Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 1Z ] Słabe osiągi

ODPOWIEDZ
SOMION
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 08 cze 2010, 00:49

[ B4 1Z ] Słabe osiągi

Post autor: SOMION » 15 maja 2011, 18:44

Witam, mam problem ze swoim autem to znaczy Ojca autem 1.9tdi 90km rok 1993, moc jest nie taka jak powinna być nie reaguje na gaz. Pedał gazu jest sflaczały :). Turbine słychać i raczej z nią wszystko w porządku, wymieniałem przepływomierz i chwilowo wrociło wszystko do normy ale po jakimś czasie dalej to samo. V max moim samochodem to 150 km\h.
Czy moze być uszkodzony potencjometr gazu?
Ostatnio zmieniony 17 maja 2011, 22:08 przez SOMION, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 15 maja 2011, 18:56

Czy moze być uszkodzony potencjometr gazu?
Tu bym raczej stawiał na nastawnik potencjometryczny, najczęściej on jest przyczyną słabej reakcji na pedał gazu.
P.S. popraw temat bo cię zaraz mody zakrzyczą

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 15 maja 2011, 19:24

SOMION _uwaga w profilu masz wpisane ABK czyli benz. a piszesz że twoje auto to TDI? popraw

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 maja 2011, 20:48

SOMION pisze:mam problem ze swoim autem 1.9tdi 90km rok 1993, moc jest nie taka jak powinna być nie reaguje na gaz. Pedał gazu jest sflaczały :). Turbine słychać i raczej z nią wszystko w porządku, wymieniałem przepływomierz i chwilowo wrociło wszystko do normy ale po jakimś czasie dalej to samo. V max moim samochodem to 150 km\h.
Czy moze być uszkodzony potencjometr gazu?
Potencjometr gazu raczej zostaw w spokoju .Jest tak jak axel_gumis, pisze
axel_gumis pisze:Tu bym raczej stawiał na nastawnik potencjometryczny
,w audicach na przepływce boscha ,najczęściej przyczyną niemocy jest albo przepływomierz ,albo nastawnik potencjometryczny .W obu przypadkach jest to trudne do zdiagnozowania z uwagi na mocno ograniczone mozliwości diagnozy kompem :-/ Jedynym skutecznym sposobem na sprawdzenie czy to przepływka ,czy nastawnik ,jest podmianka ze sprawnego w 100% auta ,co jest raczej trudne do wykonania ;-) Kupowanie uzywanych przepływek boscha i nastawników potencjometrycznych jest wyrzucaniem kasy w błoto ,bo większośc jest w takim samym kiepskim stanie ,albo padnie w mniej lub bardziej odległej przyszłości
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 15 maja 2011, 21:08

Podepnę sie pod temacik, mam problem bo samochód kopci mi na czarno przy 1500-2000 obrotów potem jest ok, dawkę mam na 17 a kąt 63 i mam czipa wcześniej tego nie maiłem...

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 15 maja 2011, 21:17

kris00 pisze:kopci mi na czarno przy 1500-2000
Posprawdzaj przewody powietrza i od turbo do ic z ic do kolektora, może masz jakąś nieszczelność i łapie lewe wiatry. Przejrzyj też te przewody podciśnieniowe z turbo do n75 może masz tam jakąś dziurkę.

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 15 maja 2011, 22:42

Cały dolot jest sprawdzony i jest ok, na czasie jeszcze powymieniam wszystkie te wężyki do podciśnienia od gruszki, n75 itp... zobaczymy co będzie dalej <ok>

[ Dodano: 2011-05-17, 19:27 ]
Więc dziś powymieniałem wszystkie wężyki jakie kolwiek są plus nowe opaski wyczyściłem interculer przy okazji i dalej to samo dymi na czarno jakieś propozycje co dalej ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 maja 2011, 20:44

kris00 pisze:Więc dziś powymieniałem wszystkie wężyki jakie kolwiek są plus nowe opaski wyczyściłem interculer przy okazji i dalej to samo dymi na czarno jakieś propozycje co dalej ?
Dalej ...? to zmierz cisnienie doładowania w dolocie ...w zasadzie to powinienieś od tego zacząć ;-) ewidentnie nie spala ci paliwa w całości ,albo z powodu zbyt duzej dawki paliwa ,albo zbyt małego doładowania .Ewentualnie podlewające wtryski też dają taki efekt
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 17 maja 2011, 21:28

Ciśnienie doładowania jest do 1,1 bara mam założony zawór redukcyjny do turbo i teraz pompuje 1,3 bara a wtryski są ok bo sprawdzałem na 3 kompletach i tak samo dymi

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 23 maja 2011, 21:11

wybierz się na Syberię to i przestanie dymić :mrgreen: a tak na poważnie to się nie dziw, że przy obecnych temperaturach dymi na czarno, teraz masz jakieś 30% mniej powietrza niż było w zimie przy tym samym ciśnieniu doładowania a na pewno jest solidnie podlany paliwem ;-)
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Awatar użytkownika
Gie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 07 lis 2008, 19:58
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Gie » 31 maja 2011, 19:14

Panowie...
Zrobilem bajpas i w sumie jako takiej roznicy niebylo - przynajmniej mi sie tak wydaje :P
Dzis wzialem manometr i sprawdzilem doladowanie - jak cisnalem ,cos tam swiszczało ;-) i ok 1 bar'a pokazywał ... niewiem ile dokladnie ale miedzy 0.8 a 1 bar napewno...
I teraz pytanie do specjalistów...ile bar powinno pompowac???
Silnik seria ok. 350000 przebiegu ;-)
Sprawdzic mam dolot, sztange, N75 (padł?) czy cos jeszcze innego jezeli jest za malo bar?
Czekam na podpowiedzi i odpowiedzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga