Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AAZ 1.9TD] Warto wymieniać pierścienie tłoka?

ODPOWIEDZ
k11h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:45

[B4 AAZ 1.9TD] Warto wymieniać pierścienie tłoka?

Post autor: k11h » 29 maja 2011, 13:49

Witam, w moim drugim AAZ rozebrałem silnik, okazało się, że głowica do lutowania, była ostro przegrzana, i zastanawiam się czy wymieniać pierścienie.. Na próbę zalałem tłoki naftą i po 3h jej już tam nie było (olej spuszczony ofc), nie wiem czy to dobry wskaźnik, znacie może jakiś inny sposób na test szczelności? Jeśli już zdecydowałbym się na wymianę pierścieni to jaką firmę polecacie? Panewki też wymieniać?
Ostatnio zmieniony 29 maja 2011, 20:19 przez k11h, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 29 maja 2011, 15:16

Szkoda że dopiero teraz zabrałeś się za sprawdzanie, trzeba było zmierzyć ciśnienie na swoim cylindrach jak jeszcze głowica była na miejscu.
Tu masz dobrego polskiego producenta pierścieni:
http://sklep.fpt-prima.com.pl/

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 29 maja 2011, 17:24

Nie warto się w to bawić. Szukaj drugiego silnika. Przerabiałem temat pierścieni 2 razy po 2 razy i moim zdaniem wymiana samych pierścieni to szuka dla sztuki. Chyba, że zakładasz od razu ewentualnie kompletny remont silnika, ale to już koszty takie, że lepiej kupić drugi używany.

Snafu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 kwie 2011, 19:38

Post autor: Snafu » 30 maja 2011, 20:11

Jeżeli występują śladowe progi na cylindrach to nie ma sensu kupować silnika. Nigdy nie wiadomo co sie kupi. Szkoda kasy i czasu na przekładanie silnika.
Jak masz wyciągniete tłoki to zdejmij jeden pierscień uszczelniający tak by go nie uszkodzić, i wlóż go do cylindra w miare możliwości na równa głębokość i sprawdz szczeline pomiedzy jednym a drugim końcem pierscienia. Szczelina powinna być grubości kartki papieru, jeżeli jest większa to pierścienie sa już zużyte. Z nowym pierscieniem możesz postąpić tak samo zobaczysz czy ta szczelina będzie mniejsza. Jeśli tak to śmiało można składać:)
Pierścienie polecam Goetza lepszych nie kupisz(takie żółte opakowanie) komplet na tłok do 70zł.
Szkoda, że sie pośpieszyłeś ze zdjęciem głowicy, tak wszytsko było by jasne.
Panewki musisz dokładnie obejrzeć. Jeśli będa się "świeciły" albo będa zarysowane lub coś innego to sa już do wymiany

dieselek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 gru 2008, 13:52
Lokalizacja: zamość

Post autor: dieselek89 » 17 cze 2011, 22:17

podzielam twierdzenie kolegi wyżej. Moim zdaniem z uzywanym silnikiem nigdy nic nie wiadomo

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 cze 2011, 12:37

dieselek89 pisze:podzielam twierdzenie kolegi wyżej. Moim zdaniem z uzywanym silnikiem nigdy nic nie wiadomo
Tak jak nie wiadomo jak silnik będzie pracował po wymianie pierścieni. Podstawowe pytanie brzmi jak wyglądają cylindry, tłoki, panewki etc. Bo jeśli silnik będzie już dość mocno zmęczony to nie opłaca się pakować w niego jakiś większych kwot bo i tak szału już nie będzie. Złożyć do kupy minimalnym kosztem i jeździć aż korba wyjdzie bokiem :mrgreen: Takie jest moje zdanie. Albo szukać innego silnika. Jest teraz na naszym rynku pełno anglików więc można coś wyrwać.

k11h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:45

Post autor: k11h » 28 cze 2011, 14:34

Pierścienie zostały wymienione, podczas ostatniej podróży przed wymianą potwór zjadał litr oleju na 100km!! Po wymianie pierścieni i panewek korbowodowych nie bierze ani grama :)

PS Za komplet pierścieni na jeden tłok firmy Goetze płaciłem 47zł..

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 29 cze 2011, 11:14

k11h pisze:...Po wymianie pierścieni i panewek korbowodowych nie bierze ani grama :) ...
Jakiś ubytek napewno będzie , bo na początek wszystko musi się ułożyć, dodatkowo po jakichś 2-3 tys km pasuje wymienić olej i filtr.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 cze 2011, 11:15

Kamil, ile Km zrobiłeś od wymiany?

k11h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:45

Post autor: k11h » 29 cze 2011, 11:38

Po wymianie jest już przejechane ok 2,5 tys. km..

Snafu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 kwie 2011, 19:38

Post autor: Snafu » 29 cze 2011, 18:07

Najważniejsze, że właściciel zadowolony :)
Na razie oszczedzaj silnik, panewki i pierscionki musza sie troszke dotrzeć.
Pierwsza wymiane oleju po "remoncie" zrób wcześniej niż normalnie, a silnik odwdzięczy sie bezawaryjną pracą:)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 cze 2011, 18:20

Jak 2,5tyś i nic się nie dzieje to jest duża szansa że będzie ok. Niestety są też takie przypadki że zaraz po wymianie silniki nie biorą oleju, a po jakiś 1000 zaczynają się cyrki i silnik potrafi brać więcej niż przed wymianą. Zależy w jakim stanie były cylindry. Widocznie u ciebie było ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl