[B4 1Z] Metaliczne tarcie w kole
Witam
Mam podobny problem.
Tylko jak mi zaczyna piszczeć to wciskam hamulec i na jakiś czas mam spokój.
Piszę dlatego ,że ja też stawiam na to ,że nie odbijają klocki. Moje podejrzenie pada jednak na nieszczelności w układzie wspomagania hamulców (serwo). Jest tam podobno zawór zwrotny ,który może z czasem zacząć niedomagać.
Jeżeli znajdziesz przyczynę to proszę podziel się tą informacją.
Mam podobny problem.
Tylko jak mi zaczyna piszczeć to wciskam hamulec i na jakiś czas mam spokój.
Piszę dlatego ,że ja też stawiam na to ,że nie odbijają klocki. Moje podejrzenie pada jednak na nieszczelności w układzie wspomagania hamulców (serwo). Jest tam podobno zawór zwrotny ,który może z czasem zacząć niedomagać.
Jeżeli znajdziesz przyczynę to proszę podziel się tą informacją.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 31 sie 2007, 13:08
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Miałem również sytuację, że z prawego przedniego koła słychać było metaliczny rytmiczny odgłos ocierania. Wymieniłem łożysko, tarcze, klocki, osłonę przegubu i dopiero wymiana piasty koła spowodowała, że odgłos ustał. Z drugiej strony też coś przez pewien czas piszczało ale ostatnio samo przestało
pozdrawiam!
pozdrawiam!
Posiedzialem troche podlubalem i zrobilem. Tak jak przypuszczalem problem tkwil w hamulcach a konkretnie klockach - nie odbijaly wystarczajaco od tarczy i stad ten dzwiek. Zdjalem klocki wyczyscilem i nasmarowalem trzpienie zacisku i tloczek, lekko przeszlifowalem papierem ściernym klocki i po sprawie <ok>
to w takim razie ja musze zrobic to tez u siebie. po ruszenie i przejechaniu paru kilometrów jak sie zagrzeje tam wszytsko zaczyna piszcze. im wolniej jade tym piszczy wolniej jak szybciej to i czesciej piszczy i to z lewej strony albo przód albo tyl. przy skrecie w prawo badz wcisnieciu hamulca pisk ustaje ale przy odpuszczeniu znowu zaczyna. zrobie tak jak kolega przesmaruje prowadnice i tloczek i zjade troche papierem sciernym klocek
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- macio_ndm
- Forum Audi 80
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 sie 2009, 22:59
- Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.
- Kontakt:
Witajcie,
Ja mam podobny problem ponieważ jadąc któregoś dnia słychać było tarcie z tylu, a dokładnie tylne lewe koło strasznie skrzypi (metaliczne tarcie). Przy hamowaniu tak jak by tarło a przy normalnej jeździe też popiskuje i skrzypi z czasem ustaje przy szybszej jeździe. Najśmieszniejsze jest to że raz to słychać a raz nie, zauważyłem że nasila się po przejeżdżaniu przez progi zwalniające.
oba koła były zdjęte i sprawdzone przez mechanika, stwierdził iż przyczyną może być łożysko więc je wymienił. Efekt - to samo czyli tarcie i skrzypienie.
Wszystko było rozebrane i złożone doszczętnie łącznie z hamulcami i nic nie wskazuje aby tkwiła tam jakakolwiek usterka, więc skąd te tarcie podczas hamowania i skrzypienie ?
Może ktoś z was spotkał się już z tym problemem w przeszłości ? Jeśli tak proszę o pomoc
Ja mam podobny problem ponieważ jadąc któregoś dnia słychać było tarcie z tylu, a dokładnie tylne lewe koło strasznie skrzypi (metaliczne tarcie). Przy hamowaniu tak jak by tarło a przy normalnej jeździe też popiskuje i skrzypi z czasem ustaje przy szybszej jeździe. Najśmieszniejsze jest to że raz to słychać a raz nie, zauważyłem że nasila się po przejeżdżaniu przez progi zwalniające.
oba koła były zdjęte i sprawdzone przez mechanika, stwierdził iż przyczyną może być łożysko więc je wymienił. Efekt - to samo czyli tarcie i skrzypienie.
Wszystko było rozebrane i złożone doszczętnie łącznie z hamulcami i nic nie wskazuje aby tkwiła tam jakakolwiek usterka, więc skąd te tarcie podczas hamowania i skrzypienie ?
Może ktoś z was spotkał się już z tym problemem w przeszłości ? Jeśli tak proszę o pomoc