Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z]Czyszczenie kolektora ssącego i zaślepienie egr

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

[B4 1Z]Czyszczenie kolektora ssącego i zaślepienie egr

Post autor: skoti » 03 cze 2011, 22:33

Jak w temacie jako ,że na naszym forum nic takiego jeszcze nie ma to ja postanowiłem to dziś we własnym zakresie i własnym garażu poczynić, a więc;

Pacjent - Audi 80 (b4) 1.9 TDI 1Z '92r - Bosch
Miejsce - garaż
Czas - dziś po po południu
Napoje - sok Cappy (pomarańczowy) min 2L
Stopień trudności - średni (medium)
Klucze - na końcu tematu

Najpierw otwieramy maskę :mrgreen: nie nie nie najpierw jedziemy do garażu :lol:
Dobra na poważnie teraz już :-P

1.Odkręcamy i odpinamy filtr powietrza (wyciągamy wkład) odkładamy wszystko na bok (brak foto - za proste)
1. Nakrętka na klucz nr. 12 - 2szt. (AM8) i 2. śruba na imbus nr.6 (M8X25-Z3) - 2szt i zdejmujemy rurę łączącą

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

2. I następne 2 śruby na imbus nr.6 (M8X25-Z3)
ObrazekObrazek

3.I kolejne 4 śruby klucze 10 i 12
Obrazek

4. Ściągamy 2 opaski
Obrazek

I już prawie ,prawie :mrgreen:

ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek



5.Odkręcamy przewód smarowania turbiny klucz nr.17 ,żeby kolektor przy wyciąganiu nam nie wadził (i odginamy delikatnie go na bok)

Obrazek

6. Odkręcamy 2 śruby żeby mieć lepszy dostęp i odginamy wąż na bok

Obrazek

i tu kolejne 2 żeby uzyskać lepszy dostęp
Obrazek

7. Odkręcamy blachę osłaniająca 2 nakrętki klucz nr.12

Obrazek Obrazek


8. Odkręcamy 6 śrub imbusem nr 6 dostęp do 3 szt. jest ok do kolejnych 3 trza się nagimnastykować .I mamy kolektora na wierzchu tara(myślałem ,że będzie bardziej zaje*****y)

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

9.Uszczelka

ObrazekObrazek

10.Czyścimy kolektora, egr-a, rury itp, itd (kret do rur, karcher, piaskowanie, wypalanie, palnik,benzyna, ropa, skrobanie itp. itd)

Obrazek

11. I składamy w odwrotnej kolejności

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

12.Klucze /narzędzia
ObrazekObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony 05 cze 2011, 12:33 przez skoti, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 04 cze 2011, 19:47

troche mnie uprzedziłeś kolego, bo miałem we wtorek robić fotorelacje z tej samej operacji :)
dobrze, ze nie trzeba wyciągać turbiny...


pozdrawiam

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 05 cze 2011, 10:22

pytanko?

poco się zaślepia EGR i czym- chyba nie było pokazane :-/
czy po zaślepieniu należy odpiąć - jakąś elektronikę - którąś z kostek z kablami

czy uszczelka / wymiana Uszczelki ma jakis związek z olejem silnikowym - zwłaszcza z jego ubywaniem ( u mnie z tej strony zarzygany jak zły)

ile mniej więcej kosztuje w/w uszczelka i czy potrzebny jakis silikon lub cos podobnego

sorka ze tendencyjne pytania i proszę o info <ok>

PS.: coś sie strona rozjechała na szerokość .... chyba ze ja tak tylko mam

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 05 cze 2011, 10:32

no wiesz co?stary klubowicz i szukać się nie chce? :mrgreen: https://audi80.pl/b4-1z-rezanie-zasl ... t16684.htm

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 05 cze 2011, 10:52

wybacz mi moją postawe -ale wiedz tamten temat prawie umarł brak fot a na "węch" cieżko coś rozknimić jak się tego nie robiło

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

Post autor: peryt » 05 cze 2011, 12:34

Genialne fotostory, dzięki tobie zaoszczędzę 150zł bo tyle chcą za wymianę uszczelki...genialne....

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 05 cze 2011, 12:35


Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 05 cze 2011, 13:07

Ross pisze:troche mnie uprzedziłeś kolego, bo miałem we wtorek robić fotorelacje z tej samej operacji :)
dobrze, ze nie trzeba wyciągać turbiny...


pozdrawiam
Ups to przepraszam :roll: , ale daj znać jak Ci poszło i jakie błędy popełniłem.
Jak porobisz foto to można będzie je tu wrzucić jak będziesz chciał oczywiście i uzupełnić mój opis Twoimi spostrzeżeniami i sugestiami.
A co do kolegi hackthemilk to google polecam :-P bo nie chce mnie się tłumaczyć zasady działania i po co to robiłem.
ps. a blaszka pod/ do egr-a jest pokazana na np.4,5,6.
Ostatnio zmieniony 05 cze 2011, 13:18 przez skoti, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 06 cze 2011, 15:31

skoti pisze:
Ross pisze:troche mnie uprzedziłeś kolego, bo miałem we wtorek robić fotorelacje z tej samej operacji :)
dobrze, ze nie trzeba wyciągać turbiny...


pozdrawiam
Ups to przepraszam :roll: , ale daj znać jak Ci poszło i jakie błędy popełniłem.
Jak porobisz foto to można będzie je tu wrzucić jak będziesz chciał oczywiście i uzupełnić mój opis Twoimi spostrzeżeniami i sugestiami.
A co do kolegi hackthemilk to google polecam :-P bo nie chce mnie się tłumaczyć zasady działania i po co to robiłem.
ps. a blaszka pod/ do egr-a jest pokazana na np.4,5,6.
Jendak nie będę czyścił kolektora - dowiedziałem się ze podczas remontu rok temu to zrobili a od tego czasu miałem odpiętą odmę od dolotu.

ps. żeby zamknąć EGR na stałe nie wystarczy odłączyć mu podciśnienia ? trzeba blaszką zaslepiać??

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 06 cze 2011, 23:36

Ross pisze: ps. żeby zamknąć EGR na stałe nie wystarczy odłączyć mu podciśnienia ? trzeba blaszką zaslepiać??
Dla pewności na dwa sposoby ;-)

swayn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 02 wrz 2011, 21:51
Lokalizacja: PARKOSZ

Post autor: swayn » 29 gru 2011, 16:49

skoti, Czxeść
Mam do ciebie kilka pytań odnośnie EGR -a i kolektora dolotowego. Jeżeli możesz mi odpowiedzieć to bardzo fajnie i z góry dzięki.
Chce przeczyścić kolektor dolotowy i zaślepić od razu EGR.
1. Czy pod uszczelkę kolektora dawałeś silikon?
2. Czy zaślepienie EGR - a polega jedynie na zaślepieniu rury która dochodzi do EGR a dwoma blaszkami czy trzeba jeszcze coś więcej zrobić. Niedawno kupiłem mojego dieselka dodam że pierwszego ale trochę zaniedbany silnikowo. Rozrząd nie wiadomo kiedy wymieniany olej też. Po wymianie ustało nawet stukanie jednego zawora. Teraz chce dać jej trochę świeżego powietrza. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam. Darek
Oczywiście dzięki twojej poradzie zdecydowałem się to zrobić sam !!

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 11 sty 2012, 18:14

To może ja ci pomogę. EGR zaślepiasz dwoma blaszkami jak spojrzysz od turbo odchodzi zawór egr do zaworu wchodzi z jednej strony taka złota rurka chyba miedz:) wywalasz cały ten zawór i tam gdzie go wywalisz przy turbo zaślepiasz jedna blaszka druga zaślepiasz na końcu tej złotej rurki gdzie dochodzi do kolektora. Do zaworu EGR dochodzi jeszcze przewód powietrzny , wystarczy ze włożysz tam jakaś zatyczkę może być nawet wkręcona śrubka odpowiedniej średnicy.
Polecam jeszcze wolna odmę zrobić.

Sprawdź również czy silnik jest szczelny na włączonym silniku odkręć kurek oleju czy nie wydostają się z tamtędy spaliny.

Awatar użytkownika
vitja07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 187
Rejestracja: 25 lut 2010, 13:02
Lokalizacja: Podkarpacie RSR

Post autor: vitja07 » 11 sty 2012, 19:41

u mnie do tego stopnia był zasyfiony dolot że EGR zaślepił sie zam x kilometrów temu teraz zaślepiony jest normalnie a co do pytania kolegi swayn, dotyczącego silikonu pod uszczelkę kolektora to lepiej nową kupić koszt w granicach 10 zł a nowa wyglądała jak by była czymś powlekana

modry19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2012, 17:52
Lokalizacja: Miasteczko Śl/Śląsk

Post autor: modry19 » 16 kwie 2012, 15:57

ciekawi mnie gdzie idzie ten wąż z odmy?bo u siebie tez bede całą operacje przeprowadzał wg tego poradnika :mrgreen:

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 17 sty 2013, 01:04

Polecam zaślepić EGR tak jak ja to zrobiłem :mrgreen: na amen

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl