Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Luzowanie napinacza

Wszystko co tyczy się silników V6
pimpam

[B4 2.8 AAH] Luzowanie napinacza

Post autor: pimpam » 04 cze 2011, 21:38

Witam wszystkich chciałbym prosić o pomoc, a mianowicie jak mam poluzować napinacz, żeby zdjąć pasek wielorowkowy, zabieram się za wymianę termostatu, a to stoi mi na przeszkodzie. A taki mam układ(zaznaczony na czerwono):

Obrazek

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 04 cze 2011, 21:49

W napinaczu masz otwór sześciokątny w któr idealnie pasuje klucz imbusowy-nie znam się na wymiarach i nie podpowiem jaki ale napewno podpasujesz ;-) ważne jest to aby był krótki to bez problemu zmieści się pomiędzy chłodnicą a napinaczem.
Ewentualnie taka nasadka pod grzechotkę też daje radę

pimpam

Post autor: pimpam » 04 cze 2011, 22:23

W napinaczu tzn. w ramieniu czy w rolce kolego?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 04 cze 2011, 22:47

w ramieniu
tu na fotce masz oryginał
Obrazek

a jeśli masz zamiennik to możesz mieć wypust w formie sześciokąta na klucz ;-)

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 04 cze 2011, 22:56

tu kolega ma pewnie jeszcze stary na klucz 16 , a potem odkrec sobie ten napinacz imbusem 10 mm i za wymiane termostatu , życzę powodzenia <piwo> a to po pracy sie należy :mrgreen:

pimpam

Post autor: pimpam » 04 cze 2011, 23:12

No chyba na klucz 16 bo czuje pod palcami kształt jakby nakrętki, i co łapie kluczem i w lewo ciągnę tj. bym odkręcał żeby go poluzować?

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 04 cze 2011, 23:32

to jest po to zebys tylko pasek zdjoł a one są, przykręcone napewno na imbus 10mm do bloku silnika, ja tak zdejmowałem wiec musisz popatrzec i pokombinowac :-/

pimpam

Post autor: pimpam » 05 cze 2011, 00:08

Wróciłem z garażu, luzuje się też na imbus 10mm jednak :-P pasek zdjęty napinacz też bez większego wysiłku, tylko czas na dowiedzenie się jak go luzować to mi go najwięcej poszło :-D tylko mam znów mały problem, bo nie widzę nigdzie drugiej śruby od tej osłonki termostatu pierwsza, tą dzieżko dostępną widzę, ale drugiej nie ma, a raczej ja jej tam nie widzę, masz może pojęcie gdzie ona może być?no i drugi pytanie, ponieważ będę wymieniał czujnik temp. płynu na taki, który się będzie załączał szybciej o zakresie 90st./80st. i wtyczkę będę musiał przerobić, żeby go podłączyć i pytanko czy znasz może schemat tych przewodów we wtyczce? nowy czujnik ma dwa piny czyli bez wolnego biegu czyli we wtyczce są trzy więc który jest od wolnego, a który od szybszego biegu? no i czy nie przesadziłem z tym czujnikiem, czyli czy jak ma schładzać z 90st. do 80st. to nie czasem jest to za niska temp. te 80st., do której ma schładzać wentylator?

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 05 cze 2011, 07:29

o czujniku ktos pisała ze od ctryny pasuje. A termostat ma śruby jedną na dole obudowy a druga jest schowana za kołem od wspomagania
tu masz foto story http://www.a6klub.pl/pliki//www.centrum ... tat_v6.pdf

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 05 cze 2011, 11:03

musisz zmostkować dwa przewody z wtyczki i połączyć z czujnikiem-niestety nie pamiętam w jakiej kolejności ale możesz kombinować bo napewno nic nie spalisz ;-)
sam mam teraz dwupinowy z silnika NG :-P a 2 biegi działają

pimpam

Post autor: pimpam » 06 cze 2011, 00:47

No mój czujnik jest do FSO hehe, gwint ten sam długość ta sama tylko piny inaczej :mrgreen: . Więc pokombinuje i dam znać po skończonej zabawie.

Ok wszystko się udało i termostat wymieniłem, choć siłowałem się trochę z jego osłoną i czujnik nowy też działa idealnie :mrgreen: no ale wykryłem jeszcze jeden problem mianowicie zauważyłem, że wskaźnik temperatury i paliwa oszukują trochę. Czytałem, że winowajcą często jest regulator napięcia w zegarach, może wiecie panowie gdzie on jest w tych zegarach no i gdzie mogę takowy kupić, żeby go wymienić??

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 06 cze 2011, 06:56

Regulator napięcia znajdujje z tylu licznika i jest przykrecony do plytki i takiej blaszki pelniącej role radiatora. Sprawdź na początek czy nie ma zimnych lutów i czy nóżki regilatora dobrze łączą.

pimpam

Post autor: pimpam » 06 cze 2011, 09:02

Luty są w porządku regulator wpięty dobrze, wiec co dalej?? gdzie mógłbym dostać zamiennik kolego?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 06 cze 2011, 12:09

Spytaj w elektronicznych. Tylko z tymi zamiennikami różnie bywa.
Spisz to co masz napisanie na regulatorze i udaj się do sklepu w katalogach mają podane zamienniki.

pimpam

Post autor: pimpam » 14 cze 2011, 22:20

Już zamówiłem na allegro zamiennik, jak wymienię napisze czy pomogło :-P

No i wymienione, wszystko jest już w porządku, wina była tego stabilizatora i wskaźnik paliwa i temperatury działają poprawnie, a mam jeszcze takie pytanko czy włącznik termiczny wentylatorów, a konkretnie jego gwint mogę przed wkręceniem owinąć taśmą teflonową taką do uszczelniania rur dla pewności, żeby mi nie ciekło nic??
Ostatnio zmieniony 14 cze 2011, 23:13 przez pimpam, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl