Witam
Bardzo proszę kolegów z naszego forum o pomoc w diagnozie silnika w aucie mojego ojca - Octavia TDI 110KM. Turbina ze zmienną geometrią.
Mianowicie występuje najczęstszy problem silników TDI - z przyspieszaniem.
Przede wszystkim co chwilę pojawia się błąd nr 17965 - "Charge Pressure Control: Positive Deviation".
Po lekturze wielu tematów wiem że coś może byc nie tak z zaworem N75, gruszką turbiny, lub przepływomierzem. Żeby nie szukać i nie wymieniać części w ciemno zrobiłem vag-iem logi.
Dlatego proszę o ich analizę i pomoc od czego zacząć poszukiwanie przyczyny problemu, gdyż po wykasowaniu błąd pojawia sie ponownie już przy pierwszym przyspieszeniu. Poniżej zamieszczam logi:
Logi dynamiczne
http://img37.imageshack.us/img37/5576/dynamiczny000.jpg
http://img402.imageshack.us/img402/8624 ... zny001.jpg
http://img840.imageshack.us/img840/5421 ... zny003.jpg
http://img200.imageshack.us/img200/4936 ... zny004.jpg
http://img811.imageshack.us/img811/1940 ... zny008.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/6193/dynamiczny010.jpg
http://img96.imageshack.us/img96/7721/d ... zbledu.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/29/dyn ... bledem.jpg
Logi basic settings:
http://img26.imageshack.us/img26/9454/basic000.jpg
http://img20.imageshack.us/img20/6155/basic001.jpg
http://img40.imageshack.us/img40/5791/basic003.jpg
http://img703.imageshack.us/img703/8309/basic004.jpg
http://img233.imageshack.us/img233/8070/basic011.jpg
Logi grupy normalnej
http://img571.imageshack.us/img571/9631/normal000.jpg
http://img695.imageshack.us/img695/6729/normal001zw.jpg
http://img339.imageshack.us/img339/7972 ... 003eog.jpg
http://img33.imageshack.us/img33/2160/normal004rd.jpg
http://img94.imageshack.us/img94/8315/normal007w.jpg
http://img31.imageshack.us/img31/6738/normal013xf.jpg
http://img684.imageshack.us/img684/6315/normal023s.jpg
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
[Octavia I ASZ 1,9 TDI 110KM] Prośba o analizę logów i pomoc
Przepraszam za te logi, robilem je w sumie 2 raz i wg. instrukcji. Teraz bede pamietal, gdzie je wrzucac;) A co kierownicy turbiny to jest możliwość jej sprawdzenia?? bo nie wiem od czego zacząć przywracanie stanu pierwotnego silnikowi...
Poniżej czytelne logi Basic settings
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/jelly2_46802.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/jelly2_46803.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/jelly2_46804.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/jelly2_46805.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/jelly2_46806.html
I dynamiczne:
Log (0 - 000,000)
Log (1 - 010)
Log (2 - 003)
Log (3 - 004)
Log (4 - 008)
Log (5 - 001)
Log (6 - 011,011)
Poniżej czytelne logi Basic settings
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/jelly2_46802.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/jelly2_46803.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/jelly2_46804.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/jelly2_46805.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/jelly2_46806.html
I dynamiczne:
Log (0 - 000,000)
Log (1 - 010)
Log (2 - 003)
Log (3 - 004)
Log (4 - 008)
Log (5 - 001)
Log (6 - 011,011)
Pierwsze logowanie gr.011 było praktycznie od razu po podłączeniu komputera. Następnie silnik został wyłączony, po chwili włączony ponownie i skasowany został błąd nr 17965 - "Charge Pressure Control: Positive Deviation".UKI_XX pisze:napisz co dokładnie zrobiłeś w logach gr. 011, masz dwa razy zalogowane w ciągu sześciu minut i na pierwszym wygląda na dziurawy wężyk idący od map sensora lub dziurawy wąż za turbiną, a na drugim logowaniu masz ewidentne przeładowanie tak jakby kierownice w turbinie stały na amen
Po skasowaniu błędu ponownie zostało wykonane logowanie gr.011.
I tak jak widać na logach, najpierw auto przyspieszało bardzo żwawo a następnie nastąpiło "zatrzymanie" i silnik stał się mułowaty (ponownie wyskoczył błąd 17965).
czyli pierwszy raz były robione w trybie awaryjnym i za drugim razem normalnie, na 99.9% masz do czyszczenia kierownice w turbinie, wcale nie ma regulacji ciśnienia doładowania, wskazania kończą się na 1.5 bara ze względu na taki zakres map sensora ale manometr by pokazał o wiele więcej (podejrzewam że grubo ponad 2.0 bara), możesz na początek zamienić zaworki N18 (od sterowania EGR) z N75 (wyglądają tak samo, tylko N18 jest cały czarny, a N75 ma białą główkę) i się przejechać ale podejrzewam, że bez czyszczenia kierownic się nie obejdzie
Wydaje mi się, że masz rację. Analizując rożne rzeczy sytuacja wygląda tak, że auto ma przebiegu 92000km (przebieg całkowicie rzeczywisty, choć mały jak na 7 lat) ale dotychczas auto było autem "wyjazdowym" bywało, że stało w garażu nawet miesiąc. Oczywiście regularnie serwisowane.UKI_XX pisze:czyli pierwszy raz były robione w trybie awaryjnym i za drugim razem normalnie, na 99.9% masz do czyszczenia kierownice w turbinie, wcale nie ma regulacji ciśnienia doładowania, wskazania kończą się na 1.5 bara ze względu na taki zakres map sensora ale manometr by pokazał o wiele więcej (podejrzewam że grubo ponad 2.0 bara), możesz na początek zamienić zaworki N18 (od sterowania EGR) z N75 (wyglądają tak samo, tylko N18 jest cały czarny, a N75 ma białą główkę) i się przejechać ale podejrzewam, że bez czyszczenia kierownic się nie obejdzie
Ale od ok 2 miesięcy stało się autem do pracy codziennej. Czyli kilka km po mieście gaszony silnik, znów kilka km i tak codziennie. Bardzo rzadko znając ojca było wkręcane na obroty jeżdżąc po mieście. A w czasie tych 2 m-cy raptem raz przejechało trasę ok 90km w jedną stronę. Czy takie delikatne, miejskie traktowanie auta przypadkiem nie powoduje właśnie takiej sytuacji :?: