Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z] czyszczenie kolektora ssącego?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 09 kwie 2010, 22:30

panowie panowie nie ma się czego obawiać <ok> na początku tego tematu pisałem ze zrezygnowałem z czyszczenia jednak postanowiłem jeszcze raz to spróbować rozebrać i udało się.nie trzeba odkręcać turba.wystarczy imbus na jakiejś przedłużce najlepiej giętkiej.co do syfu u mnie mimo ponad 200 000 było tylko lekko na ściankach.moim zdaniem warto przeczyścić kolektor i oczywiście zaślepić egra by więcej nie syfiło.ostatnio zajrzałem do kolektora i na ściankach było tylko troszkę oleju... a co do otworów w głowicy to łatwo je wyczyścić a jak troszkę wpadnie to nic się nie stanie u mnie trochę syfu wleciało i nic się nie stało...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 kwie 2010, 09:31

diablo228 pisze:a czy z tego kolektora to się wypala jak jeździ się na trasach?? czy jak? bo ja też tam kiedyś zaglądałem to masakra była :-P
jak zaślepisz EGR to po przejechaniu ok 40tys. km powinien się trochę wyczyścić resztkami oleju z odmy i turbo ale najlepiej jest zrobić to mechanicznie czyli zdjąć kolektor i użyć prymitywnych narzędzi (najlepiej kawałek drewnianego patyka żeby nie rysować kolektora)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 kwie 2010, 11:59

oj nie wiem czy to takie proste.w kolektorze to wszytko jest tak ubite i przyklejone do jego ścian że trudno to nożem zeskrobać wiec obawiam się że samo zaślepienie egra da tylko to że nie będzie się więcej syfiło...

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lukaszwaniek » 10 kwie 2010, 18:23

W moim zetorku (bosch) olej pojawiał się w układzie chłodzenia. Wyciągana był głowica i "poszła" na sprawdzenie szczelności,\ czy czasem nie pęknięta. Okazało się że jest ok ale przy okazji wymienione zostały uszczelniacze, prowadnice i jeden zawór (był krzywy). Przed złożeniem wyczyściłem kolektor ssący. Syf skrobałem pół dnia śrubokrętem i innymi cudami plus karcher , uszczelki pod wszystkie łączenia oryginalne oprócz uszczelki pod głowicą. Samochód na wyższych obrotach ma większą moc, można powiedzieć że ciągnie aż do odcięcia. Uważam że wyczyszczenie kolektora daje odczuwalną różnice.

KJarzyna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 05 paź 2007, 20:38

Post autor: KJarzyna » 10 kwie 2010, 18:53

Ja wyczyscilem dolot przy okazji zaslepienia egr, nie odkrecalem przy tym zabiegu turbo-niema takiej potrzeby, syfu bylo sporo miejscami nawet 5mm na sciance. A uczynilem to w sposob pokazany na video w linku
Szybko i latwo. Tylko na koniec nie topilem kolektora w wodzie, pozostawilem do swobodnego wystygniecia.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 11 kwie 2010, 08:44

No sposób jest dobry na czyszczenie kolektora. ;-) Najlepiej najpierw zaślepić EGR, odmę odłączyć i wtedy wszystko wyczyścić do czysta. Będzie już pewność że nic nam tam nie będzie syfić. ;-)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 02 cze 2011, 19:38

Ja się za to jutro zabieram aż się boję :cry:

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 02 cze 2011, 19:43

U mnie jest gościu co za piaskowanie takiego elementu bierze 10pln, kolektor wydechowy już u niego piaskowałem (wygląda jak nowy) z dolotowym zrobię to samo. Niczym tak w środku nie wyczyścicie jak sprężonym piaskiem :mrgreen:

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 02 cze 2011, 19:49

POdobno myjka ultradźwiękowa daje radę, ale 10zł za piaskowanie kolektora to gut prise.
U mnie będę to robił ręcznie; kret, benzyna, ropa, palnik itp.itd wszystko to co pod ręką :-P

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 cze 2011, 20:59

skoti pisze:U mnie będę to robił ręcznie; kret, benzyna, ropa, palnik itp.itd wszystko to co pod ręką :-P
wystarczy potrzymać np w ropie lub benzynie a później to co się nie rozpuści zdrapać nożem lub śrubokrętem...

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 02 cze 2011, 21:08

hudy pisze:wystarczy potrzymać np w ropie lub benzynie
Trzymałem dolotowy z tydzień w ropie, potem skrobałem, ściery przeciskałem.
Z efektu nie jestem do końca zadowolony :roll:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 cze 2011, 21:27

kurde kolego to cóż ty miałeś w środku?? ja powiem ci szczerze że jak czyściłem swój to moczyłem może z 30 minut a potem lekki skrobanko i znów płukanie do gołego metalu.w sumie zajęło mi to może z 1,5 godziny...

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 02 cze 2011, 22:10

Palnik i powietrze z kompresora i po sprawie ;-) Czyściłem ostatnio w trakcie wymiany uszczelki pod glowicą ;-)

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 03 cze 2011, 05:53

hudy pisze:kurde kolego to cóż ty miałeś w środku??
Może u mnie problem może polega na tym że wziąłem się za czyszczenie kolektora który jakiś czas już nie był używany i cały syf już dość dobrze osiadł na ściankach. W lipcu będę czyścił ten na którym aktualnie jeżdżę to będę miał porównanie.

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 20 cze 2014, 16:00

Ja dzisiaj zostałem miło zaskoczony. Bo wziąłem się za czyszczenie ale okazało się, że EGR zatkany, a kolektor czysty. Wiadomo troche nagaru było ale bardzo cienka warstwa na ściankach. Dlatego nie odkręcałem go. Ale tym co sie udaje odkręcić to ustrojstwo nie sciągając turbiny to chyba magicy. Ja nawet tych 2 śrub centralnych nie widziałem, a co dopiero je odkręcic... :shock:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl