Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] po odpaleniu jeszcze ciepłego silnika, mruga kontrolka

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

[all] po odpaleniu jeszcze ciepłego silnika, mruga kontrolka

Post autor: Rychu82 » 25 maja 2011, 09:00

jak zgaszę silnik, to po odpaleniu nawet po 1h ma temperaturę dalej w okolicach 90st. ale mruga kontrolka cieczy dopóki jej temperatura nie zejdzie do pierwszej kreski. Jest to dla mnie logiczne bo po wyłączeniu silnika obieg wody zatrzymuje się i wiatraki również, a temperatura samego silnika przekracza temp. wody, ale czy tak powinno być, że wiatraki i obieg wody stają po wyłączeniu silnika i po odpaleniu mruga ta kontrolka?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 25 maja 2011, 09:53

W moim po wyłączeniu zapłonu też wentylatory się wyłączają. Po godzinie czasu temp oleju na dodatkowych zegarach tylko trochę się ruszy. Natomiast teraz jak jest gorąco to temp wody spadnie do około 60stopni. Żadna kontrolka mi nie mruga, pomijając tylko mruganie zaraz po włączeniu zapłonu, ale z tego co wiem to jest to normalny objaw.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 maja 2011, 11:22

Musisz mieć uwalony czujnik bo niemożliwe aby po godzinie silnik miał 90°C

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 25 maja 2011, 11:33

ok, to powiedzmy po 20 minutach albo nawet 10m minutach, a jak będą wątpliwości to załóżmy, że wyszedłem z auta po bułkę i zgasiłem go na 3 minuty bo tak jest najczęściej, a objawy jak opisałem wyżej. Napisałem max godzinę ale nie stałem ze stoperem i nie pisałem czy w słońcu było 40st i czarne auto bo to nie o to chodzi. Wszystkie inne reakcjie silnika na to co pokazuje wskaźnik temp. sa OK
Rychu82 pisze:ale czy tak powinno być, że wiatraki i obieg wody stają po wyłączeniu silnika i po odpaleniu mruga ta kontrolka?
o wiatrakach już wiem, że stają i że kontrolka nie mruga od kolegi kokolino1. ale może ktoś jeszcze się wypowie choćby "u mnie też nie" albo u mnie "u mnie tez tak jest"
posiadaczy silnika AAH też zapraszam <ok>

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 25 maja 2011, 15:47

Rychu82 pisze:o wiatrakach już wiem, że stają i że kontrolka nie mruga od kolegi kokolino1. ale może ktoś jeszcze się wypowie choćby "u mnie też nie" albo u mnie "u mnie tez tak jest"
posiadaczy silnika AAH też zapraszam
Innych kolegów, posiadaczy silników ABC i AAH jest też tak samo. Ostatnio nawet zwróciłem uwagę na to w samochodzie Kubika.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 26 maja 2011, 09:43

kokolino1 pisze:
Rychu82 pisze:o wiatrakach już wiem, że stają i że kontrolka nie mruga od kolegi kokolino1. ale może ktoś jeszcze się wypowie choćby "u mnie też nie" albo u mnie "u mnie tez tak jest"
posiadaczy silnika AAH też zapraszam
Innych kolegów, posiadaczy silników ABC i AAH jest też tak samo. Ostatnio nawet zwróciłem uwagę na to w samochodzie Kubika.
to chyba źle zadałem pytanie bo nie wiem z Twojej odpowiedzi jak jest Kubika., że mruga czy że nie mruga?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 26 maja 2011, 09:48

Rychu82 pisze:
kokolino1 pisze:
Rychu82 pisze:o wiatrakach już wiem, że stają i że kontrolka nie mruga od kolegi kokolino1. ale może ktoś jeszcze się wypowie choćby "u mnie też nie" albo u mnie "u mnie tez tak jest"
posiadaczy silnika AAH też zapraszam
Innych kolegów, posiadaczy silników ABC i AAH jest też tak samo. Ostatnio nawet zwróciłem uwagę na to w samochodzie Kubika.
to chyba źle zadałem pytanie bo nie wiem z Twojej odpowiedzi jak jest Kubika., że mruga czy że nie mruga?
Hehe też jak teraz czytam to sam nie rozumiem jak to napisałem.
Chodzi o to że jest dokładnie tak samo jak u mnie. Po włączeniu zaplonu mruga a po odpaleniu już nie.
No teraz chyba będzie zrozumiale <piwo>

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 26 maja 2011, 10:02

no to nie wiem co u mnie sie dzieje....a przy jakiej temperaturze włącza się mruganie? bo mi jak dojdzie do ok 92st np. w korkach to zaczyna mrugać, ale włączają się wiatraki i temp. nie rośnie

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 26 maja 2011, 10:04

Rychu82 pisze:a przy jakiej temperaturze włącza się mruganie?
Nie wiem, bo jeszcze nigdy mi nie mrugało.
Rychu82 pisze:bo mi jak dojdzie do ok 92st np. w korkach to zaczyna mrugać, ale włączają się wiatraki i temp. nie rośnie
U mnie w korkach dochodzi czasem do ok 95 stopni jak się załączą wentyle , ale też nic nie mruga.
Podejrzewam że jednak może to być wina czujnika.
Przypomniało mi się, że kiedyś jak miałem układ przypowietrzony to temp była coś ok 90 stopni i też kontrolka mrugała. Po odpowietrzeniu i uzupełnieniu płynu jest wszystko ok .

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 26 maja 2011, 10:53

to, który czujnik? Ten osobny na rurce wokół silnika z drugiej strony niż ten 3-pinowy(ten co powinien być 4-pinowy)? Cyba nie bo on przekazuje temperaturę na przewód do CPU i konsoli taka jaka jest i tam sie nie ma co zepsuć?

a mogę mieć nieodpowietrzony układ mimo,że termostat działa?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 26 maja 2011, 10:58

Rychu82 pisze:a mogę mieć nieodpowietrzony układ mimo,że termostat działa?
Możesz, ale możesz to sprawdzić.
Rychu82 pisze:to, który czujnik?
Tego to Ci dokładnie nie powiem bo nigdy się nie borykałem z tym problemem w V6 a nie chcę nikogo wprowadzać w błąd :-/
A tak z ciekawości, weź odłącz czujnik od poziomu płynu i zobacz czy będzie się tak działo. Nie pamiętam u kogo ale kiedyś czytałem na forum o podobnym przypadku i że to właśnie ten czujnik od poziomu robił sobie takie jaja.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 26 maja 2011, 11:24

kokolino1 pisze:Rychu82 napisał/a:
a mogę mieć nieodpowietrzony układ mimo,że termostat działa?

Możesz, ale możesz to sprawdzić
Moge i to bardzo chetnie, ale nie wiem jak :->
kokolino1 pisze:Rychu82 napisał/a:
to, który czujnik?

Tego to Ci dokładnie nie powiem bo nigdy się nie borykałem z tym problemem w V6 a nie chcę nikogo wprowadzać w błąd
A tak z ciekawości, weź odłącz czujnik od poziomu płynu i zobacz czy będzie się tak działo. Nie pamiętam u kogo ale kiedyś czytałem na forum o podobnym przypadku i że to właśnie ten czujnik od poziomu robił sobie takie jaja
Już mam odłączony bo mi padł i ciagle mrugała kontrolka, czekam na zakup zbiorniczka z działającym czujnikiem...

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 26 maja 2011, 11:39

U mnie objaw zapowietrzonego układu był taki że na wolnych obrotach mimo włączonego ogrzewania na full leciało tylko letnie powietrze, dopiero po lekkim przygazowaniu waliło gorące. Po odpowietrzeniu i przelaniu ok 1 litra płynu zaczęło normalnie grzać na wolnych obrotach a nie tylko na podniesionych.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 28 maja 2011, 22:25

no to u mnie temperatura ciepłego powietrza jest porównywalna w całym zakresie obrotów.
A może jakiś czujnik, który działa tylko po odpaleniu(już chyba nie wiem co wymyślić :-> ) jest walnięty?
jakies jeszcze pomysły, raczej sprawdzę każdy bo ta mrugająca czerwona lampka po odpaleniu ciepłego silnika, wogóle mi nie pasuje do tego co opowiadam o tym modelu audi :-P

[ Dodano: 2011-06-02, 21:51 ]
no nic widze, że cisza. Dzięki kokolino za pomoc i okazanie zainteresowania tym tematem

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 03 cze 2011, 14:23

Na tyle ile moja wiedza w tym zakrese pozwalała to podpowiedziałem. Jak sobie jeszcze coś przypomnę albo jak coś mi zaświta to dam znać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl