[B-4 ABK 2.0 +lpg] Strzały w kolektor na lpg
[B-4 ABK 2.0 +lpg] Strzały w kolektor na lpg
Witam. Mam dość dziwny problem. Mianowicie jakis czas temu w aucie padła cewka zapłonowa (przebicie, iskra skakała po cewce) efektem był wystrzał w kolektor ssący co spowodowało zapalenie się obudowy filtra powietrza oraz samego filtra. Cewka została wymieniona, obudowa filtra i filtr też, przepływka też zawitała inna ( w poprzedniej wygieło oś klapki i wyrwało dolną pokrywe) dodatkowo rozerwało przy wybuchu regulator przepływu powietrza (przez niektórych nazywany krokowcem) założony jest inny, sprawny. Problem polega na tym że silnk co jakiś czas strzela sobie w kolektor. Nie ma różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny. Najczęściej strzały są przy przyśpieszanu na 2 biegu. Na benzynie silnik chodzi idealnie. Czy ktoś może mi doradzic gdzie szukac usterki. Boje sie że znów strzeli konkretnie w kolektor i beda koszty. Dodam jeszcze że silnik na lpg dośc słabo sie rozpędza.instalacja gazowa była zakładana w 2005r. Reduktor MG MOTOR Gas, elektrozawór MG MOTOR Gas.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2011, 09:59 przez kamaro73 (usunięty), łącznie zmieniany 1 raz.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ewentualnie Electrixy <ok> . Firma Holenderska, mało znana, ale mają części znakomitej jakości no i przede wszystkim nie za drogie. Co prawda dużo droższe od hans pries :mrgreen: , ale za to tańsze od BERU . Ja śmigam na tych drutach już od roku i auto za każdym razem zapala idealnie.ltrs pisze:Tylko BERU
Co do BERU to są to kable niezniszczalne :mrgreen: . Kiedyś chciałem wyczyścić sobie świece i zacząłem po kolei ściągać fajki ze świec i przy czwartej świecy wyrwałem kabel z fajki :shock: ... Wsadziłem z powrotem, że ino stykało i auto normalnie jeździło <ok> . Jednak musiałem je wymienić z powodu przebić na izolacji.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
ja bym sie skłaniał ku temu paronikowi co przedmówca bo wszystko wsakuje na zbyt ubogą mieszanke i wtedy wali w dolot normalka , a przewód od parownika do mixera jest dłógi?? bo to może powodować zbyt wolna reakcje parownika na podciśnienie w dolocie.
Oczywiście instalacja WN to podstawa kable i świece na LPG musza być igła najlepiej przerwe na świecach ustawic 0.55 mm wtedy jest mniejsze ryzyko słabej (lub braku co niedajborze) iskry
Oczywiście instalacja WN to podstawa kable i świece na LPG musza być igła najlepiej przerwe na świecach ustawic 0.55 mm wtedy jest mniejsze ryzyko słabej (lub braku co niedajborze) iskry
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Iskry nie da ale uboga mieszanka powoduje, że mieszanka paliwo- powietrze długa się spala w cylindrze, pali się aż dochodzi do następnego suwu ssania i zapalenia mieszanki w kolektorze.ltrs pisze:Parownik sam sobie iskry nie da w dolot moim zdaniem...
Kiedyś puszczałem fajne ogniste "marchewki" z gaźnika. Przepustnica otwarta na max i dławienie silnika skręcając register od gazu i booom.
Bez problemu dotykam kabli na zapolonym silniku.ltrs pisze:Parownik sam sobie iskry nie da w dolot moim zdaniem... jedyna alternatywa, to żle ustawiony zapłon powodujący cofkę. Spróbuj złapać za kabel na pracującym silniku przekonasz się <ok>
[ Dodano: 2011-05-26, 11:32 ]
Witam. Powiem tak, sprawdziłem wszystkie z opisanych propozycji. Niestety silnik nadal strzelał. Pomogła (narazie) wizyta u 80-letniego mechanika samouka na wsi. Ustawił mieszanke (na węch, hehe) zwłaszcza ilość podawanego powietrza i jak narazie cisza. Jesli nic sie ne zmieni to temat bedzie mozna uwazac za zamkniety. Dzis czeka mnie troche jazdy wiec sprawdze czy problem jest rozwiązany.