Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B-4 ABK 2.0 +lpg] Strzały w kolektor na lpg

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
kamaro73 (usunięty)

[B-4 ABK 2.0 +lpg] Strzały w kolektor na lpg

Post autor: kamaro73 (usunięty) » 25 maja 2011, 11:39

Witam. Mam dość dziwny problem. Mianowicie jakis czas temu w aucie padła cewka zapłonowa (przebicie, iskra skakała po cewce) efektem był wystrzał w kolektor ssący co spowodowało zapalenie się obudowy filtra powietrza oraz samego filtra. Cewka została wymieniona, obudowa filtra i filtr też, przepływka też zawitała inna ( w poprzedniej wygieło oś klapki i wyrwało dolną pokrywe) dodatkowo rozerwało przy wybuchu regulator przepływu powietrza (przez niektórych nazywany krokowcem) założony jest inny, sprawny. Problem polega na tym że silnk co jakiś czas strzela sobie w kolektor. Nie ma różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny. Najczęściej strzały są przy przyśpieszanu na 2 biegu. Na benzynie silnik chodzi idealnie. Czy ktoś może mi doradzic gdzie szukac usterki. Boje sie że znów strzeli konkretnie w kolektor i beda koszty. Dodam jeszcze że silnik na lpg dośc słabo sie rozpędza.instalacja gazowa była zakładana w 2005r. Reduktor MG MOTOR Gas, elektrozawór MG MOTOR Gas.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2011, 09:59 przez kamaro73 (usunięty), łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 25 maja 2011, 11:57

Przewody W/N do wymiany i przestanie na 100%. Ja osobiście jestem po regeneracji przepływki z tego samego powodu i też strzelał przy rozpędzaniu. Tylko nie oszczędzaj na przewodach. Tylko BERU

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 25 maja 2011, 12:17

ltrs pisze:Tylko BERU
Ewentualnie Electrixy <ok> . Firma Holenderska, mało znana, ale mają części znakomitej jakości no i przede wszystkim nie za drogie. Co prawda dużo droższe od hans pries :mrgreen: , ale za to tańsze od BERU :-P . Ja śmigam na tych drutach już od roku i auto za każdym razem zapala idealnie.
Co do BERU to są to kable niezniszczalne :mrgreen: . Kiedyś chciałem wyczyścić sobie świece i zacząłem po kolei ściągać fajki ze świec i przy czwartej świecy wyrwałem kabel z fajki :shock: ... Wsadziłem z powrotem, że ino stykało i auto normalnie jeździło <ok> . Jednak musiałem je wymienić z powodu przebić na izolacji.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 maja 2011, 12:44

Dużo już najeżdżane jest na tym parowniku LPG? Może już ma dość, daje dawkę gazu jaka mu się podoba przez to strzela i słabo przyspiesza.

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 25 maja 2011, 18:31

ja bym sie skłaniał ku temu paronikowi co przedmówca bo wszystko wsakuje na zbyt ubogą mieszanke i wtedy wali w dolot normalka , a przewód od parownika do mixera jest dłógi?? bo to może powodować zbyt wolna reakcje parownika na podciśnienie w dolocie.
Oczywiście instalacja WN to podstawa kable i świece na LPG musza być igła najlepiej przerwe na świecach ustawic 0.55 mm wtedy jest mniejsze ryzyko słabej (lub braku co niedajborze) iskry

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 25 maja 2011, 22:29

Parownik sam sobie iskry nie da w dolot moim zdaniem... jedyna alternatywa, to żle ustawiony zapłon powodujący cofkę. Spróbuj złapać za kabel na pracującym silniku ;-) przekonasz się <ok>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 maja 2011, 22:45

ltrs pisze:Parownik sam sobie iskry nie da w dolot moim zdaniem...
Iskry nie da ale uboga mieszanka powoduje, że mieszanka paliwo- powietrze długa się spala w cylindrze, pali się aż dochodzi do następnego suwu ssania i zapalenia mieszanki w kolektorze.

Kiedyś puszczałem fajne ogniste "marchewki" z gaźnika. Przepustnica otwarta na max i dławienie silnika skręcając register od gazu i booom.

kamaro73 (usunięty)

Post autor: kamaro73 (usunięty) » 26 maja 2011, 11:26

ltrs pisze:Parownik sam sobie iskry nie da w dolot moim zdaniem... jedyna alternatywa, to żle ustawiony zapłon powodujący cofkę. Spróbuj złapać za kabel na pracującym silniku ;-) przekonasz się <ok>
Bez problemu dotykam kabli na zapolonym silniku.

[ Dodano: 2011-05-26, 11:32 ]
Witam. Powiem tak, sprawdziłem wszystkie z opisanych propozycji. Niestety silnik nadal strzelał. Pomogła (narazie) wizyta u 80-letniego mechanika samouka na wsi. Ustawił mieszanke (na węch, hehe) zwłaszcza ilość podawanego powietrza i jak narazie cisza. Jesli nic sie ne zmieni to temat bedzie mozna uwazac za zamkniety. Dzis czeka mnie troche jazdy wiec sprawdze czy problem jest rozwiązany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl