Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6TD]Problem z ciśnieniem oleju

ODPOWIEDZ
michu19888
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 02 lis 2009, 16:12

[B3 1.6TD]Problem z ciśnieniem oleju

Post autor: michu19888 » 27 maja 2011, 16:26

Witam wszystkich! Mam problem z ciśnieniem oleju w moim audi 1.6 td RA mianowicie na niskich obrotach gdy silnik jest gorący zapala się kontrolka ciśniena oleju i brzęczek po dodaniu lekkiego gazu znika ale gdy obroty spadną zaczyna świecieć o co chodzi nie mam pojęcia silnik ma wymienione panewki pierścienie uszczelniacze zaworów uszczelke pod głowicą miską klawiaturą nie bierze oleju więc nie mam pojęcia :-| czujniki sprawdzone przekładałem od dobrego i to samo wymieniłem pompę oleju na nową jednak problem ciągle pozostaje :-| ale ostatnio odkryłem że w podstawie oleju brakuje chyba jakiegoś elementu nie wiem czy coś tam powinno się znajdować oprócz termostatu oleju który wywaliłem i problem nadal taki sam :-| ciśnienie oleju nie dochodzi do chłodniczki olejowej jak odkręce przewody to brak w nich oleju. Jeśli ktoś wie o co z tym chodzi i co powinno się znajdować w tej podstawie prosze o pomoc z góry dzięki!!! :-D Obrazek
Ostatnio zmieniony 27 maja 2011, 17:00 przez michu19888, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 27 maja 2011, 16:39

_uwaga

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 maja 2011, 17:04

Termostat olejowy otwiera się dopiero, jak temp oleju osiągnie 120*C a więc bardzo sporadycznie. Zaznaczona przez Ciebie zaślepka to miejsce na czujnik ciśnienia oleju/jego temperaturę.

slawi75TD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 30 mar 2011, 20:54
Lokalizacja: zachodniepomorze

Post autor: slawi75TD » 29 maja 2011, 15:26

Może panewki na wałku pośrednim.
michu19888 pisze:wymieniłem pompę oleju na nową
NOWĄ czy używaną :?: używana może być taka sama jaką miałeś albo nawet gorsza.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 maja 2011, 11:24

slawi75TD pisze:Może panewki na wałku pośrednim.
Warto to sprawdzić. Starszy miał taki przypadek w 1,6D. Pół silnika rozebrał bo objawy były identyczne jak u ciebie. Później okazało się że poszła właśnie ta panewka na wałku pośrednim za parę złotych.

Co do termostatu oleju, to wyciągając go nie spowodujesz że olej będzie płyną przez chłodnicę. To nie jest tak jak z termostatem cieczy. Ten termostat przy rozgrzaniu przesuwa się zamykając obieg boczny przez podstawę a otwiera ten przez chłodnicę oleju. Jak go nie będzie i oba obiegi będą otwarte to olej i tak będzie płynął przez podstawę - bo ma bliżej i łatwiej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl