Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B2 1.8 GT] Alternator - podłączenie

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Maro06
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:46
Lokalizacja: Warszawa

[B2 1.8 GT] Alternator - podłączenie

Post autor: Maro06 » 22 maja 2011, 21:39

Witam!
Niedawno kupiłem audi 80 b2 1.8 gt.. szybko okazało się że nie ładuje akumulatora (wogóle nie świeci się kontrolka ładowania).
Problem wg. mnie tkwi w podłączeniu alternatora. Odchodzą od niego trzy kabelki. Dwa grube, są razem w oprawce i schodzą gdzieś w głąb komory silnika. Jest także ten trzeci (cienki niebieski, krótki zakończony płaską blaszką z otworem) który nie jest nigdzie podłączony. Na początku myślałem że odkręciła się nakrętka trzymająca go, więc przykręciłem go na alternatorze 5cm wyżej do wystającej śrubki. Po tym kontrolka się zapaliła(po przekręceniu stacyjki), ale do tego zaczęła mrygać jeszcze jedna kontrolka chyba olej. Po włączeniu silnika nic się nie zmieniło(kontrolka aku pali się ciągle, a druga mryga), wiec uznałem że to nie może być dobre rozwiązanie :/.
Więc moje pytanie brzmi, jak to powinno być podłączone (gdzie)?

Awatar użytkownika
Kwietniu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 322
Rejestracja: 26 mar 2009, 18:32
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Kwietniu » 22 maja 2011, 21:52

kolega ten niebieski kabelek to jest wzbudzenie alternatora, bez tego altek nie będzie działać (będzie szczątkowo tylko ) a te dwa maja iść do akumulatora.
poszukaj mojego wątku w tym dziale o alternatorze
jct to ci jutro napisze coś więcej bo teraz nie jestem w stanie ......

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 22 maja 2011, 21:55

Poszukaj lepiej schematu elektryki i podaj typ silnika, będzie łatwiej coś ustalić. Nie podpinaj na czuja bo możesz w skrajnym przypadku spowodować pożar :!:

Maro06
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maro06 » 23 maja 2011, 00:26

Kolego Kwietniu, dzięki wielkie pomogłeś mi;] Zmyliło mnie zakończenie kabelka niebieskiego tym kółkiem, zamieniłem tą końcówkę na taką nakładaną na tą płaską blaszkę wychodzącą z tyłu alternatora i chodzi jak ta lala;].
I teraz kolejne pytania!
Kontrolki palą mi się takie przy przekręceniu o I stopień kluczyka: to smarowanie chyba co się zawsze paliło, aku i jeszcze mryga kontrolka od chyba oleju (na dole dwie falowane linie w które jest opuszczony jakby termometr). Po zapaleniu silnika wszystkie gasną. Czy to jest prawidłowe?
Pozdrawiam! i jeszcze raz dzięki ;]

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 23 maja 2011, 00:36

Te falowane linie z termometrem to kontrolka cieczy chłodzącej. Jak gaśnie po odpaleniu silnika to znaczy że jest dobrze :-)
Widzę, że masz B2, czy masz wskaźnik temperatury cieczy, czy nie ? Jak nie masz go w postaci zegara to powinna być dodatkowo niebieska kontrolka z takim termometrem i falowanymi liniami która gaśnie gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą.

Awatar użytkownika
Kwietniu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 322
Rejestracja: 26 mar 2009, 18:32
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Kwietniu » 23 maja 2011, 05:47

Maro06 dla pewności weź sprawdź miernikiem na zapalonym silniku poziom ładowania- wiesz strzeżonego Pan Bóg strzeże no chyba że posiadasz dodatkowe zegary na dole konsoli środkowej....

Maro06
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maro06 » 23 maja 2011, 21:02

Ładowanie jest w miare, około 13,5V. Nie mam tego wskaźnika, jedyne co to temp. silnika i poziom paliwa po środku. Od kiedy mam ten samochód widziałem tylko te 3 kontrolki - aku, smarowanie i temp. cieczy roboczej ale nie w kolorze niebieskim. Głowy nie dam ale jak rozbierałem zegary i patrzyłem na ten plastik z wzorkami kontrolek to zdaje się że coś takiego było.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 23 maja 2011, 21:19

Czyli coś nie tak skoro jest niebieska kontrolka temp cieczy a nie świeci na niedogrzanym silniku.
Pytanie tylko co jest nie tak, czy brakuje Ci żarówki w liczniku czy coś z czujnikami :roll:

Maro06
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maro06 » 24 maja 2011, 12:30

Miałem tam ze 3 luki na żarówki, jak będe miał troche czasu i inwencji to znowu porozbieram i sprawdzę to. Na razie działa i jeździ więc jest ok, muszę teraz naprawić podświetlenie tablicy, zrobić światła długie i pozycyjne z przodu bo nie mam.. Są tylko mijania ;/.
Jeszcze takie małe pytanie na koniec, trochę wykraczające poza temat. Na zimnym silniku obroty mam 1,5tys. Po rozgrzaniu do 80-90 spada do 0.6-0.4 i oscyluje w tych granicach, oczywiście wpada w niezłe wibracje.. To raczej za mało? Jakie są prawidłowe obroty, i czy zwykłe podkręcenie przepustnicy wystarczy? (Dodam że przy normalnej jeździe po mieście pali ~11l/100km)
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Kwietniu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 322
Rejestracja: 26 mar 2009, 18:32
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Kwietniu » 02 cze 2011, 13:57

na rozgrzanym silniku powinien mieć ok 900 obr/min a na zimnym ( jak chodzi na ssaniu) to deczko więcej niż 1000--- więc jest coś nie tak...
co do podświetlania zegarów to jest one realizowane przezi żaróweczki ( 2 chyba rozmiar T5) zlokalizowane po bokach zegarów zrzucisz górną pokrywkę i będziesz je widzieć, chodz mi się bardziej wydaje że to będzie wina przełącznika bo nie masz też innych świateł- posprawdzaj wszystkie styki....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl