[all] po odpaleniu jeszcze ciepłego silnika, mruga kontrolka
[all] po odpaleniu jeszcze ciepłego silnika, mruga kontrolka
jak zgaszę silnik, to po odpaleniu nawet po 1h ma temperaturę dalej w okolicach 90st. ale mruga kontrolka cieczy dopóki jej temperatura nie zejdzie do pierwszej kreski. Jest to dla mnie logiczne bo po wyłączeniu silnika obieg wody zatrzymuje się i wiatraki również, a temperatura samego silnika przekracza temp. wody, ale czy tak powinno być, że wiatraki i obieg wody stają po wyłączeniu silnika i po odpaleniu mruga ta kontrolka?
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
W moim po wyłączeniu zapłonu też wentylatory się wyłączają. Po godzinie czasu temp oleju na dodatkowych zegarach tylko trochę się ruszy. Natomiast teraz jak jest gorąco to temp wody spadnie do około 60stopni. Żadna kontrolka mi nie mruga, pomijając tylko mruganie zaraz po włączeniu zapłonu, ale z tego co wiem to jest to normalny objaw.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
ok, to powiedzmy po 20 minutach albo nawet 10m minutach, a jak będą wątpliwości to załóżmy, że wyszedłem z auta po bułkę i zgasiłem go na 3 minuty bo tak jest najczęściej, a objawy jak opisałem wyżej. Napisałem max godzinę ale nie stałem ze stoperem i nie pisałem czy w słońcu było 40st i czarne auto bo to nie o to chodzi. Wszystkie inne reakcjie silnika na to co pokazuje wskaźnik temp. sa OK
posiadaczy silnika AAH też zapraszam <ok>
o wiatrakach już wiem, że stają i że kontrolka nie mruga od kolegi kokolino1. ale może ktoś jeszcze się wypowie choćby "u mnie też nie" albo u mnie "u mnie tez tak jest"Rychu82 pisze:ale czy tak powinno być, że wiatraki i obieg wody stają po wyłączeniu silnika i po odpaleniu mruga ta kontrolka?
posiadaczy silnika AAH też zapraszam <ok>
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Innych kolegów, posiadaczy silników ABC i AAH jest też tak samo. Ostatnio nawet zwróciłem uwagę na to w samochodzie Kubika.Rychu82 pisze:o wiatrakach już wiem, że stają i że kontrolka nie mruga od kolegi kokolino1. ale może ktoś jeszcze się wypowie choćby "u mnie też nie" albo u mnie "u mnie tez tak jest"
posiadaczy silnika AAH też zapraszam
to chyba źle zadałem pytanie bo nie wiem z Twojej odpowiedzi jak jest Kubika., że mruga czy że nie mruga?kokolino1 pisze:Innych kolegów, posiadaczy silników ABC i AAH jest też tak samo. Ostatnio nawet zwróciłem uwagę na to w samochodzie Kubika.Rychu82 pisze:o wiatrakach już wiem, że stają i że kontrolka nie mruga od kolegi kokolino1. ale może ktoś jeszcze się wypowie choćby "u mnie też nie" albo u mnie "u mnie tez tak jest"
posiadaczy silnika AAH też zapraszam
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Hehe też jak teraz czytam to sam nie rozumiem jak to napisałem.Rychu82 pisze:to chyba źle zadałem pytanie bo nie wiem z Twojej odpowiedzi jak jest Kubika., że mruga czy że nie mruga?kokolino1 pisze:Innych kolegów, posiadaczy silników ABC i AAH jest też tak samo. Ostatnio nawet zwróciłem uwagę na to w samochodzie Kubika.Rychu82 pisze:o wiatrakach już wiem, że stają i że kontrolka nie mruga od kolegi kokolino1. ale może ktoś jeszcze się wypowie choćby "u mnie też nie" albo u mnie "u mnie tez tak jest"
posiadaczy silnika AAH też zapraszam
Chodzi o to że jest dokładnie tak samo jak u mnie. Po włączeniu zaplonu mruga a po odpaleniu już nie.
No teraz chyba będzie zrozumiale
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie wiem, bo jeszcze nigdy mi nie mrugało.Rychu82 pisze:a przy jakiej temperaturze włącza się mruganie?
U mnie w korkach dochodzi czasem do ok 95 stopni jak się załączą wentyle , ale też nic nie mruga.Rychu82 pisze:bo mi jak dojdzie do ok 92st np. w korkach to zaczyna mrugać, ale włączają się wiatraki i temp. nie rośnie
Podejrzewam że jednak może to być wina czujnika.
Przypomniało mi się, że kiedyś jak miałem układ przypowietrzony to temp była coś ok 90 stopni i też kontrolka mrugała. Po odpowietrzeniu i uzupełnieniu płynu jest wszystko ok .
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Możesz, ale możesz to sprawdzić.Rychu82 pisze:a mogę mieć nieodpowietrzony układ mimo,że termostat działa?
Tego to Ci dokładnie nie powiem bo nigdy się nie borykałem z tym problemem w V6 a nie chcę nikogo wprowadzać w błądRychu82 pisze:to, który czujnik?
A tak z ciekawości, weź odłącz czujnik od poziomu płynu i zobacz czy będzie się tak działo. Nie pamiętam u kogo ale kiedyś czytałem na forum o podobnym przypadku i że to właśnie ten czujnik od poziomu robił sobie takie jaja.
Moge i to bardzo chetnie, ale nie wiem jak :->kokolino1 pisze:Rychu82 napisał/a:
a mogę mieć nieodpowietrzony układ mimo,że termostat działa?
Możesz, ale możesz to sprawdzić
Już mam odłączony bo mi padł i ciagle mrugała kontrolka, czekam na zakup zbiorniczka z działającym czujnikiem...kokolino1 pisze:Rychu82 napisał/a:
to, który czujnik?
Tego to Ci dokładnie nie powiem bo nigdy się nie borykałem z tym problemem w V6 a nie chcę nikogo wprowadzać w błąd
A tak z ciekawości, weź odłącz czujnik od poziomu płynu i zobacz czy będzie się tak działo. Nie pamiętam u kogo ale kiedyś czytałem na forum o podobnym przypadku i że to właśnie ten czujnik od poziomu robił sobie takie jaja
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
U mnie objaw zapowietrzonego układu był taki że na wolnych obrotach mimo włączonego ogrzewania na full leciało tylko letnie powietrze, dopiero po lekkim przygazowaniu waliło gorące. Po odpowietrzeniu i przelaniu ok 1 litra płynu zaczęło normalnie grzać na wolnych obrotach a nie tylko na podniesionych.
no to u mnie temperatura ciepłego powietrza jest porównywalna w całym zakresie obrotów.
A może jakiś czujnik, który działa tylko po odpaleniu(już chyba nie wiem co wymyślić :-> ) jest walnięty?
jakies jeszcze pomysły, raczej sprawdzę każdy bo ta mrugająca czerwona lampka po odpaleniu ciepłego silnika, wogóle mi nie pasuje do tego co opowiadam o tym modelu audi
[ Dodano: 2011-06-02, 21:51 ]
no nic widze, że cisza. Dzięki kokolino za pomoc i okazanie zainteresowania tym tematem
A może jakiś czujnik, który działa tylko po odpaleniu(już chyba nie wiem co wymyślić :-> ) jest walnięty?
jakies jeszcze pomysły, raczej sprawdzę każdy bo ta mrugająca czerwona lampka po odpaleniu ciepłego silnika, wogóle mi nie pasuje do tego co opowiadam o tym modelu audi
[ Dodano: 2011-06-02, 21:51 ]
no nic widze, że cisza. Dzięki kokolino za pomoc i okazanie zainteresowania tym tematem