Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 S PM]Problem z Odpaleniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Zulltar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 maja 2011, 15:22

[B3 1.8 S PM]Problem z Odpaleniem

Post autor: Zulltar » 25 maja 2011, 23:06

Witam mam problem z odpaleniem silnika, ostatnio wymieniłem czujnik nastawnika przepustnicy bo mialem problem z wysokimi obrotami ale to nie pomogło. Gdy już uda mi się odpalić silnik przy pomocy samostartu (oczywiście z wielkim trudem) to mam bardzo wysokie obroty silnika 1600 obrotów. Mam zamontowana instalację gazową ale gdy przełącze na zasilanie gazowe nic się nie zmienia obroty nadal sa wysokie 1600. W czym jest problem...

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 26 maja 2011, 10:36

Sprawdź na początek gumę pod monowtryskiem, lubi popękać i łapie lewe powietrze.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 26 maja 2011, 18:23

czujnik nastawnika przepustnicy? chodzi ci o potencjometr przepustnicy? (TPS)?
Po wymianie TPS-a trzeba ustawić bieg jałowy, korkowca i zrobić adaptacje.

Zulltar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 maja 2011, 15:22

Post autor: Zulltar » 26 maja 2011, 21:43

Wiesz jak można ustawić bieg jałowy, korkowca i zrobić adaptacje po wymianie potencjometra przepustnicy we własnym zakresie? Czy trzeba udać się do mechanika. Jak masz prosty sposób na wykonanie tej operacji to proszę o pomoc i instrukcje jak to zrobić.

Sprawdzałem gumę pod monowtryskiem cała i zdrowa:) już kiedyś miałem przyjemność ją wymieniac

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 26 maja 2011, 21:47

Czujnik temp. do ECU, czujnik Halla.

Zulltar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 maja 2011, 15:22

Post autor: Zulltar » 26 maja 2011, 22:03

GerB3 pisze:Czujnik temp. do ECU, czujnik Halla.
Ale o co z tym chodzi?
Bo chyba nie zrozumiałem w czym rzecz

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 26 maja 2011, 22:16

Czujnik Halla - jak uwalony auto nie odpala dopiero tak jak pisałeś po kilku(nastu) próbach.
Czujnik do ECU - wysokie obroty silnika bo to z niego jest wysyłany sygnał na przepustnice raz działa dobrze raz źle, do wymiany nowy ori Bosch 80zł podróbek nie kupuj bo będą za wysokie obroty jałowego ok. 1000 obr. A ulega uszkodzeniu przeważnie dlatego ze do wtyczki która do niego dochodzi spływa płyn chłodniczy bo sam czujnik ze starosci puszcza już płyn przez uszczelkę, i dochodzi do zwarcia w kostce, dodatkowo styki sa zaśniedziałe. Już sporo osób na forum miało problemy z PM podobne do Twoich i w 99% pomagało, zresztą sam miałem to samo.

Zulltar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 maja 2011, 15:22

Post autor: Zulltar » 26 maja 2011, 23:16

Czy czujnik ECU to ten zaznaczony na obrazku??

Obrazek


Bo ostatnio wymieniłem go i myślałem ze to jest czujnik temperatury nastawnika przepustnicy a może poprostu to jest to ECU:)
No i czy ten czujnik może być odpowiedzialny na samo odpalanie auta?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 27 maja 2011, 16:35

Zulltar pisze:Czy czujnik ECU to ten zaznaczony na obrazku??
Tak, ale trzeba zrobic reset komp, żeby prawidłowo działał. Ma pośredni wpływ na odpalanie ale większy ma czujnik Halla.

Zulltar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 maja 2011, 15:22

Post autor: Zulltar » 28 maja 2011, 15:01

Może napisze wszystko od początku dokładnie: Mam problem z odpaleniem B3 z początku zaskakiwało mnie, raz odpalał a raz nie. Gdy odpinałem komputer sterujący nieraz udawało mi się odpalić. Na forum poradzono mi wymianę czujnika nastawnika przepustnicy. Kupiłem nowy wymieniłem i niby było dobrze po dwóch dniach nagle wzrosły mi obroty do 1600 i znowu był problem z odpaleniem. Za poradą jednego kolegi z forum zresetowałem komputer odpinając akumulator na całą noc. Gdy rano odpaliłem w celu zaprogramowania tego czujnika miałem problem z odpaleniem silnika. Gdy już mi się udało odpalić silnik nadal miał 1600 obrotów a w miarę wzrostu temp płynu chłodzącego wzrosły obroty do 3000. Sprawdzałem układ zapłonowy u jest ok. Może to ma jakieś znaczenie ale mam zamontowane LPG i takie same obroty są na zasilaniu gazowym. Zauważyłem że żeby odpalić włączam kluczyk na zapłon i widziałem w gaźniku jak wtryska paliwo z dyszy elektromagnetycznej. Gdy próbuje odpala i gaśnie. Gdy powtórzę czynność za 4,5 razem odpalam i znowu mam wysokie obroty. Tak jak kolega wyżej pisał że może być coś z czujnikiem halla ale to jest w aparacie zapłonowym, iskrę na świecach mam. Myśle ze to jest coś ze sterowaniem przepustnicy bo takie same objawy są na PB i LPG.

Ponawiam temat..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl