[B3/B4 all] Odpowietrzania sprzęgła
[B3/B4 all] Odpowietrzania sprzęgła
Witam mam problem z odpowietrzenien sprzęgła po wym pompy sprzęgła. Po napompowaniu i odpowietrzeniu kilka krotnym pedał jest taki lekko twardy ale po chwili wpada do środka, i po jakiś 5 min znowy jest taki jak powinien. Mozna nim kilka razy wyciskać sprzęgło i jest OK by za chwile znowy wpaść czego może być to wina :?: Mechanik mówi że teraz do wym może być i wysprzęglik co wy na to
Ostatnio zmieniony 31 sie 2007, 18:38 przez WOJTEK26, łącznie zmieniany 1 raz.
szczerze mówiąc to jeżeli wymienisz wysprzeglik to problem będzie na bank rozwiązany. W tym układzie nie ma już innych możliwości jeżeli pompę masz nową. Nie wiem dokładnie czy pompy rówież się nie odpowietrza, trzeba by było poszukać na niej odpowietrznika lub dalej próbować odpowietrzać wysprzęglik. Tylko zrobić to naprawdę uczciwie. Być może pompa nie została całkowicie zalana, można próbować także odpowietrzyć przewodem. Trzeba pokombinować, żeby nie ładować się w kolejne koszty.
Jeżeli niesprawny byłby siłownik sprzęgła (przy skrzyni biegów) to byłaby plama płynu pod skrzynią. Uszkodzenia siłowanika sa ewidentne gdyż wewnątrz niego jest tylko jedna gumka uszczelniająca. Piłka jest krótka jeżeli ta gumka jest sprawna to siłownik działa i wysprzęgla, jeżeli gumka jest zepsuta to cieknie tak, że aż widać.
Co do pompki sprzęgła (przy pedałach) to sprawa jest bardziej skompllikowana. Może być tak, że w pompce uszkodził się zaworek zawrotny i co jakis czas tłoczek wciska się w obudowa pod działaniem nogi kierowcy, ale nie wytwarza ciśnienia bo płyn zamiast do siłownika cofa się do zbiorniczka.
Jeżeli chcesz dokładnie odpowietrzyć sprzęgło to załóż długi przewodzik na odpowietrznik przy siłowniku a jego drugi koniec włóż do zbiorniczka z płynem.
Jak już odpowietrzasz to nie wciskaj pedału do samej podłogi, tylko do połowy i powoli puszczaj po zakręceniu odpowietrznika.
Co do pompki sprzęgła (przy pedałach) to sprawa jest bardziej skompllikowana. Może być tak, że w pompce uszkodził się zaworek zawrotny i co jakis czas tłoczek wciska się w obudowa pod działaniem nogi kierowcy, ale nie wytwarza ciśnienia bo płyn zamiast do siłownika cofa się do zbiorniczka.
Jeżeli chcesz dokładnie odpowietrzyć sprzęgło to załóż długi przewodzik na odpowietrznik przy siłowniku a jego drugi koniec włóż do zbiorniczka z płynem.
Jak już odpowietrzasz to nie wciskaj pedału do samej podłogi, tylko do połowy i powoli puszczaj po zakręceniu odpowietrznika.