Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK automat] Skrzynia szarpie.

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Icemar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 24 mar 2007, 08:03
Lokalizacja: Keflavik/Pabianice

[B4 2.0 ABK automat] Skrzynia szarpie.

Post autor: Icemar » 28 maja 2011, 21:17

Witam. Jak w temacie: skrzynia szarpie przy każdej zmianie biegów - na wyższy i na niższy. Przekaźnik nr. 30 wymieniony. Rozrząd według mechanika jest dobrze ustawiony. Zapłon 3 mechaników ustawiało na słuch. Każdemu mówiłem jaka jest procedura, oni na to że p... głupoty. :roll: Do lepszych niestety nie mam dostępu. Chciałem ustawić sam, mam lampę, ale nie mogę znaleźć żadnego wyraźnego znaku na kole zamachowym. Może macie jakiś pomysł?

Dzisiaj podłączyłem VAGa i pokazało takie błędy:
SKRZYNIA:
518 Potencjometr przepustnicy - G 69
529 Nieprawidłowa informacja o prędkości obrotowej
652 Układ kontroli biegu
660 Włącznik Kick-down, potencjometr przepustnicy
SILNIK:
522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62
523 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - G 42
525 Sonda Lambda - G39
552 Potencjometr przepływomierza - G19

Będę w Polsce przez 2 tygodnie - bez samochodu, powiedzcie co kupić, bo u mnie nawet części nie ma.
Uszczelka pod głowicą też jest do wymiany. Ale myślałem o wymianie potencjometru przepustnicy i ustawieniu tego zapłonu. Gdyby przestało szarpać wymienię uszczelkę i zobaczę co jeszcze będzie nie tak. Jeżeli nie, to chyba uznam, że skrzynia jest kaput i sprzedam samochód. Czy według tych błędów coś jeszcze jest do wymiany i ile mogą kosztować części?

Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 maja 2011, 21:30

Spróbuj je skasować może któryś wystąpił jako sporadyczny i się nie pojawi więcej!

Awatar użytkownika
krzysiek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 15 mar 2011, 22:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysiek77 » 29 maja 2011, 14:27

522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62
523 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - G 42
552 Potencjometr przepływomierza - G19

Te błędy sa raczej spowodowane odłączeniem czujnika temp. niebieskiego oraz wtyczki od przepływomierza. Tzw błędy sporadyczne. Z sondą zobacz czy ponownie będzie wyskakiwać po usunięciu. Jesli masz gaz to akurat może być przyczyna błędu sondy. Szarpanie silnika może byc spowodowane uszkodzoną sondą, na próbe można odłączyć wtyczkę i sprawdzić jak auto chodzi.

Co do zapłonu to mało kto ma pojęcie jak ustawić go w abk.

Icemar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 24 mar 2007, 08:03
Lokalizacja: Keflavik/Pabianice

Post autor: Icemar » 29 maja 2011, 21:22

Nie mam gazu. Skasowałem błędy. Od razu pojawił się 518, a po przejechaniu się 525.
Gdzie mam odłączyć tą wtyczkę od sondy? Gdzieś pod katalizatorem?

Jeszcze odnośnie zapłonu - czy 0 na kole pasowym powinno być w najwyższym punkcie tłoka na 1 cylindrze?

Dzięki

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 maja 2011, 00:19

Icemar pisze:czy 0 na kole pasowym powinno być w najwyższym punkcie tłoka na 1 cylindrze?
Tak, a w niedalekiej odległości od znacznika 0 powinna być kreska z właściwym kątem, jeśli masz lampę stroboskopową bez regulacji kąta.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 27 wrz 2011, 15:36

Podłączę się do tematu kolegi. U mnie ostatnio skrzynia zaczęła dość mocno szarpać i czasem wręcz wchodzi na obroty a nie zmienia biegu. Miałem błędy 518, 529 oraz 660. Okazało się, że miałem trochę stare przewody do potencjometra przepustnicy. Położyłem nową wiązkę do tej wtyczki. Usunąłem błędy i teraz po przejechaniu paru km pokazuje cały czas jedynie "660 Włącznik Kick-down, potencjometr przepustnicy". Jak to rozumieć i gdzie szukać awarii? Właśnie w momencie kick-downa samochód wyje na obrotach i dopiero po chwili jest szarpnięcie ze zmianą biegu :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl