Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 2.0 3A +LPG] Problem z rozruchem I zapłonem

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Baksio52
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 29 mar 2011, 11:52

[b3 2.0 3A +LPG] Problem z rozruchem I zapłonem

Post autor: Baksio52 » 27 maja 2011, 13:57

Witam.
Mam problem przy odpaleniu. Czasem jest tak że rozrusznik kręci i się jakby zacinał. Nie ważne czy na ciepłym czy na zimnym silniku ... Dodam, że wymieniłem rolki w rozruszniku i dalej jest to samo. Co to może hamować silnik ?

Druga sprawa mam przestawiony zapłon (w miarę dobrze chodzi tylko ma wolne obroty w zakresie 1200-1600) . Jak przestawiłem tak jak powinno być to silnik nie wkręcał się w obroty ale trzymał te 800. Winą może być pęknięta guma od przepustnicy ? Dla poprzedniego właściciela wybuchł gaz pewnie i rozwaliło tą gumę (przepustnica jest też lekko trącona).

Wiem jeszcze że zawory są do roboty (na ostatnim cylindrze jest ciśnienie 5-6 bar).

Na dodatek jak silnik jest zimny to ciężko go na benzynie odpalić (trzeba długo pompować paliwo przez pompkę.

Proszę o pomoc ;)

Awatar użytkownika
zibiwrc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 31 sty 2009, 09:47

Post autor: zibiwrc » 27 maja 2011, 22:05

za bardzo przyśpieszony zapłon ! tym bardziej możesz mieć strzał ,
jak go opóźnisz automatycznie obroty spadną
a reszta to raczej tylko i wyłącznie lewe powietrze , "prześwietl" co się da

Baksio52
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 29 mar 2011, 11:52

Post autor: Baksio52 » 28 maja 2011, 07:15

Sprawdzę jeszczcze rozrząd bo coś mi nie pasuje ... może poprzedni właściciel ustawił go nie poprawnie, bo ja jak zmieniałem to porobiłem znaki wiec nie powinno być to z mojej winy (w sumie wcześniej też występował ten problem )

Jak sprawdzę to dam znać :d

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 02 cze 2011, 16:42

Witam. Powodem przycinania się rozrusznika jest na 100% zbyt wczesny zapłon. (miałem tak samo). Dolot powietrza w tych silnikach musi być idealnie szczelny a klapa spiętrzająca prościutka dobrze ustawiona i luźno pracująca bez żadnych zacięć. Powodów ciężkiego odpalania na Pb jest mnóstwo musisz czytać i sprawdzać po kolei. Takie sprawy jak kable, świece, palec, kopułka, czujnik temperatury ten od ECU, wtrysk rozruchowy, przepłukany krokowiec, sprawny potencjometr od przepływki i wyregulowana dawka paliwa. Szczelny i dobrze ustawiony LPG też odpala na dyg ale to inna kwestia. Czytać czytać i powodzenia.

amath
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 15 lis 2010, 01:43

Post autor: amath » 03 cze 2011, 13:06

co do gazu to polecam ustawienie na analizatorze ( na czuja to sie ryby lowi <ok> ).
a zeby fajnie zapalała na lpg ( w przypadku I gen ) to musi byc odpowiednio ustawiona dawka startowa gazu ustawia sie ja na przelaczniku ( z tylu powinien byc taki potencjometr ) tym ktorym przelaczasz pb / lpg.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 03 cze 2011, 15:04

Bajer z ustawianiem czasu otwarcia zaworów gazu jest dobry przy rozruchu zimnego silnika a na ciepłym trzeba palić natychmiast po przekręceniu stacyjki, bo inaczej zalewa silnik. Starego typu centralki nie mają tego ustawienia, ale ja pokombinowałem sobie dodatkowy przycisk sterowania wtryskiwaczem rozruchowym i jest Ok. Obym w złą godzinę tego nie pisał, ale jeżdżę już tak 11 lat bez awarii jedynie wymiana membran w parowniku. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl