[80b42.3] problem mieki pedal hamulca
[80b42.3] problem mieki pedal hamulca
witam. przy zmianie klockow z tylu odpowietrzalem tylko tyl prawy, i niestety na dolewke dolalem plynu R3, i pedal jest miekki, wiec odkrecilem wszystkie odpowietrzniki i zaczalem naciskac hamulec az plyn przestal wyplywac. zalalem nowy plyn i hamulec dalej miekki odpowietrzany 3 razy przy kolach przy pompie, podczas jazdy jak wcisne hamulec to schodzi w dol pedal i lekko hamuje tylko przednie lewe kolo.... juz niewiem czy to wina tego plynu R3??? a na postosuje hamulec jak pompuje tez nie jest twardy....
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja jednak jestem innego zdania. Płyn R3 uszkadza mażetki pompy powodując tym samym brak ciśnienia na drodze suwu tłoczka w pompie hamulcowej. Oczywiście tak jak mówi Labiel, podstawowy błąd to wyrzucanie całej zawartości płynu hamulcowego. Podejrzewam, że pompa też jest zapowietrzona dlatego najpierw ją odpowietrz, później wszystkie koła wg. schematu. Jeśli takie odpowietrzenie nic nie pomoże to musisz zregenerować pompę wymieniając gumowe mażetki tłoczka (koszt około 32zł), ale po tym zabiegu hamulce żyleta <ok> .
[ Dodano: 2011-06-07, 20:51 ]
Ale najpierw mimo wszystko postaraj się porządnie odpowietrzyć kolego :idea: . Ja po odłączeniu pompy i po późniejszej jej instalacji miałem tak zapowietrzony układ, że hamulca to w ogóle nie było, no ale po kilku razowym odpowietrzeniu hamulce zadziałały.
[ Dodano: 2011-06-07, 20:51 ]
Ale najpierw mimo wszystko postaraj się porządnie odpowietrzyć kolego :idea: . Ja po odłączeniu pompy i po późniejszej jej instalacji miałem tak zapowietrzony układ, że hamulca to w ogóle nie było, no ale po kilku razowym odpowietrzeniu hamulce zadziałały.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Generalnie to jak ty to odpowietrzasz? Najlepiej byłoby mieć drugą osobę do pomocy. Jednak pompuje pedał 3 razy potem mocno go naciska. W tym czasie druga osoba popuszcza odpowietrznik tak aby wyleciał płyn z powietrzem. Potem zakręcamy odpowietrznik i znowu pompujemy. I tak kilka razy na jedno koło.djarti15 pisze:podczas odpowietrzania gdy naciskam hamulec to on wogole nie rosnie tylko spada caly czas....
Dokładnie ten sam czyli wymiana płynu całościowo i hamulce nie do odpowietrzenia? Według mnie wszystko zostało napisane. Jeśli odpowietrzasz zgodnie z opisaną metodą to hamulec powinien zareagować. Jeśli tego nie robi to znaczy że gdzieś jest wyciek albo powietrze. Najprawdopodobniej w pompie hamulcowej.
A może mi też coś doradzicie? Byłem na wymianie przewodów hamulcowych na miedziaki i po wyjechaniu od mechanika wyciekał mi płyn z tylnego koła. Pojechałem do niego znowu i wymienił mi cylinderek przy bębnie. Tego samego dnia podczas jazdy pedał hamulca wpadł do ziemi i ratowałem się ręcznym. Zajechałem do mechanika ponownie i stwierdził, że to pompa siadła. Odpowietrzanie ***** dawało, pedał nie chciał stwardnieć. Kupiłem używaną ori, podpiąłem i... nie da się odpowietrzyć jednego koła. Trzy koła odpowietrzone bez problemu, a z jednym męczyłem się niemiłosiernie, wydobyłem z niego łącznie dwa słoiki płynu, a tu dalej powietrzem parska. Czy przyczyną może być uszkodzona kupiona pompa? Czy też może facet jakoś źle położył przewody hamulcowe? Nigdzie nie cieknie, wszystko solidnie dokręcone.
Wydobędziesz z tego odpowietrznika dwa wiadra płynu i też ci będzie parskac.
Mniej odkręcaj na gwincie i nie za mocno pompuj , bo robisz w tym miejscu inżektor i zaciąga powietrze własnie spod gwintu.
Tak miałem u siebie przy rozklekotanym gwincie. Trzeba tylko leciutko zruszyć , mniej niż przy pozostałych kołach gdzie gwinty są jeszcze w miarę ciasne.
I uwazaj , bo przy mocniejszym dokręceniu tego odpowietrznika , zerwiesz gwint , i będzie więcej dłubaniny bo cylinderek i t d. itp.
Mówie jak jest bo tak miałem.
Mniej odkręcaj na gwincie i nie za mocno pompuj , bo robisz w tym miejscu inżektor i zaciąga powietrze własnie spod gwintu.
Tak miałem u siebie przy rozklekotanym gwincie. Trzeba tylko leciutko zruszyć , mniej niż przy pozostałych kołach gdzie gwinty są jeszcze w miarę ciasne.
I uwazaj , bo przy mocniejszym dokręceniu tego odpowietrznika , zerwiesz gwint , i będzie więcej dłubaniny bo cylinderek i t d. itp.
Mówie jak jest bo tak miałem.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no nie tak do końcasokraal pisze:To jakaś p.zda nie majster bo nie ma czegoś takiego że się samo psuje ze starości akurat po grzebaniu.
Często pompka hamulcowa wysiada jak płyn jest latami nie wymieniany a potem dochodzi do takiej operacji jak u kolegi i trzeba wymienić. Sam to przeszedłem kiedyś gdy wymieniłem płyn pokupnie auta, po wymianie płynu w przeciągu chyba 2 tygodni wysiadła pompa hamulcowa. Tak że to co napisał kolega wcale mnie nie dziwi.