Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80b42.3] problem mieki pedal hamulca

djarti15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 27 cze 2008, 19:50

[80b42.3] problem mieki pedal hamulca

Post autor: djarti15 » 06 cze 2011, 20:40

witam. przy zmianie klockow z tylu odpowietrzalem tylko tyl prawy, i niestety na dolewke dolalem plynu R3, i pedal jest miekki, wiec odkrecilem wszystkie odpowietrzniki i zaczalem naciskac hamulec az plyn przestal wyplywac. zalalem nowy plyn i hamulec dalej miekki odpowietrzany 3 razy przy kolach przy pompie, podczas jazdy jak wcisne hamulec to schodzi w dol pedal i lekko hamuje tylko przednie lewe kolo.... juz niewiem czy to wina tego plynu R3??? a na postosuje hamulec jak pompuje tez nie jest twardy....

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 cze 2011, 18:04

Po pierwsze popełniłeś główny błąd zlewając cały płyn i dopiero wlewając nowy. Obstawiam że coś ci się porządnie zapowietrzyło. Jeśli nie masz żadnych ubytków płynu to trzeba spróbować jeszcze raz dokładnie odpowietrzyć. Sprzęgło dobrze działa?

djarti15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 27 cze 2008, 19:50

Post autor: djarti15 » 07 cze 2011, 20:58

tak sprzeglo dobrze dziala....czyli raczej ten plyn R3 nie mogl uszkodzic pompki??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 cze 2011, 21:02

djarti15 pisze:czyli raczej ten plyn R3 nie mogl uszkodzic pompki?
Raczej wątpię. Podejrzewam że układ nadal jest zapowietrzony.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 07 cze 2011, 21:48

Ja jednak jestem innego zdania. Płyn R3 uszkadza mażetki pompy powodując tym samym brak ciśnienia na drodze suwu tłoczka w pompie hamulcowej. Oczywiście tak jak mówi Labiel, podstawowy błąd to wyrzucanie całej zawartości płynu hamulcowego. Podejrzewam, że pompa też jest zapowietrzona dlatego najpierw ją odpowietrz, później wszystkie koła wg. schematu. Jeśli takie odpowietrzenie nic nie pomoże to musisz zregenerować pompę wymieniając gumowe mażetki tłoczka (koszt około 32zł), ale po tym zabiegu hamulce żyleta <ok> .

[ Dodano: 2011-06-07, 20:51 ]
Ale najpierw mimo wszystko postaraj się porządnie odpowietrzyć kolego :idea: . Ja po odłączeniu pompy i po późniejszej jej instalacji miałem tak zapowietrzony układ, że hamulca to w ogóle nie było, no ale po kilku razowym odpowietrzeniu hamulce zadziałały.

djarti15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 27 cze 2008, 19:50

Post autor: djarti15 » 08 cze 2011, 15:20

witam. podczas odpowietrzania gdy naciskam hamulec to on wogole nie rosnie tylko spada caly czas....

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 cze 2011, 15:28

djarti15 pisze:podczas odpowietrzania gdy naciskam hamulec to on wogole nie rosnie tylko spada caly czas....
Generalnie to jak ty to odpowietrzasz? Najlepiej byłoby mieć drugą osobę do pomocy. Jednak pompuje pedał 3 razy potem mocno go naciska. W tym czasie druga osoba popuszcza odpowietrznik tak aby wyleciał płyn z powietrzem. Potem zakręcamy odpowietrznik i znowu pompujemy. I tak kilka razy na jedno koło.

djarti15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 27 cze 2008, 19:50

Post autor: djarti15 » 08 cze 2011, 17:14

no wlasnie ja robie tak samo jak ty napisales:) i leci sam plyn...pare razy bylo na jedno kolo. tylko jak naciskam pare razy pedal to on wogole nie twardnieje....

morales
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 15 lut 2015, 23:09
Lokalizacja: kołobrzeg

Post autor: morales » 16 lut 2015, 01:16

czy ktos jeszcze czyta ten temat mam dokladnie ten sam problem a tutaj rozwiązanie nie napisano moze ktos pomuc to niech się odezwie

sokraal

Post autor: sokraal » 16 lut 2015, 20:52

Dokładnie ten sam czyli wymiana płynu całościowo i hamulce nie do odpowietrzenia? Według mnie wszystko zostało napisane. Jeśli odpowietrzasz zgodnie z opisaną metodą to hamulec powinien zareagować. Jeśli tego nie robi to znaczy że gdzieś jest wyciek albo powietrze. Najprawdopodobniej w pompie hamulcowej.

morales
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 15 lut 2015, 23:09
Lokalizacja: kołobrzeg

Post autor: morales » 21 lut 2015, 18:41

nierosnący pedał hamulca podczas odpowietrzania u mnie byla uszkodzona pompka hamulcowa wymienilem nz drugą uzywanom efekt widoczny odrazu juz przy trzecim nacisnięciu pedal stwardnial ja h.j i teraz hamulec bzytwa jest.

klawik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 21 lut 2012, 23:17
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: klawik » 29 mar 2015, 11:48

A może mi też coś doradzicie? Byłem na wymianie przewodów hamulcowych na miedziaki i po wyjechaniu od mechanika wyciekał mi płyn z tylnego koła. Pojechałem do niego znowu i wymienił mi cylinderek przy bębnie. Tego samego dnia podczas jazdy pedał hamulca wpadł do ziemi i ratowałem się ręcznym. Zajechałem do mechanika ponownie i stwierdził, że to pompa siadła. Odpowietrzanie ***** dawało, pedał nie chciał stwardnieć. Kupiłem używaną ori, podpiąłem i... nie da się odpowietrzyć jednego koła. Trzy koła odpowietrzone bez problemu, a z jednym męczyłem się niemiłosiernie, wydobyłem z niego łącznie dwa słoiki płynu, a tu dalej powietrzem parska. Czy przyczyną może być uszkodzona kupiona pompa? Czy też może facet jakoś źle położył przewody hamulcowe? Nigdzie nie cieknie, wszystko solidnie dokręcone.

sokraal

Post autor: sokraal » 29 mar 2015, 23:26

To jakaś p.zda nie majster bo nie ma czegoś takiego że się samo psuje ze starości akurat po grzebaniu. Najlepiej znajdź kogoś kto się na tym zna i zbada to organoleptycznie bo to może być wiele rzeczy. Kto wie co ten majster nachrzanił.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 30 mar 2015, 00:53

Wydobędziesz z tego odpowietrznika dwa wiadra płynu i też ci będzie parskac.
Mniej odkręcaj na gwincie i nie za mocno pompuj , bo robisz w tym miejscu inżektor i zaciąga powietrze własnie spod gwintu.
Tak miałem u siebie przy rozklekotanym gwincie. Trzeba tylko leciutko zruszyć , mniej niż przy pozostałych kołach gdzie gwinty są jeszcze w miarę ciasne.

I uwazaj , bo przy mocniejszym dokręceniu tego odpowietrznika , zerwiesz gwint , i będzie więcej dłubaniny bo cylinderek i t d. itp.
Mówie jak jest bo tak miałem.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 mar 2015, 08:41

sokraal pisze:To jakaś p.zda nie majster bo nie ma czegoś takiego że się samo psuje ze starości akurat po grzebaniu.
no nie tak do końca
Często pompka hamulcowa wysiada jak płyn jest latami nie wymieniany a potem dochodzi do takiej operacji jak u kolegi i trzeba wymienić. Sam to przeszedłem kiedyś gdy wymieniłem płyn pokupnie auta, po wymianie płynu w przeciągu chyba 2 tygodni wysiadła pompa hamulcowa. Tak że to co napisał kolega wcale mnie nie dziwi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl