Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Octavia I ASZ 1,9 TDI 110KM] Prośba o analizę logów i pomoc

ODPOWIEDZ
Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

[Octavia I ASZ 1,9 TDI 110KM] Prośba o analizę logów i pomoc

Post autor: Jelly » 25 maja 2011, 12:08

Witam
Bardzo proszę kolegów z naszego forum o pomoc w diagnozie silnika w aucie mojego ojca - Octavia TDI 110KM. Turbina ze zmienną geometrią.
Mianowicie występuje najczęstszy problem silników TDI - z przyspieszaniem.
Przede wszystkim co chwilę pojawia się błąd nr 17965 - "Charge Pressure Control: Positive Deviation".
Po lekturze wielu tematów wiem że coś może byc nie tak z zaworem N75, gruszką turbiny, lub przepływomierzem. Żeby nie szukać i nie wymieniać części w ciemno zrobiłem vag-iem logi.
Dlatego proszę o ich analizę i pomoc od czego zacząć poszukiwanie przyczyny problemu, gdyż po wykasowaniu błąd pojawia sie ponownie już przy pierwszym przyspieszeniu. Poniżej zamieszczam logi:

Logi dynamiczne

http://img37.imageshack.us/img37/5576/dynamiczny000.jpg

http://img402.imageshack.us/img402/8624 ... zny001.jpg

http://img840.imageshack.us/img840/5421 ... zny003.jpg

http://img200.imageshack.us/img200/4936 ... zny004.jpg

http://img811.imageshack.us/img811/1940 ... zny008.jpg

http://img13.imageshack.us/img13/6193/dynamiczny010.jpg

http://img96.imageshack.us/img96/7721/d ... zbledu.jpg

http://img28.imageshack.us/img28/29/dyn ... bledem.jpg

Logi basic settings:

http://img26.imageshack.us/img26/9454/basic000.jpg

http://img20.imageshack.us/img20/6155/basic001.jpg

http://img40.imageshack.us/img40/5791/basic003.jpg

http://img703.imageshack.us/img703/8309/basic004.jpg

http://img233.imageshack.us/img233/8070/basic011.jpg

Logi grupy normalnej

http://img571.imageshack.us/img571/9631/normal000.jpg

http://img695.imageshack.us/img695/6729/normal001zw.jpg

http://img339.imageshack.us/img339/7972 ... 003eog.jpg

http://img33.imageshack.us/img33/2160/normal004rd.jpg

http://img94.imageshack.us/img94/8315/normal007w.jpg

http://img31.imageshack.us/img31/6738/normal013xf.jpg

http://img684.imageshack.us/img684/6315/normal023s.jpg
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 maja 2011, 16:45

Dawka cięta z przeładowania ,stąd bład i ciecie dawki <ok> ,stoja kierownice albo szwankuje n75 ,jako że to turbo VNT stawiam na to pierwsze ;-) A co do logów to wklejaj je na stronie do tego przeznaczonej <<vaglog>> bo mozna sobie wzrok uszkodzić :mrgreen: szczególnie na tych pierwszych ...

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 25 maja 2011, 18:07

Przepraszam za te logi, robilem je w sumie 2 raz i wg. instrukcji. Teraz bede pamietal, gdzie je wrzucac;) A co kierownicy turbiny to jest możliwość jej sprawdzenia?? bo nie wiem od czego zacząć przywracanie stanu pierwotnego silnikowi...
Poniżej czytelne logi Basic settings
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/jelly2_46802.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/jelly2_46803.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/jelly2_46804.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/jelly2_46805.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/jelly2_46806.html
I dynamiczne:
Log (0 - 000,000)
Log (1 - 010)
Log (2 - 003)
Log (3 - 004)
Log (4 - 008)
Log (5 - 001)
Log (6 - 011,011)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 25 maja 2011, 21:31

napisz co dokładnie zrobiłeś w logach gr. 011, masz dwa razy zalogowane w ciągu sześciu minut i na pierwszym wygląda na dziurawy wężyk idący od map sensora lub dziurawy wąż za turbiną, a na drugim logowaniu masz ewidentne przeładowanie tak jakby kierownice w turbinie stały na amen

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 25 maja 2011, 21:47

UKI_XX pisze:napisz co dokładnie zrobiłeś w logach gr. 011, masz dwa razy zalogowane w ciągu sześciu minut i na pierwszym wygląda na dziurawy wężyk idący od map sensora lub dziurawy wąż za turbiną, a na drugim logowaniu masz ewidentne przeładowanie tak jakby kierownice w turbinie stały na amen
Pierwsze logowanie gr.011 było praktycznie od razu po podłączeniu komputera. Następnie silnik został wyłączony, po chwili włączony ponownie i skasowany został błąd nr 17965 - "Charge Pressure Control: Positive Deviation".
Po skasowaniu błędu ponownie zostało wykonane logowanie gr.011.
I tak jak widać na logach, najpierw auto przyspieszało bardzo żwawo a następnie nastąpiło "zatrzymanie" i silnik stał się mułowaty (ponownie wyskoczył błąd 17965).

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 25 maja 2011, 22:47

czyli pierwszy raz były robione w trybie awaryjnym i za drugim razem normalnie, na 99.9% masz do czyszczenia kierownice w turbinie, wcale nie ma regulacji ciśnienia doładowania, wskazania kończą się na 1.5 bara ze względu na taki zakres map sensora ale manometr by pokazał o wiele więcej (podejrzewam że grubo ponad 2.0 bara), możesz na początek zamienić zaworki N18 (od sterowania EGR) z N75 (wyglądają tak samo, tylko N18 jest cały czarny, a N75 ma białą główkę) i się przejechać ale podejrzewam, że bez czyszczenia kierownic się nie obejdzie

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 25 maja 2011, 22:58

UKI_XX pisze:czyli pierwszy raz były robione w trybie awaryjnym i za drugim razem normalnie, na 99.9% masz do czyszczenia kierownice w turbinie, wcale nie ma regulacji ciśnienia doładowania, wskazania kończą się na 1.5 bara ze względu na taki zakres map sensora ale manometr by pokazał o wiele więcej (podejrzewam że grubo ponad 2.0 bara), możesz na początek zamienić zaworki N18 (od sterowania EGR) z N75 (wyglądają tak samo, tylko N18 jest cały czarny, a N75 ma białą główkę) i się przejechać ale podejrzewam, że bez czyszczenia kierownic się nie obejdzie
Wydaje mi się, że masz rację. Analizując rożne rzeczy sytuacja wygląda tak, że auto ma przebiegu 92000km (przebieg całkowicie rzeczywisty, choć mały jak na 7 lat) ale dotychczas auto było autem "wyjazdowym" bywało, że stało w garażu nawet miesiąc. Oczywiście regularnie serwisowane.
Ale od ok 2 miesięcy stało się autem do pracy codziennej. Czyli kilka km po mieście gaszony silnik, znów kilka km i tak codziennie. Bardzo rzadko znając ojca było wkręcane na obroty jeżdżąc po mieście. A w czasie tych 2 m-cy raptem raz przejechało trasę ok 90km w jedną stronę. Czy takie delikatne, miejskie traktowanie auta przypadkiem nie powoduje właśnie takiej sytuacji :?:

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 25 maja 2011, 23:22

właśnie takie coś może być główną przyczyną, do tego się dokładają spaliny z EGR (mniej powietrza = więcej sadzy), poza tym silnik nie dogrzany i wszystko się kumuluje, ale najgorsze są w sumie te "miesięczne" postoje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl