Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] Przepalona ścieżka PCB licznika - co jest winowajcą.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 maja 2011, 13:35

Szara80tkaTdi pisze:trepek, sciezka ktora masz przepalona, odpowiada za podswietlenie, i niema tu nic pajak do rzeczy, pajak moze sam robic zwarcia w instalacji gdzie sobie chce, wina spalonej sciezki to albo zbyt mocne zaroweczki miales, (akurat ty wyzezbiles jakies diody) majstrowanie przy potencjometrze, albo zuzycie potencjometru, jego wewnetrzne iskrzenie, co powodowalo przeplyw wiekszego pradu niz sciezka powinna wytrzymac, samo wrzucenie diod to duze ryzyko, zarowka sie przepali i czesc, obwod otwarty, a dioda i to pewnie jeszcze chinolskiego pochodzenia, kto wie czy ci nie zwarla potencjometru do masy i klopot gotowy

taka mala rada dla rzezbiarzy co tworza diody do podswietlenia licznika, nalezy kazda diode oobno wziasc i sprawdzic jaki prad pobiera przy napieciu okolo 15V i czy czasem nie jest on wiekszy od ori zaroweczek 1.1W/1.2W
Na diodach nie oszczędzałem, 7zł sztuka :|
Sprawdzę podświetlenie wskaźnika doładowania, bo jego ostatnio podpiąlem. Może gdzieś tam jest przebicie.
Na diodach jeżdżę już od listopada chyba, a jeżdżę dzień w dzień po parę h.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 27 maja 2011, 15:53

:arrow: Szara80TkaTDI, nie obwiniaj diod o awarie, bo akurat dioda jak dostanie za dużego prądu to ją szlag trafia i dostaje rezystancji bliskiej nieskończoności więc nie wymusi przepływu wielkiego prądu w obwodzie. Diody odciążają całą instalacje z racji oszczędności energi i malutkiego poboru prądu, tutaj ewidentnie jest zwara gdzieś za licznikiem i mam przeczucia że to wina podłączenia wskaźnika boost jakąś partacką metodą, bo przy prawidłowym podpięciu nie ma szans na takie cuda. Miałem kiedyś diody super flux w liczniku, sam wyrzeźbiłem ten patent na ori oprawkach po spalonych żarówkach, z 2 razy taka dioda mi padła z powodu wadliwego zmontowania jej na oprawce i za każdym razem to diodę szlag trafiał a nie bezpiecznik, lub ścieżke w liczniku. Dioda nie może zrobić zwarcia i tyle, to jest po prostu niemożliwością. Na diodach w liczniku śmigam łącznie 2 lata, z czego prawie pół roku na SMDkach po 7PLN sztuka, identycznych które ma trepek i ani razu nie wystąpiła żadna awaria.
Jak dla mnie do sprawdzenia podpięcie boosta i światło w schowku <ok>

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 27 maja 2011, 16:12

ach wy ... zachwalacze diod

jeszcze cos wymysle, przeciw montowaniu diod w liczniku :mrgreen:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 27 maja 2011, 16:22

To Ci się nie uda :-P <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 maja 2011, 17:08

pawelrybak15 pisze:że to wina podłączenia wskaźnika boost jakąś partacką metodą,
Może i podłączenie było partackie ale zerwanie po 7 warstw izolacji proste teraz nie było, także nie możliwym by tam gdzies przebicie było :/ Zrobiłem o nowa łączenie. Zobaczymy czy będzie działać.
Teraz mi wskaźnik temp nie działa :-P

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 27 maja 2011, 19:23

pawelrybak15 pisze:nie obwiniaj diod o awarie, bo akurat dioda jak dostanie za dużego prądu to ją szlag trafia
Dokładnie... diody nie mają nic wspólnego z przepaleniem ścieżki. Powiem więcej... przyczyna na 100% nie tkwi w samym liczniku :roll:

[ Dodano: 2011-05-27, 19:34 ]
pawelrybak15 pisze:Kolego Andi77 powinieneś iść do piekła za takie porady jak psikanie WD40 w przełącznik :evil:
To może skończyć się w najgorszym wypadku pożarem, mój znajomy kiedyś psiknął WD40 w włącznik od wiertarki i po jej włączeniu zaczęła mu się palić :mrgreen:
Na szczęście nic się mu nie stało a mały pożar szybko został powstrzymany, niemniej jednak widać już że WD40 to nie preparat do czyszczenia styków.
Swoją drogą to włącznik zespolony nie ma prawa mieć zwarcia, on tylko daje zasilanie na linię oświetlenia w liczniku i z licznika prąd przez ściemniacz idzie jeszcze w parę miejsc samochodu i to właśnie w tej instalacji "odbiorczej" szukałbym zwarcia. Swoją drogą ciekawe jaki bezpiecznik jest wsadzony w obwód oświetlenia wnętrza, skoro zniszczyła się ścieżka na PCB a nie wywaliło bezpiecznika :roll:
Tu się bardzo mylisz. Nie sugeruj się jedynie obrazkiem zardzewiałej śruby na opakowaniu, a poświęć chwilę czasu na przeczytanie przeznaczenia tych preparatów. Wyczytasz tam, że przeznaczone są jeszcze do styków elektrycznych (nie przewodzą prądu i wypierają wilgoć).
Co do łatwopalności... to wierutna bzdura!!!
Łatwopalny jest jedynie gaz w preparacie służący jedynie do rozpylenia, który po kilku sekundach odparowuje (dlatego nie należy psikać bezpośrednio na źródło ognia.
Jak nie wierzysz, to zrób test... psiknij na coś i po 10 sekundach spróbuj to podpalić... jeżeli ci się to uda :lol:

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 27 maja 2011, 21:23

pawelrybak15, andi77, aby zakończyć spór o WD-40 dodam, że sam go leje litrami w styki i połowa znajomych mechaników, elektroników itp. też i jeszcze nikomu sie auto nie zapaliło...
andi77 pisze:Dokładnie... diody nie mają nic

wspólnego z przepaleniem ścieżki. Powiem więcej... przyczyna na 100% nie tkwi w samym liczniku
Nie czytałem całości tematu, bo komu by sie chciało czytać po pół strony o diodach i działaniu WD-40, ale dodam od siebie, że jak robiłem ścieżki w licznikach to zwykle powodem było instalacja radiowa i odcięty gdzieś kabel od podświetlenia, który robił zwarcie... Wywalało wtedy bezpiecznik 14 i zwykle sie wtedy człowiek wkurzał i kładł tam zamiast 5A jakieś większe bezpieczniki, co fajczylo ścieżke...
Ogólnie bym sprawdził obwód wszystkiego po kolei, co jest podświetlane po ściemniaczu ( radio, licznik, dodatkowe zegary, podświetlenie zapalniczek... ) , bo zapewne tam siedzi przyczyna ;-) <ok>

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 28 maja 2011, 11:00

Jeśli to nie wina boostu to na 100% światełko w schowku (tylko czy idzie ono przez sciemniacz ?), albo zasilanie podświetlenia radia, ostatecznie zasilanie oświetlenia dodatkowych zegarków.
WD40 może i jakoś czyści styki, jednak historia z zapalaniem się wiertarki po psiknięciu tym w przełącznik jest jaknajbardziej prawdziwa. Do czyszczenia styków są specjalne dedykowane do tego preparaty i tego bym używał jeśli już.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 28 maja 2011, 11:52

maciek12 pisze:aby zakończyć spór o WD-40 dodam, że sam go leje litrami w styki i połowa znajomych mechaników, elektroników itp. też
kolego ta sa herezje
wtym momencie zwatpilem w ciebie

wd40 owszem oczyszcza styki i wszelkie naloty, lecz jednoczesnie wysusza, i rozpuszcza wszelkie smary, a w we wszelkich zamkach czy przelacznikach jest on wskazany,
a po co? a po to, bo widze ze niewiesz, aby np w przelacznikach w momencie przelaczania stykow nie powstawal luk elektryczny, zeby nie powstawal rowniez kolejny nalot
w zamkach aby latwo pracowaly, a na sucho dlugo nie pochodza, zaczna sie zacierac,

musisz tez wiedziec ze sa styki ruchome do ktorych wd40 sie nie nadaje i styki stale np wszelkiego rodzaju gniazda i wtyczki, do ktorych ewentulanie wlewaj litry wd40, i im to nie zaszkodzi

aby to co piszesz mialo sens, musialbys co jakis czas nowa dawke psiknac twojego zlotego srodka co lejesz w auto litrami, ma on pewne wlasnosci smarujace lecz szybko paruje
andi77 pisze:Co do łatwopalności... to wierutna bzdura
nie chodzi oto ze preparat powoduje pozar bezposrednio a posrednio, styki suche, wysuszone wlasnie tego rodzajami preparatami np w we wszelkiego rodzaju przelacznikach latwiej ulegaja nadpaleniom

ztad tez w audi np w mechanizmie silniczka wycieraczek a dokladnie talezyku pozycji poczatkowej, w manetkach swiatel i wyboru pracy wycieraczek mozesz spotkac fabryczny smar

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 28 maja 2011, 13:22

Smar nie gasi łuku :mrgreen:
Smar ma po prostu smarować mechanikę włączników po to aby nie zużywała się z powodu wycierania, ale nie gasi on łuku. W elektroenergetyce też smaruje się zaciski, ale nie powierzchnie robocze styków, bo to nie ma sensu :mrgreen:
Jednak racja z tym że WD40 szkodzi bo wypłukuje smar, mechanizmy włączników chodzą na sucho i się szybciej wycierają :roll:
Swoją drogą zastanawiam się czym tak naprawde jest ten fabryczny smar, czyżby to była wazelina techniczna ta sama którą stosuje się w elektroenergetyce ?

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 28 maja 2011, 13:37

Szara80tkaTdi pisze:wd40 owszem oczyszcza styki i wszelkie naloty, lecz jednoczesnie wysusza, i rozpuszcza wszelkie smary, a w we wszelkich zamkach czy przelacznikach jest on wskazany,
a po co? a po to, bo widze ze niewiesz, aby np w przelacznikach w momencie przelaczania stykow nie powstawal luk elektryczny, zeby nie powstawal rowniez kolejny nalot
w zamkach aby latwo pracowaly, a na sucho dlugo nie pochodza, zaczna sie zacierac,
Chwila, masło maślane... Piszesz, że WD rozpuszcza smar i wysusza, a gdzie w przełączniku zespolonym z B3, B4 masz smar na stykach? Chyba tylko przy stykach od kierunkowskazów, bo działają w poślizgu, ale to zdaje sie ma mało wspólnego ze stykami od postojówek bądź świateł mijania i drogowych, które działają na sucho... Co do wysuszania to bez przesady, bo zostawia po sobie troche "tłuszczu" i wcale szybko nie paruje...
Szara80tkaTdi pisze:musisz tez wiedziec ze sa styki ruchome do ktorych wd40 sie nie nadaje i styki stale np wszelkiego rodzaju gniazda i wtyczki,

Czuje sie jak na podstawach elektrotechniki kiedyś tam w klasie 1szej <haha> Jesteś nauczycielem? <ok>
Szara80tkaTdi pisze:aby to co piszesz mialo sens, musialbys co jakis czas nowa dawke psiknac twojego zlotego srodka co lejesz w auto litrami, ma on pewne wlasnosci smarujace lecz szybko paruje
Aby to co napisałeś miało sens, musiałbym lać WD w styki pokryte smarem bądź w zamki, czego jak dotąd nigdzie nie napisałem, a to chyba oznacza, że w tego typu rzeczy go nie wlewam...
PODSUMUJMY:
- WD nadaje sie do styków i wtyczek niepokrytych smarem
- WD nie nadaje sie do styków i wtyczek pokrytych smarem
- WD nie nadaje sie do zamków. <ok>

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 28 maja 2011, 13:45

A rozbierasz przełącznik zespolony po to by "przesmarować" go WD40 ? :->
Pewno wtykasz rurkę z boku tam gdzie wystają manetki i psiiik, wtedy to dziadostwo rozlewa się po całym przełączniku i rozpuszcza smar który smaruje mechanikę <ok>

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 28 maja 2011, 14:02

pawelrybak15 pisze:A rozbierasz przełącznik zespolony po to by "przesmarować" go WD40 ?
Tak, rozbieram go!

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 28 maja 2011, 18:35

A to w takim razie OK, nie mam nic do zarzucenia <ok>

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 28 maja 2011, 18:43

Jak styki są zaśniedziałe... to powyższe preparaty tylko pomogą <:P>

[ Dodano: 2011-05-28, 18:46 ]
maciek12, Fajnie, że mnie tu poparłeś... bo już chcieli mnie smażyć w piekle <rotfl>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl