[B4 1Z]Czyszczenie kolektora ssącego i zaślepienie egr
[B4 1Z]Czyszczenie kolektora ssącego i zaślepienie egr
Jak w temacie jako ,że na naszym forum nic takiego jeszcze nie ma to ja postanowiłem to dziś we własnym zakresie i własnym garażu poczynić, a więc;
Pacjent - Audi 80 (b4) 1.9 TDI 1Z '92r - Bosch
Miejsce - garaż
Czas - dziś po po południu
Napoje - sok Cappy (pomarańczowy) min 2L
Stopień trudności - średni (medium)
Klucze - na końcu tematu
Najpierw otwieramy maskę :mrgreen: nie nie nie najpierw jedziemy do garażu :lol:
Dobra na poważnie teraz już
1.Odkręcamy i odpinamy filtr powietrza (wyciągamy wkład) odkładamy wszystko na bok (brak foto - za proste)
1. Nakrętka na klucz nr. 12 - 2szt. (AM8) i 2. śruba na imbus nr.6 (M8X25-Z3) - 2szt i zdejmujemy rurę łączącą
2. I następne 2 śruby na imbus nr.6 (M8X25-Z3)
3.I kolejne 4 śruby klucze 10 i 12
4. Ściągamy 2 opaski
I już prawie ,prawie :mrgreen:
5.Odkręcamy przewód smarowania turbiny klucz nr.17 ,żeby kolektor przy wyciąganiu nam nie wadził (i odginamy delikatnie go na bok)
6. Odkręcamy 2 śruby żeby mieć lepszy dostęp i odginamy wąż na bok
i tu kolejne 2 żeby uzyskać lepszy dostęp
7. Odkręcamy blachę osłaniająca 2 nakrętki klucz nr.12
8. Odkręcamy 6 śrub imbusem nr 6 dostęp do 3 szt. jest ok do kolejnych 3 trza się nagimnastykować .I mamy kolektora na wierzchu tara(myślałem ,że będzie bardziej zaje*****y)
9.Uszczelka
10.Czyścimy kolektora, egr-a, rury itp, itd (kret do rur, karcher, piaskowanie, wypalanie, palnik,benzyna, ropa, skrobanie itp. itd)
11. I składamy w odwrotnej kolejności
12.Klucze /narzędzia
Pacjent - Audi 80 (b4) 1.9 TDI 1Z '92r - Bosch
Miejsce - garaż
Czas - dziś po po południu
Napoje - sok Cappy (pomarańczowy) min 2L
Stopień trudności - średni (medium)
Klucze - na końcu tematu
Najpierw otwieramy maskę :mrgreen: nie nie nie najpierw jedziemy do garażu :lol:
Dobra na poważnie teraz już
1.Odkręcamy i odpinamy filtr powietrza (wyciągamy wkład) odkładamy wszystko na bok (brak foto - za proste)
1. Nakrętka na klucz nr. 12 - 2szt. (AM8) i 2. śruba na imbus nr.6 (M8X25-Z3) - 2szt i zdejmujemy rurę łączącą
2. I następne 2 śruby na imbus nr.6 (M8X25-Z3)
3.I kolejne 4 śruby klucze 10 i 12
4. Ściągamy 2 opaski
I już prawie ,prawie :mrgreen:
5.Odkręcamy przewód smarowania turbiny klucz nr.17 ,żeby kolektor przy wyciąganiu nam nie wadził (i odginamy delikatnie go na bok)
6. Odkręcamy 2 śruby żeby mieć lepszy dostęp i odginamy wąż na bok
i tu kolejne 2 żeby uzyskać lepszy dostęp
7. Odkręcamy blachę osłaniająca 2 nakrętki klucz nr.12
8. Odkręcamy 6 śrub imbusem nr 6 dostęp do 3 szt. jest ok do kolejnych 3 trza się nagimnastykować .I mamy kolektora na wierzchu tara(myślałem ,że będzie bardziej zaje*****y)
9.Uszczelka
10.Czyścimy kolektora, egr-a, rury itp, itd (kret do rur, karcher, piaskowanie, wypalanie, palnik,benzyna, ropa, skrobanie itp. itd)
11. I składamy w odwrotnej kolejności
12.Klucze /narzędzia
Ostatnio zmieniony 05 cze 2011, 12:33 przez skoti, łącznie zmieniany 1 raz.
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
pytanko?
poco się zaślepia EGR i czym- chyba nie było pokazane
czy po zaślepieniu należy odpiąć - jakąś elektronikę - którąś z kostek z kablami
czy uszczelka / wymiana Uszczelki ma jakis związek z olejem silnikowym - zwłaszcza z jego ubywaniem ( u mnie z tej strony zarzygany jak zły)
ile mniej więcej kosztuje w/w uszczelka i czy potrzebny jakis silikon lub cos podobnego
sorka ze tendencyjne pytania i proszę o info <ok>
PS.: coś sie strona rozjechała na szerokość .... chyba ze ja tak tylko mam
poco się zaślepia EGR i czym- chyba nie było pokazane
czy po zaślepieniu należy odpiąć - jakąś elektronikę - którąś z kostek z kablami
czy uszczelka / wymiana Uszczelki ma jakis związek z olejem silnikowym - zwłaszcza z jego ubywaniem ( u mnie z tej strony zarzygany jak zły)
ile mniej więcej kosztuje w/w uszczelka i czy potrzebny jakis silikon lub cos podobnego
sorka ze tendencyjne pytania i proszę o info <ok>
PS.: coś sie strona rozjechała na szerokość .... chyba ze ja tak tylko mam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
no wiesz co?stary klubowicz i szukać się nie chce? :mrgreen: https://audi80.pl/b4-1z-rezanie-zasl ... t16684.htm
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
oj panowie szukać szukać http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... &sa=Szukaj
Ups to przepraszam :roll: , ale daj znać jak Ci poszło i jakie błędy popełniłem.Ross pisze:troche mnie uprzedziłeś kolego, bo miałem we wtorek robić fotorelacje z tej samej operacji
dobrze, ze nie trzeba wyciągać turbiny...
pozdrawiam
Jak porobisz foto to można będzie je tu wrzucić jak będziesz chciał oczywiście i uzupełnić mój opis Twoimi spostrzeżeniami i sugestiami.
A co do kolegi hackthemilk to google polecam bo nie chce mnie się tłumaczyć zasady działania i po co to robiłem.
ps. a blaszka pod/ do egr-a jest pokazana na np.4,5,6.
Ostatnio zmieniony 05 cze 2011, 13:18 przez skoti, łącznie zmieniany 1 raz.
Jendak nie będę czyścił kolektora - dowiedziałem się ze podczas remontu rok temu to zrobili a od tego czasu miałem odpiętą odmę od dolotu.skoti pisze:Ups to przepraszam :roll: , ale daj znać jak Ci poszło i jakie błędy popełniłem.Ross pisze:troche mnie uprzedziłeś kolego, bo miałem we wtorek robić fotorelacje z tej samej operacji
dobrze, ze nie trzeba wyciągać turbiny...
pozdrawiam
Jak porobisz foto to można będzie je tu wrzucić jak będziesz chciał oczywiście i uzupełnić mój opis Twoimi spostrzeżeniami i sugestiami.
A co do kolegi hackthemilk to google polecam bo nie chce mnie się tłumaczyć zasady działania i po co to robiłem.
ps. a blaszka pod/ do egr-a jest pokazana na np.4,5,6.
ps. żeby zamknąć EGR na stałe nie wystarczy odłączyć mu podciśnienia ? trzeba blaszką zaslepiać??
skoti, Czxeść
Mam do ciebie kilka pytań odnośnie EGR -a i kolektora dolotowego. Jeżeli możesz mi odpowiedzieć to bardzo fajnie i z góry dzięki.
Chce przeczyścić kolektor dolotowy i zaślepić od razu EGR.
1. Czy pod uszczelkę kolektora dawałeś silikon?
2. Czy zaślepienie EGR - a polega jedynie na zaślepieniu rury która dochodzi do EGR a dwoma blaszkami czy trzeba jeszcze coś więcej zrobić. Niedawno kupiłem mojego dieselka dodam że pierwszego ale trochę zaniedbany silnikowo. Rozrząd nie wiadomo kiedy wymieniany olej też. Po wymianie ustało nawet stukanie jednego zawora. Teraz chce dać jej trochę świeżego powietrza. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam. Darek
Oczywiście dzięki twojej poradzie zdecydowałem się to zrobić sam !!
Mam do ciebie kilka pytań odnośnie EGR -a i kolektora dolotowego. Jeżeli możesz mi odpowiedzieć to bardzo fajnie i z góry dzięki.
Chce przeczyścić kolektor dolotowy i zaślepić od razu EGR.
1. Czy pod uszczelkę kolektora dawałeś silikon?
2. Czy zaślepienie EGR - a polega jedynie na zaślepieniu rury która dochodzi do EGR a dwoma blaszkami czy trzeba jeszcze coś więcej zrobić. Niedawno kupiłem mojego dieselka dodam że pierwszego ale trochę zaniedbany silnikowo. Rozrząd nie wiadomo kiedy wymieniany olej też. Po wymianie ustało nawet stukanie jednego zawora. Teraz chce dać jej trochę świeżego powietrza. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam. Darek
Oczywiście dzięki twojej poradzie zdecydowałem się to zrobić sam !!
To może ja ci pomogę. EGR zaślepiasz dwoma blaszkami jak spojrzysz od turbo odchodzi zawór egr do zaworu wchodzi z jednej strony taka złota rurka chyba miedz:) wywalasz cały ten zawór i tam gdzie go wywalisz przy turbo zaślepiasz jedna blaszka druga zaślepiasz na końcu tej złotej rurki gdzie dochodzi do kolektora. Do zaworu EGR dochodzi jeszcze przewód powietrzny , wystarczy ze włożysz tam jakaś zatyczkę może być nawet wkręcona śrubka odpowiedniej średnicy.
Polecam jeszcze wolna odmę zrobić.
Sprawdź również czy silnik jest szczelny na włączonym silniku odkręć kurek oleju czy nie wydostają się z tamtędy spaliny.
Polecam jeszcze wolna odmę zrobić.
Sprawdź również czy silnik jest szczelny na włączonym silniku odkręć kurek oleju czy nie wydostają się z tamtędy spaliny.