Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All B4] Odgrzybianie klimatyzacji

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
kazekhucisko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 sie 2010, 11:54
Lokalizacja: Stalowa wola

Post autor: kazekhucisko » 25 maja 2011, 16:33

Witam. Mam takie małe zapytanie. Nabiłem klimę i ładnie chłodzi, wszystko pięknie gdyby nie zapach stęchlizny po wyłączeniu klimy. Odgrzybiałem pianką, wymontowałem wentylator i zapsikałem cały parownik widoczny na trzecim zdjęciu z pierwszego postu. Lecz niestety ta operacja niewiele pomogła. No i tak myślę aby powtórzyć ten zabieg z tym że jak zapsikam ten parownik od strony wentylatora dodatkowo zdjąć wężyk odpływowy i zapsikać go ze się tak wyrażę od tyłu, po czym założyć wężyk odpływowy i zostawić na około 40 minut. Następnie poprzez otwór po zdemontowanej dmuchawie wziąć i zmyć delikatnie pod ciśnieniem myjką ciśnieniową. Woda przepłynie przez parownik obmywając go i kanałem odpływowym na zewnątrz. Oczywiście mycie z przerwami np. 3 sekundy i przerwa aby woda zdążyła odpłynąć. Jak myślicie jest to w miarę bezpieczne i nie pozalewam auta robiąc to delikatnie i z rozwagą ?? myślę ze po takiej operacji plus jeszcze odświeżenie kanałów na desce rozdzielczej i niemiły zapach by ustąpił.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 25 maja 2011, 17:28

Mam to samo pisałem wyżej o tym mi koleś który robił przęgląd klimy powiedział że jeśli godzinne ozonowanie nie pomoże na ten zapach trzeba będzie ozonować autko przez 6 godzin koszt 140 zł i sam ise zastanawiam co zrobić :?: chyba najlepszym rozwiązaniem będzie umyć parownik pod ciśnieniem jeszcze podjadę do innego warsztatu i z pytam czy coś są w stanie zrobić

kazekhucisko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 sie 2010, 11:54
Lokalizacja: Stalowa wola

Post autor: kazekhucisko » 25 maja 2011, 18:08

No właśnie umyć tylko żeby umyć pożądnie to pasowało by go wymontować a to kupa roboty jeszcze i koszty związane z rozszczelnieniem układu klimy. Dlatego wpadłem na pomysł aby parownik przemyć bez demontażu. Ja w zakładzie pytałem o odgrzybianie to krzyczą 80 zł i metodą chemiczną (czyli najprawdopodobniej pianką) z tym że auto zostaje na noc. Tylko że to to ja mogę sobie sam zrobić za połowę ceny plus przemycie myjką. 140 zł za usługę ozonowania to już przeboleć i dołożyć drugie tyle kupić ozonator i samemu ozonować regularnie.

[ Dodano: 2011-05-25, 19:40 ]
I jeszcze taka ciekawostka jak włączę klimę i dam obroty na 1400 to po wyłączeniu klimy dochodzą do 1900 a po włączeniu znów na 1400 nie za duża różnica trochę ?? na puszczonym gazie gdy działa zawór stabilizacji obrotów różnica ta wynosi 100 obr/min. Nie za duże to obciążenie klima daje ?? prosiłbym was o taki właśnie teścik jak to u was wygląda ?? bo mi się wydaje ze coś nie tak. I osiągi na klimie odczuwalnie gorsze. Chociaż na takim silniku klima nie powinna aż takiego wrażenie robić to nie 1.3 tylko 2.3 :)

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 28 maja 2011, 19:46

kazekhucisko pisze:I osiągi na klimie odczuwalnie gorsze.
No niestety ale w benzynie wolnossącej bardzo jest odczuwalny spadek mocy.Silniki doładowane i diesle dają radę i jest to spadek niezauważalny dla laika.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 30 maja 2011, 20:11

W 1Z odczuwalne jest bynajmniej w mojej. W A4 1.6 też było czuć spadek i w mondeo 1.8TD to samo. za słabe silniki to to chyba ma.
Wszystkie auta w okolicach 100KM

kazekhucisko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 sie 2010, 11:54
Lokalizacja: Stalowa wola

Post autor: kazekhucisko » 02 cze 2011, 13:28

Myślałem że przy takim silniku nie będę czuł takiej różnicy. Ale jak myślicie mogę zrobić czyszczenie parownika tak jak pisałem wyżej czy lepiej dać do warsztatu ??

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 cze 2011, 21:23

Panowie, pozbyłem się smrodu pojawiającego się po wyłączeniu klimy. Ciekawe tylko na jak długo :lol:

Instrukcja jak to zrobić :
1. ustawiasz nawiew za zimne, kierunek nawiewu na twarz. silnik wyłączony, klima wyłączona, nawiew wyłączony.
2. potrzebny jest dobry środek do dezynfekcji klimy np. plak do nawiewów z rurką.
3. należy maksymalnie wyprostować rurkę dostarczoną z preparatem.
4. Jak już rurka będzie ładnie wyprostowana, to wsunąć ją przez środkowe kratki w kanały wentylacyjne jak najgłębiej. całą rurka ma się zmieścić aby jej koniec dotarł do obudowy parownika.
5. tak trzymamy rurkę wpakowaną w nawiewy jak najmocniej i wpsikujemy całe opakowanie pianki dezynfekującej w nawiewy - nie wyciągać rurki w czasie podawania preparatu. preparat ma wypełnić całą obudowę parownika - ma być go tam jak najwięcej. im więcej tym lepiej.
6. rurkę wyjmujemy dopiero jak się skończy preparat.
7. zmywamy się na godzinkę lub półtorej, bo nic tu po nas - w tym czasie nie włączamy silnika, ani wentylatora - preparat cały ma ścieknąć przez rurkę odprowadzającą wodę z obudowy parownika.
8. po 1,5 godziny otwieramy wszystkie drzwi szeroko i włączamy nawiew na maxa na parę minut niech się trochę wywietrzy auto po preparacie.
9. przez kolejne dni musimy sporo wietrzyć auto z powodu bardzo intensywnego zapachu preparatu ale mamy spokój ze smrodem po wyłączeniu klimy <ok>

Awatar użytkownika
mjuzak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 11 sie 2011, 13:11
Lokalizacja: Poznań / WLKP

Który sposób wybrać

Post autor: mjuzak » 11 sie 2011, 13:53

grze pisze:Panowie, pozbyłem się smrodu pojawiającego się po wyłączeniu klimy. Ciekawe tylko na jak długo :lol:

Instrukcja jak to zrobić :
1. ustawiasz nawiew za zimne, kierunek nawiewu na twarz. silnik wyłączony, klima wyłączona, nawiew wyłączony.
2. potrzebny jest dobry środek do dezynfekcji klimy np. plak do nawiewów z rurką.
3. należy maksymalnie wyprostować rurkę dostarczoną z preparatem.
4. Jak już rurka będzie ładnie wyprostowana, to wsunąć ją przez środkowe kratki w kanały wentylacyjne jak najgłębiej. całą rurka ma się zmieścić aby jej koniec dotarł do obudowy parownika.
5. tak trzymamy rurkę wpakowaną w nawiewy jak najmocniej i wpsikujemy całe opakowanie pianki dezynfekującej w nawiewy - nie wyciągać rurki w czasie podawania preparatu. preparat ma wypełnić całą obudowę parownika - ma być go tam jak najwięcej. im więcej tym lepiej.
6. rurkę wyjmujemy dopiero jak się skończy preparat.
7. zmywamy się na godzinkę lub półtorej, bo nic tu po nas - w tym czasie nie włączamy silnika, ani wentylatora - preparat cały ma ścieknąć przez rurkę odprowadzającą wodę z obudowy parownika.
8. po 1,5 godziny otwieramy wszystkie drzwi szeroko i włączamy nawiew na maxa na parę minut niech się trochę wywietrzy auto po preparacie.
9. przez kolejne dni musimy sporo wietrzyć auto z powodu bardzo intensywnego zapachu preparatu ale mamy spokój ze smrodem po wyłączeniu klimy <ok>
Witam wszystkich klubowiczów!
Jestem nowy na forum wiec z góry przepraszam jeśli niewłaściwie wprowadzę post.

Mam Pytane:
Czy w ten sam sposób mogę oczyścić klimę, czy powinienem skorzystać ( z kąd inąd Doskonałej) instrukcji od Wojtek26. Twoja wydaje mi się po prostu łatwiejsza.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Re: Który sposób wybrać

Post autor: grze » 11 sie 2011, 21:39

mjuzak pisze:
grze pisze:Panowie, pozbyłem się smrodu pojawiającego się po wyłączeniu klimy. Ciekawe tylko na jak długo :lol:

Instrukcja jak to zrobić :
1. ustawiasz nawiew za zimne, kierunek nawiewu na twarz. silnik wyłączony, klima wyłączona, nawiew wyłączony.
2. potrzebny jest dobry środek do dezynfekcji klimy np. plak do nawiewów z rurką.
3. należy maksymalnie wyprostować rurkę dostarczoną z preparatem.
4. Jak już rurka będzie ładnie wyprostowana, to wsunąć ją przez środkowe kratki w kanały wentylacyjne jak najgłębiej. całą rurka ma się zmieścić aby jej koniec dotarł do obudowy parownika.
5. tak trzymamy rurkę wpakowaną w nawiewy jak najmocniej i wpsikujemy całe opakowanie pianki dezynfekującej w nawiewy - nie wyciągać rurki w czasie podawania preparatu. preparat ma wypełnić całą obudowę parownika - ma być go tam jak najwięcej. im więcej tym lepiej.
6. rurkę wyjmujemy dopiero jak się skończy preparat.
7. zmywamy się na godzinkę lub półtorej, bo nic tu po nas - w tym czasie nie włączamy silnika, ani wentylatora - preparat cały ma ścieknąć przez rurkę odprowadzającą wodę z obudowy parownika.
8. po 1,5 godziny otwieramy wszystkie drzwi szeroko i włączamy nawiew na maxa na parę minut niech się trochę wywietrzy auto po preparacie.
9. przez kolejne dni musimy sporo wietrzyć auto z powodu bardzo intensywnego zapachu preparatu ale mamy spokój ze smrodem po wyłączeniu klimy <ok>
Witam wszystkich klubowiczów!
Jestem nowy na forum wiec z góry przepraszam jeśli niewłaściwie wprowadzę post.

Mam Pytane:
Czy w ten sam sposób mogę oczyścić klimę, czy powinienem skorzystać ( z kąd inąd Doskonałej) instrukcji od Wojtek26. Twoja wydaje mi się po prostu łatwiejsza.
najlepiej byłoby zrobić jedno i drugie :mrgreen: najpierw tak, jak opisał to Wojtek, poobserwować efekty np. przez miesiąc i jeśli dalej zacznie śmierdzieć, to przetestować drugi sposób. każdy z tych sposobów czyści parownik od innej strony.

Awatar użytkownika
mjuzak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 11 sie 2011, 13:11
Lokalizacja: Poznań / WLKP

Post autor: mjuzak » 11 sie 2011, 23:49

Dzieki.

Właśnie jestem po "odkażaniu" układu wentylacji/klimatyzacji.

Zdjąłem filtr kabinowy i pianką odgrzybiającą wypsikałem cały wlot powietrza. Następnie wprowadziłem piankę maksymalnie głęboko w kratki wylotu powietrza za pomocą wężyka, napsikałem. Włączyłem klimę na średnią moc pianka została zassana na nagrzewnice. Klima musi tak trochę pochodzić. Po zabiegu chłodzi pięknie i świeży zapach.

Polecam - każdej klimie przyda się taki zabieg:)

PRL1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 12 kwie 2016, 21:30

Post autor: PRL1987 » 27 maja 2016, 22:59

Witam

Odgrzebuje temat, chciałem dzisiaj wyczyścić parownik, zgodnie z instrukcjami Wojtka, natomiast okazało się, że w mojej B4 z 93r, wentylator wygląda nieco inaczej. Jest tylko jedna śruba, a wtyczki są zabudowane. Nie chciałem nic robić na siłę, więc wrzucam zdjęcia poniżej, może ktoś ma taki sam wentylator i wie jak go zdemontować, tak by nic nie połamać?


Obrazek


Obrazek

Ajlar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 14 kwie 2016, 12:52

Post autor: Ajlar » 14 lip 2016, 18:17

Witam,
odnosnie klimy i informacji jak jej uzywac, jak pielegnowac, napelniac itp - sporo ciekawych informacji mozna znalezc na blogu: http://nocar.pl/blog/jak-rozsadnie-uzyw ... ochodowej/ - polecam lekture, zwlaszcza, ze juz lato w pelni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl