Ostatnio grzebałem przy przepustnicy i znalazłem wężyk zaślepiony śrubka nie wiem gdzie to powinno być podłączone według zdjecia które znalazłem w necie wyglada to tak chodzi mi o wężyk zaznaczony strzałką
http://img62.imageshack.us/i/wezyk.jpg/
Jakby ktoś miał schemat podłączenia wszystkich wężyków od plastikowej puszki z napisem v6 to będę bardzo wdzięczny
[2.6 ABC]Wężyk podłączenie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To jest podłączanie MAP sensora znajdującego się w ECU silnika. Jest potrzebne do obliczania dawki paliwa. U mnie jak się go odłączy to gdy silnik schodzi z obrotów to obroty spadają prawie do zera po chwili się podnoszą.
Do tej puszki podłączony jest u mnie tylko jeden cienki wężyk wychodzący z boku kolektora.
Do tej puszki podłączony jest u mnie tylko jeden cienki wężyk wychodzący z boku kolektora.
Dzieki za podpowiedz ,podlaczylem wężyk tak jak mówileś i wszystko cyka nawet klima zaczeła działać na wolnych obrotach wczesniej włączła się powyżej 2000 obr.
Zostaje jescze sprawa czarnej puszki po odłączeniu od nie przewodu map sensora nie jest do niej nic podłączone oprócz odm, na małe króćce założyłem gumowe kapturki ale chyba powinno być coś podłączone po te dwa małe króćce ,jakby ktoś miał jakąś fotke to chętnie bym zobaczył albo jakiś schemacik.
Zostaje jescze sprawa czarnej puszki po odłączeniu od nie przewodu map sensora nie jest do niej nic podłączone oprócz odm, na małe króćce założyłem gumowe kapturki ale chyba powinno być coś podłączone po te dwa małe króćce ,jakby ktoś miał jakąś fotke to chętnie bym zobaczył albo jakiś schemacik.
Re: [2.6 ABC]Wężyk podłączenie
Podepnę się pod temat,zombi66 pisze:Ostatnio grzebałem przy przepustnicy i znalazłem wężyk zaślepiony śrubka nie wiem gdzie to powinno być podłączone według zdjecia które znalazłem w necie wyglada to tak chodzi mi o wężyk zaznaczony strzałką
http://img62.imageshack.us/i/wezyk.jpg/
Jakby ktoś miał schemat podłączenia wszystkich wężyków od plastikowej puszki z napisem v6 to będę bardzo wdzięczny
Na zdjęciu, poniżej miejsca gdzie kolega zombi66 zaznaczył czerwoną strzałką wężyk, znajduje się zielony czujnik. Do czego on służy, zorientowałem się że go nie mam. Zaczynam się stresować
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
U mnie też tego niema, ta fotka chyba z Audi 100 C4. I to bardziej mi wygląda jak kostka połączona z drugą kostką, podobne jak na listwie na ścianie grodziowej.
Podejrzewam że jest to kostka od tego co jest lewo od strzałki wyglądającego jak czujnik pełnego otwarcia przepustnicy z NG też nie mam. Może to jest od automatycznej skrzyni biegów...
Podejrzewam że jest to kostka od tego co jest lewo od strzałki wyglądającego jak czujnik pełnego otwarcia przepustnicy z NG też nie mam. Może to jest od automatycznej skrzyni biegów...
Ok, uspokoiłem się.
W każdym bądź razie mam pewne spostrzeżenie. Sprawdziłem ten wężyk u siebie i okazało się, że tak nieszczęśliwie przebiega, że przygnieciony jest gumowym wężem od nagrzewnicy. W efekcie był przetarty i miał dziurę.
Podczas wdmuchiwania do niego powietrza wszystko wylatywało dziurą. Po zaklejeniu nie idzie nic do niego wdmuchnąć. No i vice versa bo w zasadzie to jest od podciśnienia:)
Po tej operacji mam wrażenie, że auto lepiej reaguje na pedał gazu. Oto fotki:
W każdym bądź razie mam pewne spostrzeżenie. Sprawdziłem ten wężyk u siebie i okazało się, że tak nieszczęśliwie przebiega, że przygnieciony jest gumowym wężem od nagrzewnicy. W efekcie był przetarty i miał dziurę.
Podczas wdmuchiwania do niego powietrza wszystko wylatywało dziurą. Po zaklejeniu nie idzie nic do niego wdmuchnąć. No i vice versa bo w zasadzie to jest od podciśnienia:)
Po tej operacji mam wrażenie, że auto lepiej reaguje na pedał gazu. Oto fotki:
powinno reagować lepiej - bo dopiero z zupełnie szczelnymi podciśnieniami ABC jeździ jak powinno.
ABC nie ma przepływomierza / MAF, i tylko dzięki referencji podciśnienia sterownik (MPFI?) wie, na ile zupy dolać podczas rozpędzania.
Z nieszczelnym podciśnieniem - składem mieszanki steruje tylko lambda (i przepustnica?) , wyprzedzenie zapłonu też jest zakłamane niepełnym podciśnieniem.
ABC nie ma przepływomierza / MAF, i tylko dzięki referencji podciśnienia sterownik (MPFI?) wie, na ile zupy dolać podczas rozpędzania.
Z nieszczelnym podciśnieniem - składem mieszanki steruje tylko lambda (i przepustnica?) , wyprzedzenie zapłonu też jest zakłamane niepełnym podciśnieniem.