Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B41Z] Układ dolotowy

ODPOWIEDZ
AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

[B41Z] Układ dolotowy

Post autor: AB4 » 30 maja 2011, 03:53

Dziś zabrałem się za wymianę turbiny,i przy tej okazji zrzuciłem oba kolektory,Ci co z silnikami mają do czynienia na co dzień to ich to pewnie nie zdziwi a tych co mają problem z olejem w dolocie i nie zaślepiony EGR niech zobaczą :evil:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

same linki bo nie wiem czy zdjęcia się otwierają(u mnie nie)
http://img405.imageshack.us/i/dsc0245ah.jpg/
http://img402.imageshack.us/i/dsc0244bl.jpg/
http://img593.imageshack.us/i/dsc0243e.jpg/
http://img402.imageshack.us/i/dsc0242rd.jpg/
http://img818.imageshack.us/i/dsc0241w.jpg/

Ale zwróciłem uwagę(pierwsze zdjęcie) że na pierwszym cylindrze na wydechu jest olejowy nagar :roll: i tylko na tym,przypomniałem sobie że jak wymieniałem w grudniu świece to na pierwszym cyl świeca też była zaolejona,do wyboru są trzy usterki,uszczelniacze zaworowe które mają 30tk przebiegu,pierścienie,albo w najgorszym przypadku pęknięcie głowicy w okolicy prowadnic zaworowych,teraz moje pytania

ile koników tak zawalony dolot zabiera?
i czy spotkał się ktoś z takim nagarem na wydechu i co było jego przyczyną?

Awatar użytkownika
vitja07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 187
Rejestracja: 25 lut 2010, 13:02
Lokalizacja: Podkarpacie RSR

Post autor: vitja07 » 30 maja 2011, 09:12

coś o tym wiem w tamtym tygodniu czyściłem u siebie dolot ale tyle syfu tam nie było

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 30 maja 2011, 19:57

No dziś się z tym syfem uporałem,walka była długa,ale efekt jaki to dało :-D ,+ suszarka po regeneracji,tylko wydaje mi się ze za późno wstaje,do 2000 nie dzieje się nic,wskaźnik pokazuje 0,20 ,ale jak się mu przybuci do podłogi z miejsca prawie pokazuje się 0,9,trzeba będzie chyba podregulować upust.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 30 maja 2011, 20:10

AB4, Jak zobaczyłem twoje fotki... to aż się przestraszyłem :roll:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 maja 2011, 22:16

Mmm.... śliczności. Nic tylko nożem zbierać i na kromce rozsmarować :mrgreen:
Właśnie dlatego mam wolną odmę.
A co do wydechu to zdejmij na tym cylidrze szlanki, sprawdź luz zaworowy i podmień gumki. Pierścienie zwykle równomiernie się zużywają więc miałbyś we wszystkich kanałach wydechowych olej. Głowica, hmm... sama z siebie nie pęka, jeśli nie przegrzałeś bądź nie była przegrzana. Także narazie trzymaj się uszczelniaczy zaworowych.

Zobacz tutaj: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... f6a215af72
I co powiesz? Muszę zmienić uszczelniacze i modlić się by to była ich wina.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 30 maja 2011, 23:02

W sumie to te uszczelniacze mają 30 tysi najechane,może to pęknięty tłok? przed wymianą oleju zrobię terapię z nafty,to czy ten silnik nie był przegrzany to pewności nie mam,cedzi dymem tylko na gorącym,i to ewidentnie wina pierwszego cylindra,robiłem też testa ciśnienia doładowania na odpiętym WG i max co mi się pokazało 1,05 a moja 'stara' turbina jeszcze pchała 1,25 najmniej bo w porywach do 1,35.Zrobiem też test rzeźnika,3 but do podłogi i trzymam nabiło 1,0 ale jak doszedł do 4200obr,spadło do prawie 0,6 i już się nie podniosło WTF?z czego to cięcie paliwa?,dopiero po zmianie biegu na 4 znów zaczeło pompować........

tomek87g
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 cze 2009, 21:13
Lokalizacja: Wysokin/Radom

Post autor: tomek87g » 31 maja 2011, 10:50

[quote="trepek"]
. Głowica, hmm... sama z siebie nie pęka, jeśli nie przegrzałeś bądź nie była przegrzana.

myśle ze kolega miał tu trafne spostrzeżenie tylko nie uzyskaliśmy odpowiedzi ze stony autora tematu
swoja droga AB4
to super olej w wydechu podejrzenia uszkodzenia tłoka to odłączamy WG i mu w pi..de może się polepszy :shock: podstawa tuningu jest doprowadzenie silnika do sprawności ,a dopiero potem myślimy o podnoszeniu osiągów , a nie leczymy go zmiana sterownika z mocniejszym programem

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 31 maja 2011, 13:01

A czym Ty sie Tomek przejmujesz? co najwyżej silnik mi sie rozleci i kupę inny <ok>

Celem wyjaśnienia,to auto dymiło na gorąco pewnie od momentu kupna,we wrześniu było kupowane i nie dostało w komin do następnej wiosny,na pierwszy rzut oka poszła sprężarka bo nigdy nie wiesz co się z nią działo wcześniej i biorąc pod uwagę że sprzedający miał syna w młodym wieku który też tym autem jeździł,być może było przegrzane, czy Ty przy sprzedając auto tak chętnie poinformował byś o tym kupującego,poza tym gdybym się pomylił co do diagnozy co tak też się stało to na pewno jest to na początek tańsza opcja niż remont silnika,poczytaj post od początku ze zrozumieniem,a doczytasz że wnioski dot głowicy czy innej usterki wyszły dopiero po zdjęcju koletorów.

tomek87g
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 cze 2009, 21:13
Lokalizacja: Wysokin/Radom

Post autor: tomek87g » 01 cze 2011, 23:39

Zrobisz jak uważasz ,twój samochód twoja sprawa ;-)
Rzeczywiście niepotrzebnie sie przejmuje i spinam <ok>
Jesli w okresie mojego użytkowania auto byłoby przegrzane możesz być pewien ze nawet jakbym usunął usterke to przyszły właściciel zostałby o tym poinformowany(tym sposobem śpie spokojnie) :mrgreen:
czytałem temat od poczatku
sam napisałeś ze jak w grudniu wymieniałes świece to jedna byla zaolejona, był to sygnał ze z tym cylindrem jest coć nie tak ;-)

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 02 cze 2011, 10:52

Szkoda że po kupnie nie zrobiłem kilku zdjęć i filmików z pracy silnika,bo gdyby mi tak przyszło go sprzedać to przyszły kupujący moze by docenił to ile w tym aucie zrobiłem:)ale 90% paragonów na części mam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl