
AFN ,AHU to praktycznie te same silniki co 1z ,więc pompa oleju pasuje na 100%.Ja bym na wszelki wypadek zmierzył to cisnienie u ciebie manometrem mechanicznym ,bo tylko taki pomiar jest w 100% wiarygodny ,te wszystkie czujniki i przetworniki do dodatkowych zegarów potrafią wprowadzić w bładmisiekdzwon pisze:A jeszcze jedno, może pompa od nowszego auta podpasowała by do TDika, może od AFNa, albo podobnego?
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Co do tych pomp z AFNa to widzę, że one mają dłuższe smoki, ale to chyba nie problem- wymienię na swój i będzie okej
A ciśnienie sprawdzałem dwoma mechanicznymi manometrami, tak że mam wiarygodne pomiary i wiem że mój dodatkowy zegar ciśnienia oleju działa prawidłowo i dokładnie
Edit:
Panowie pomocy! Jest tragedia z tym ciśnieniem, bo schodzi do koło 0,2 bara, a może nawet i mniej na wolnych obrotach, przy dobrze rozgrzanym silniku :cry: Wymieniłem wczoraj pompę na taką z silnika AFN, bo nie wiedziałem, czy przypadkiem pompa firmy Topran jest jakaś walnięta (jeździłem na niej z rok), ale jak widać pompa była okej. Mniejsza o to, bo chodzi o taką sprawę, ze nie wiem, co jeszcze mógłbym sprawdzić, aby znaleźć przyczynę tak krytycznie niskiego ciśnienia. Sprawdziłem jeszcze raz te zaworki- natryski na tłoki i oceniłem że są dobre (dmuchałem z całej siły w zaworki i żaden nie przepuszczał), choć tego od strony skrzyni wyciągnąć nie mogłem i go nie sprawdzałem, to sądzę że jest dobry, bo reszta też jest okej.
Sprawa wygląda tak, że przy 2 tyś obr ciśnienie oleju ma 2 bary, a nawet ciut więcej, przy 1200 obr/min jest równe 1 bar, przy 1000 obr/min jest 0.5 bara, a później to już katastrofa. Auto na światłach i na każdym postoju z włączonym silnikiem trzymam na obrotach ok 1200 obr, aby silnika nie zatrzeć. Dodam, dla nie wtajemniczonych, że panewki są powymieniane, a wał jest sprawdzony w bardzo dobrym stanie. Na wałku pośrednim nie ma luzów, tak więc wykluczam uszkodzone panewki na nim. Wycieków nie mam. Olej to Castrol 5W40, ale sądzę że zmiana na 10W40 nic by nie dała, bo przechodząc, rok temu z 10W na 5W, nie zauważyłem różnicy w ciśnieniu.
Silnika nie chcę zmieniać, bo kasy nie mam, a już tyle w niego włożyłem, że zamiana nie widzi mi się.
Proszę bardzo o pomoc
Pozdrawiam
Piotr
Edit:
Koledzy, powiedzcie proszę czy między łączeniem pompy do bloku silnika idzie jakaś uszczelka? Wg ETKI nic tam nie ma, ale może jednak coś ma być... I po za tym, czy zużyte stopki na wałku rozrządu mogą powodować spadki ciśnienia? I czy wałek pośredni ma jakieś panewki na których się obraca? Bo w ETCE tego nie mogę zauważyć.
Pozdrawiam
A ciśnienie sprawdzałem dwoma mechanicznymi manometrami, tak że mam wiarygodne pomiary i wiem że mój dodatkowy zegar ciśnienia oleju działa prawidłowo i dokładnie
Edit:
Panowie pomocy! Jest tragedia z tym ciśnieniem, bo schodzi do koło 0,2 bara, a może nawet i mniej na wolnych obrotach, przy dobrze rozgrzanym silniku :cry: Wymieniłem wczoraj pompę na taką z silnika AFN, bo nie wiedziałem, czy przypadkiem pompa firmy Topran jest jakaś walnięta (jeździłem na niej z rok), ale jak widać pompa była okej. Mniejsza o to, bo chodzi o taką sprawę, ze nie wiem, co jeszcze mógłbym sprawdzić, aby znaleźć przyczynę tak krytycznie niskiego ciśnienia. Sprawdziłem jeszcze raz te zaworki- natryski na tłoki i oceniłem że są dobre (dmuchałem z całej siły w zaworki i żaden nie przepuszczał), choć tego od strony skrzyni wyciągnąć nie mogłem i go nie sprawdzałem, to sądzę że jest dobry, bo reszta też jest okej.
Sprawa wygląda tak, że przy 2 tyś obr ciśnienie oleju ma 2 bary, a nawet ciut więcej, przy 1200 obr/min jest równe 1 bar, przy 1000 obr/min jest 0.5 bara, a później to już katastrofa. Auto na światłach i na każdym postoju z włączonym silnikiem trzymam na obrotach ok 1200 obr, aby silnika nie zatrzeć. Dodam, dla nie wtajemniczonych, że panewki są powymieniane, a wał jest sprawdzony w bardzo dobrym stanie. Na wałku pośrednim nie ma luzów, tak więc wykluczam uszkodzone panewki na nim. Wycieków nie mam. Olej to Castrol 5W40, ale sądzę że zmiana na 10W40 nic by nie dała, bo przechodząc, rok temu z 10W na 5W, nie zauważyłem różnicy w ciśnieniu.
Silnika nie chcę zmieniać, bo kasy nie mam, a już tyle w niego włożyłem, że zamiana nie widzi mi się.
Proszę bardzo o pomoc
Pozdrawiam
Piotr
Edit:
Koledzy, powiedzcie proszę czy między łączeniem pompy do bloku silnika idzie jakaś uszczelka? Wg ETKI nic tam nie ma, ale może jednak coś ma być... I po za tym, czy zużyte stopki na wałku rozrządu mogą powodować spadki ciśnienia? I czy wałek pośredni ma jakieś panewki na których się obraca? Bo w ETCE tego nie mogę zauważyć.
Pozdrawiam
Edit:
Koledzy, powiedzcie proszę czy między łączeniem pompy do bloku silnika idzie jakaś uszczelka? Wg ETKI nic tam nie ma, ale może jednak coś ma być... I po za tym, czy zużyte stopki na wałku rozrządu mogą powodować spadki ciśnienia? I czy wałek pośredni ma jakieś panewki na których się obraca? Bo w ETCE tego nie mogę zauważyć.
Pozdrawiam[/quote]
1. nie ma zadnej uszczelki.
2. Nie sadze ze to wina stopek
3. tak walek psredni ma panewki(tulejki) i przyjacielu ja tu bym szukal przyczyny mialem kiedys ten sam przypadek z tym ze w silniku 1.6d ale to nie zmienia zbytnio faktu gdys to tak samo jest rozwiazane. Tak samo jak u ciebie palila sie kontrolka od smarowania na wolnych obrotach a na wyzszych cisnienie bylo super. Mysle ze i w twoim przypadku to bedzie powodem twoich zmagan z tym problemem, ale niestety jak nie rozbierzesz to sie nie bedziesz wiedziec.powodzenia
Koledzy, powiedzcie proszę czy między łączeniem pompy do bloku silnika idzie jakaś uszczelka? Wg ETKI nic tam nie ma, ale może jednak coś ma być... I po za tym, czy zużyte stopki na wałku rozrządu mogą powodować spadki ciśnienia? I czy wałek pośredni ma jakieś panewki na których się obraca? Bo w ETCE tego nie mogę zauważyć.
Pozdrawiam[/quote]
1. nie ma zadnej uszczelki.
2. Nie sadze ze to wina stopek
3. tak walek psredni ma panewki(tulejki) i przyjacielu ja tu bym szukal przyczyny mialem kiedys ten sam przypadek z tym ze w silniku 1.6d ale to nie zmienia zbytnio faktu gdys to tak samo jest rozwiazane. Tak samo jak u ciebie palila sie kontrolka od smarowania na wolnych obrotach a na wyzszych cisnienie bylo super. Mysle ze i w twoim przypadku to bedzie powodem twoich zmagan z tym problemem, ale niestety jak nie rozbierzesz to sie nie bedziesz wiedziec.powodzenia
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
myster, dzięki za podpowiedź. Koś mi już proponował sprawdzić wałek pośredni i gdy miałem ściągnięty rozrząd, to odkręciłem dekielek z uszczelnieniem wałka pośredniego i ruszając nim nie wyczułem żadnych luzów, a luz miał być przyczyną niskiego ciśnienia. Oczywiście biorę pod uwagę to, że samo poruszanie wałkiem może nie być miaro dajne, jednak tym czasem znalazłem w góglach stronę, gdzie użytkownik golfa z silnikiem SB wymienił te same części jak ja i niby posprawdzał wszystko, a po ponownym rozebraniu w mak silnika znalazł uszkodzony jeden zaworek natrysku oleju na tłok. U niego nawet ciśnienie było tak samo małe (0.2 bar). Przypomniałem sobie, iż nie udało mi się jednego zaworka ściągnąć, bo blacha-odrzutnik oleju na wale przeszkadzał mi w tym. Teraz jestem zmuszony prawdopodobnie skrzynię zrzucić, aby się tam dostać, choć jeszcze raz dokładnie obejrzę obszar umiejscowienia dyszki natryskowej i może obejdzie się bez zrzutu skrzyni, aby sprawdzić owy zaworek.
Na dniach się okaże
Pozdrawiam
Piotr
Na dniach się okaże
Pozdrawiam
Piotr
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Zaworki są, ale z tego co kiedyś czytałem, to nie we wszystkich filtrach, ale jak by nie było, to tak niskie ciśnienie utrzymuje się w czasie trzech wymian oleju, a tym samym i wymian filtra, tak że raczej tutaj problemu nie ma. Ale dzięki za sugestie
edit:
No i koopa Panowie :evil: Zaworki jeszcze raz sprawdzone i nawet ten podejrzany ostatni zaworek od skrzyni działa prawidłowo- przynajmniej tak sądzę, gdyż porównując siłę nacisku na sprężynkę w nowej dyszce, praktycznie tak samo naciskała się stara. Dmuchając ustami, żadna nie przepuszczała powietrza, tak że sądzę iż są sprawne. Tym czasem zostają mi dwie rzeczy- wałek rozrządu i wałek pośredni, a raczej panewki na nim. Powiedzcie mi proszę czy mogę wyciągnąć wałek pośredni z zakręconą miską olejową? Bo chodzi mi o to że jakiś tam dostęp mam od spodu do tego wałka i w razie jak coś mi wyleci, bądź się rozsypie przy wyciąganiu wałka to będę mógł te części zobaczyć, no chyba że tam nic nie wyleci i wałek wyjdzie bez problemu?
edit:
No i koopa Panowie :evil: Zaworki jeszcze raz sprawdzone i nawet ten podejrzany ostatni zaworek od skrzyni działa prawidłowo- przynajmniej tak sądzę, gdyż porównując siłę nacisku na sprężynkę w nowej dyszce, praktycznie tak samo naciskała się stara. Dmuchając ustami, żadna nie przepuszczała powietrza, tak że sądzę iż są sprawne. Tym czasem zostają mi dwie rzeczy- wałek rozrządu i wałek pośredni, a raczej panewki na nim. Powiedzcie mi proszę czy mogę wyciągnąć wałek pośredni z zakręconą miską olejową? Bo chodzi mi o to że jakiś tam dostęp mam od spodu do tego wałka i w razie jak coś mi wyleci, bądź się rozsypie przy wyciąganiu wałka to będę mógł te części zobaczyć, no chyba że tam nic nie wyleci i wałek wyjdzie bez problemu?
Przeczytałem cały temat od początku i napisze co mi się nasuwa na myśl.
Piszesz ze mierzyłeś ciśnienie i na ciepłym silniku wynosi ono 0,2bara ? w którym miejscu mierzyłeś to Ciśnienie? Jeśli juz na podstawie filtra oleju jest tak niskie, to nie wiem czy jesy sens szukać czegoś wyzej.
Jak jest zbudowany układ olejowy ?
Smok -> pompa oleju -> kawałek kanału w bloku -> podstawa filtra oleju -> filtr oleju -> podstawa filtra oleju i dalej blok wał, wałek rozrządu itd itp.
Piszesz ze mierzyłeś ciśnienie i na ciepłym silniku wynosi ono 0,2bara ? w którym miejscu mierzyłeś to Ciśnienie? Jeśli juz na podstawie filtra oleju jest tak niskie, to nie wiem czy jesy sens szukać czegoś wyzej.
Jak jest zbudowany układ olejowy ?
Smok -> pompa oleju -> kawałek kanału w bloku -> podstawa filtra oleju -> filtr oleju -> podstawa filtra oleju i dalej blok wał, wałek rozrządu itd itp.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Witaj spiczi
Dobrze piszesz że ciśnienie mierzyłem na podstawie filtra oleju, ale także ciśnienie mierzone było przez mechanika tam gdzie jest zaślepka z tyłu głowicy i tam także ciśnienie było takie same. Skądś się dowiedziałem, że ciśnienie gdzie by nie było mierzone, to będzie wszędzie takie same.
Wczoraj jeszcze patrzyłem na wałek pośredni, oczywiście panewki na nim nie wykazują luzów, tak że góra silnika wykluczona bo wałek rozrządu, też obadałem i luzów nie ma. Co ciekawsze, jeszcze jak miałem ściągniętą miskę poruszałem stopkami na korbowodach, luzów góra- dół nie wyczułem, luzy na boki są- bo niby tak ma być, ale co ciekawsze zaobserwowałem luzy skrętne na stopkach. To nie są duże kąty, nawet nie wiem czy jest choć jeden stopień skrętu, ale luzy są widoczne i czuję je jak rękoma poruszam stopki. Mam filmik, słabo widać bo aparatem kręcone, ale przedstawię ogólny obraz sprawy
Czy to może być przyczyna uciekania ciśnienia przez szczeliny panewek? Kurcze, przecież wał był sprawdzony (z pomiarów mechanika wyszło, że jest jak najbardziej okej i nie wymaga szlifu) i nowe, nominalne panewki zostały założone :roll:
Pozdrawiam
Piotr
Dobrze piszesz że ciśnienie mierzyłem na podstawie filtra oleju, ale także ciśnienie mierzone było przez mechanika tam gdzie jest zaślepka z tyłu głowicy i tam także ciśnienie było takie same. Skądś się dowiedziałem, że ciśnienie gdzie by nie było mierzone, to będzie wszędzie takie same.
Wczoraj jeszcze patrzyłem na wałek pośredni, oczywiście panewki na nim nie wykazują luzów, tak że góra silnika wykluczona bo wałek rozrządu, też obadałem i luzów nie ma. Co ciekawsze, jeszcze jak miałem ściągniętą miskę poruszałem stopkami na korbowodach, luzów góra- dół nie wyczułem, luzy na boki są- bo niby tak ma być, ale co ciekawsze zaobserwowałem luzy skrętne na stopkach. To nie są duże kąty, nawet nie wiem czy jest choć jeden stopień skrętu, ale luzy są widoczne i czuję je jak rękoma poruszam stopki. Mam filmik, słabo widać bo aparatem kręcone, ale przedstawię ogólny obraz sprawy
Czy to może być przyczyna uciekania ciśnienia przez szczeliny panewek? Kurcze, przecież wał był sprawdzony (z pomiarów mechanika wyszło, że jest jak najbardziej okej i nie wymaga szlifu) i nowe, nominalne panewki zostały założone :roll:
Pozdrawiam
Piotr
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja