Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Modyfikacja wydechu - co zrobić aby ładnie brzmiał?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 maja 2011, 23:41

aldi pisze:Tylko czy tak blisko silnika się nie stopi, niby wytrzymuje 700°C.
To mnie właśnie jedynie martwi. Ale w samym katalizatorze też było wygłuszenie a kat bardziej się nagrzewa, więc skoro w nim to wytrzymało to i w pustej puszce powinno. Szkoda że od razu o tym nie pomyślałem, teraz będzie trzeba jeszcze raz to rozcinać.

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 24 maja 2011, 21:35

Labiel, a jakbyś tak wywalił tą obudowe kata i dla testu wsadził samą rurkę?? Już byś wiedział czy to wina kata... bo jeśli reszta wydechu jest ok to kat musi dzwonic - wydawać taki dźwięk.. następnie możesz obkładać go włóknem szklanym aby go wyciszyć jeśli bedziesz chciał no i wsio bedziesz miał na wierzchu będziesz miał dostęp.. :-D a co do mnie to chyba dla testu wsadzę rurkę zamiast końcowego ale może o trochę większej średnicy niż reszta rurek i sprawdzę co z tego wyjdzie :mrgreen: bo nie chce jakiegoś tandetnego a'la sportowego wydechu z alledrogo :-/

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 maja 2011, 21:50

Arturo997 pisze:Labiel, a jakbyś tak wywalił tą obudowe kata i dla testu wsadził samą rurkę?
Hmy, w sumie mogłem zrobić tak od razu, ale mi się nie chciało to teraz mam :-P

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 24 maja 2011, 22:17

wygląd pod autem nie ma aż tak dużego znaczenia :-P a o przegląd myśle że nie musisz się bać będą chcieli zarobić to Ci podbiją :-P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 maja 2011, 22:23

Arturo997 pisze:wygląd pod autem nie ma aż tak dużego znaczenia
E tam. Źle bym się czuł wiedząc że pod spodem jest jakiś wszczep nie pasujący do całości.

Dzisiaj niestety nie zdążyłem już nic zdziałać w tym temacie.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 24 maja 2011, 22:49

No to, że puszka po kacie daje zmianę dźwięku to nie musisz nawet sprawdzać, ja tak zrobiłem za dawnych lat tak samo w kadecie to przy pewnych obrotach słyszałem dźwięk jakbym jechał polonezem, ale ja tak jeździłem, bo spawaczem nie jestem i w koszta się nie pchałem, mimo że to dodatkowe zaburzanie przelotu spalin może mieć wpływ na osiągi

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 maja 2011, 22:52

Rychu82 pisze:mimo że to dodatkowe zaburzanie przelotu spalin może mieć wpływ na osiągi
Co do pracy silnika to przy pustej puszcze nie widziałem zbyt dużej różnicy - nieco lepiej było przy wyższych obrotach. Po wspawaniu rury - czyli zlikwidowaniu tej pustej komory która hamowała spaliny, ale jednocześnie nieco je tłumiła jest o niebo lepiej. Auto aż wyrywa do przodu. Więc to jest akurat na wielki plus.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 24 maja 2011, 23:33

zgadza się ja nie miałem wspawanej rurki tylko wybebeszony kat, wiec to inna sytuacja, z dzwiekiem pewnie tez , ale co zastanawiasz sie wogóle czy ta rurka wspawana w kat ma wpływ na ten dzwiek czy zakładasz że tak jest i myslisz co dalej?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 maja 2011, 23:39

Rychu82 pisze:ale co zastanawiasz sie wogóle czy ta rurka wspawana w kat ma wpływ na ten dzwiek czy zakładasz że tak jest i myslisz co dalej?
Podejrzewam że to jest tak - ale tylko podejrzewam :mrgreen: Kat jest całkiem niedaleko kolektora wydechowego, plus dosłownie 10 cm wcześniej następuje połączenie dwóch rur (w ADR kolektor wydechowy jest 4-2-1). Wcześniej gazy te wpadały w katalizator gdzie były zwalniane itp. Po opróżnieniu kata pozostała pusta puszka która również hamowała i mieszała te spaliny wyciszając je. Teraz nie ma już tej komory. Spaliny zapindalają bez przeszkód aż do środkowego tłumnika. Sama puszka też pewnie rezonansuje, a z drugiej strony nawet gdyby nie rezonansowała to coś głośniej musi być, bo w końcu ubywa jedna komora tłumiąca.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 25 maja 2011, 00:44

A to dźwięk tylko głośniejszy a nie inny(nieodpowiedni)?

No to cokolwiek postanowisz to czekam na efekty i też się tym zajmę U mnie teraz to w ogóle tragedia ktoś zamiast katów w spawał rury o niedyskretnie większej średnicy
A co...wklejam...można się śmiać :-P
Obrazek

I nie wiem czy jak kupię osłonę pod silnik to nie wiem czy wejdzie, bo tam prócz jakiejś puszki zamiast katów to jeszcze jakąś zemsta spawacza po drodze

Obrazek

dlatego cokolwiek zrobisz to bedzie dla mnie wskazówka Zbieram dane bo jak juz pisalem, nie spawam więc chcę całość ogarnąć za jednym zamachem

no idealna akcja to całość z kwasiaka na przelotowo i bez zmainy dźwięku. Może ktoś zna taki dzwięk z całym przelotowym wydechem? Bo jak 3 tłumiki przelotowe na rurę nie wydalą, z takim efektem to nawet nie kombinuję,

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 maja 2011, 13:18

Jeszcze z ciekawostek widziałem symulator katalizatora, podkładka w kawałku rury którą można obracać (regulacja powierzchni odbicia). Ma głownie eliminować pogorszenie osiągów silnika przy niższych obrotach po wycięciu katalizatora. Ciekawe czy też może wyciszyć wydech.

Obrazek

Rychu82, i tak masz dobrze to zrobione bo u mnie ktoś wstawił strumienice tak nisko, że już w płytkich koleinach ocieram nimi o asfalt a zawieszenie wcale nie obniżane. Dźwięk też jest nieciekawy bo wydobywa się z tych strumienic dziwne szeleszczenie przy spokojnej jeździe.

A i jeszcze jedno pytanie do Ciebie, chcesz to przerobić tylko z powodu braku miejsca na osłonę silnika :?:

I ostatnio złapałem między rury cegłę:

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 25 maja 2011, 13:37

aldi pisze:Rychu82, i tak masz dobrze to zrobione bo u mnie ktoś wstawił strumienice tak nisko, że już w płytkich koleinach ocieram nimi o asfalt a zawieszenie wcale nie obniżane. Dźwięk też jest nieciekawy bo wydobywa się z tych strumienic dziwne szeleszczenie przy spokojnej jeździe.

A i jeszcze jedno pytanie do Ciebie, chcesz to przerobić tylko z powodu braku miejsca na osłonę silnika
z tym, że mam to dobrze zrobione to juz przesadziłeś :-P

a chcę to przerobić bo
-robia się duże opory na puszkach po katach i nasmarkanych spawach, których jest za dużo,
-bo nie wygląda,
-bo nie brzmi,
-bo nie mieści się osłona silnika

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 maja 2011, 20:41

Rychu82 pisze:A to dźwięk tylko głośniejszy a nie inny(nieodpowiedni)?
Przy pustej puszce dźwięk był ten sam tylko głośniejszy. Teraz przy wspawanej rurce w pewnym zakresie obrotów jest takie jak by pierdzenie. W pozostałym raczej taki sam tylko głośniejszy.

Co do puszki to chcę ją zostawić głównie ze względu na wygląd. Nie chce żeby to wyglądało tak jak właśnie Rychu82, taki wspawany element. Gdym robił przelot czy coś w tym stylu to oczywiście puszka była by niepotrzebna.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 26 maja 2011, 22:57

Panowie, to ja mam pytanie z innej bajki. Co zrobić, żeby maksymalnie wyciszyć auto z zewnątrz <ok> . Kiedyś minęła mnie Toyota Auris w której było tylko słychać szum opon. Jak zrobić coś takiego w 80-tce <ok> :mrgreen: <rotfl> ...mówię poważnie. Dospawać jeszcze jakiś dodatkowy tłumik?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 26 maja 2011, 23:01

Patrique, wystarczą ori tłumiki w stanie idealnym wraz z katalizatorem, porządne wygłuszenie maski, i skrzynia 6cio biegowa lub jazda z 2tyś. rpm i powinno być cicho ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl