To mnie właśnie jedynie martwi. Ale w samym katalizatorze też było wygłuszenie a kat bardziej się nagrzewa, więc skoro w nim to wytrzymało to i w pustej puszce powinno. Szkoda że od razu o tym nie pomyślałem, teraz będzie trzeba jeszcze raz to rozcinać.aldi pisze:Tylko czy tak blisko silnika się nie stopi, niby wytrzymuje 700°C.
[All] Modyfikacja wydechu - co zrobić aby ładnie brzmiał?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Labiel, a jakbyś tak wywalił tą obudowe kata i dla testu wsadził samą rurkę?? Już byś wiedział czy to wina kata... bo jeśli reszta wydechu jest ok to kat musi dzwonic - wydawać taki dźwięk.. następnie możesz obkładać go włóknem szklanym aby go wyciszyć jeśli bedziesz chciał no i wsio bedziesz miał na wierzchu będziesz miał dostęp.. a co do mnie to chyba dla testu wsadzę rurkę zamiast końcowego ale może o trochę większej średnicy niż reszta rurek i sprawdzę co z tego wyjdzie :mrgreen: bo nie chce jakiegoś tandetnego a'la sportowego wydechu z alledrogo
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No to, że puszka po kacie daje zmianę dźwięku to nie musisz nawet sprawdzać, ja tak zrobiłem za dawnych lat tak samo w kadecie to przy pewnych obrotach słyszałem dźwięk jakbym jechał polonezem, ale ja tak jeździłem, bo spawaczem nie jestem i w koszta się nie pchałem, mimo że to dodatkowe zaburzanie przelotu spalin może mieć wpływ na osiągi
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Co do pracy silnika to przy pustej puszcze nie widziałem zbyt dużej różnicy - nieco lepiej było przy wyższych obrotach. Po wspawaniu rury - czyli zlikwidowaniu tej pustej komory która hamowała spaliny, ale jednocześnie nieco je tłumiła jest o niebo lepiej. Auto aż wyrywa do przodu. Więc to jest akurat na wielki plus.Rychu82 pisze:mimo że to dodatkowe zaburzanie przelotu spalin może mieć wpływ na osiągi
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Podejrzewam że to jest tak - ale tylko podejrzewam :mrgreen: Kat jest całkiem niedaleko kolektora wydechowego, plus dosłownie 10 cm wcześniej następuje połączenie dwóch rur (w ADR kolektor wydechowy jest 4-2-1). Wcześniej gazy te wpadały w katalizator gdzie były zwalniane itp. Po opróżnieniu kata pozostała pusta puszka która również hamowała i mieszała te spaliny wyciszając je. Teraz nie ma już tej komory. Spaliny zapindalają bez przeszkód aż do środkowego tłumnika. Sama puszka też pewnie rezonansuje, a z drugiej strony nawet gdyby nie rezonansowała to coś głośniej musi być, bo w końcu ubywa jedna komora tłumiąca.Rychu82 pisze:ale co zastanawiasz sie wogóle czy ta rurka wspawana w kat ma wpływ na ten dzwiek czy zakładasz że tak jest i myslisz co dalej?
A to dźwięk tylko głośniejszy a nie inny(nieodpowiedni)?
No to cokolwiek postanowisz to czekam na efekty i też się tym zajmę U mnie teraz to w ogóle tragedia ktoś zamiast katów w spawał rury o niedyskretnie większej średnicy
A co...wklejam...można się śmiać
I nie wiem czy jak kupię osłonę pod silnik to nie wiem czy wejdzie, bo tam prócz jakiejś puszki zamiast katów to jeszcze jakąś zemsta spawacza po drodze
dlatego cokolwiek zrobisz to bedzie dla mnie wskazówka Zbieram dane bo jak juz pisalem, nie spawam więc chcę całość ogarnąć za jednym zamachem
no idealna akcja to całość z kwasiaka na przelotowo i bez zmainy dźwięku. Może ktoś zna taki dzwięk z całym przelotowym wydechem? Bo jak 3 tłumiki przelotowe na rurę nie wydalą, z takim efektem to nawet nie kombinuję,
No to cokolwiek postanowisz to czekam na efekty i też się tym zajmę U mnie teraz to w ogóle tragedia ktoś zamiast katów w spawał rury o niedyskretnie większej średnicy
A co...wklejam...można się śmiać
I nie wiem czy jak kupię osłonę pod silnik to nie wiem czy wejdzie, bo tam prócz jakiejś puszki zamiast katów to jeszcze jakąś zemsta spawacza po drodze
dlatego cokolwiek zrobisz to bedzie dla mnie wskazówka Zbieram dane bo jak juz pisalem, nie spawam więc chcę całość ogarnąć za jednym zamachem
no idealna akcja to całość z kwasiaka na przelotowo i bez zmainy dźwięku. Może ktoś zna taki dzwięk z całym przelotowym wydechem? Bo jak 3 tłumiki przelotowe na rurę nie wydalą, z takim efektem to nawet nie kombinuję,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeszcze z ciekawostek widziałem symulator katalizatora, podkładka w kawałku rury którą można obracać (regulacja powierzchni odbicia). Ma głownie eliminować pogorszenie osiągów silnika przy niższych obrotach po wycięciu katalizatora. Ciekawe czy też może wyciszyć wydech.
Rychu82, i tak masz dobrze to zrobione bo u mnie ktoś wstawił strumienice tak nisko, że już w płytkich koleinach ocieram nimi o asfalt a zawieszenie wcale nie obniżane. Dźwięk też jest nieciekawy bo wydobywa się z tych strumienic dziwne szeleszczenie przy spokojnej jeździe.
A i jeszcze jedno pytanie do Ciebie, chcesz to przerobić tylko z powodu braku miejsca na osłonę silnika :?:
I ostatnio złapałem między rury cegłę:
Rychu82, i tak masz dobrze to zrobione bo u mnie ktoś wstawił strumienice tak nisko, że już w płytkich koleinach ocieram nimi o asfalt a zawieszenie wcale nie obniżane. Dźwięk też jest nieciekawy bo wydobywa się z tych strumienic dziwne szeleszczenie przy spokojnej jeździe.
A i jeszcze jedno pytanie do Ciebie, chcesz to przerobić tylko z powodu braku miejsca na osłonę silnika :?:
I ostatnio złapałem między rury cegłę:
z tym, że mam to dobrze zrobione to juz przesadziłeśaldi pisze:Rychu82, i tak masz dobrze to zrobione bo u mnie ktoś wstawił strumienice tak nisko, że już w płytkich koleinach ocieram nimi o asfalt a zawieszenie wcale nie obniżane. Dźwięk też jest nieciekawy bo wydobywa się z tych strumienic dziwne szeleszczenie przy spokojnej jeździe.
A i jeszcze jedno pytanie do Ciebie, chcesz to przerobić tylko z powodu braku miejsca na osłonę silnika
a chcę to przerobić bo
-robia się duże opory na puszkach po katach i nasmarkanych spawach, których jest za dużo,
-bo nie wygląda,
-bo nie brzmi,
-bo nie mieści się osłona silnika
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Przy pustej puszce dźwięk był ten sam tylko głośniejszy. Teraz przy wspawanej rurce w pewnym zakresie obrotów jest takie jak by pierdzenie. W pozostałym raczej taki sam tylko głośniejszy.Rychu82 pisze:A to dźwięk tylko głośniejszy a nie inny(nieodpowiedni)?
Co do puszki to chcę ją zostawić głównie ze względu na wygląd. Nie chce żeby to wyglądało tak jak właśnie Rychu82, taki wspawany element. Gdym robił przelot czy coś w tym stylu to oczywiście puszka była by niepotrzebna.