[1.8 ru 55kw] konczy sie legalizacja gazu
[1.8 ru 55kw] konczy sie legalizacja gazu
witajcie koledzy jednej z moich znajomych konczy sie legalizacja gazu poniewaz uplywa 10 lat auto w ktorym to jest to audi 80 b4 90 koni. moje pytanko jest takie co trzeba wymienic zrobic zeby to zalegalizowac dalej i cieszyc sie dalej jazda na gazie :?: gdzie takie cos robia :?: i najwazniejsze ile to kosztuje :?:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Można legalizować ale jest to nieopłacalne, taniej Cię wyjdzie nową butlę kupić i następne 10 latek problem z głowylimal19 pisze:naczym to polega na wymianie butli czy tylko na zalegalizowaniu jej
Cytat z innego forum:
"Legalizacja kosztuje od 150 do 300 zl a jesli jest to stary zbiornik bez
odpowiednich oznaczen to pozostaje tylko wymiana. Nowy zbiornik toroidalny
to koszt od 300 do 400 zl i to jest najlepsze rozwiazanie. W razie jesli
jest to zbiornik zewnetrzny i nie miales oslony to musisz sie liczyc z
wymiana wielozaworu -zazwyczaj jest w opłakanym stanie."
Nie prawda! Ja własnie legalizuje butle. Nie wiem kdzie mieszkasz ale jeżeli dolny sląsk to zakład który siętym zajmuje jest w strzelinie.
Koszt to 300zł chyba ze sam wymontujesz butle i przywieziesz to 40-50zł. Butla zostaje podddana próbie szczelności , sprawdzają również cały mechanizm zaworowy przyręcony do butli.
Facet mówi że jezeli nie widaćżadnych mocnych ognisk korozji na butli to przejdzie bez problemu. I ponownie dostajesz certyfikat na 10 lat
Ps. jak potrzebujesz numer do Strzelina wal na PW
Koszt to 300zł chyba ze sam wymontujesz butle i przywieziesz to 40-50zł. Butla zostaje podddana próbie szczelności , sprawdzają również cały mechanizm zaworowy przyręcony do butli.
Facet mówi że jezeli nie widaćżadnych mocnych ognisk korozji na butli to przejdzie bez problemu. I ponownie dostajesz certyfikat na 10 lat
Ps. jak potrzebujesz numer do Strzelina wal na PW
Koledzy, legalizacja butli może być tylko jedna i maksymalnie na 10 lat. Nie znaczy to, że każda butla tyle otrzyma. Koszty są mniej więcej takie jak tu podano, czyli około 250 zł. To jednak nie gwarantuje, że otrzymamy ją na 10 lat. Mniej ryzykujemy kupując nową. Czasami szroty sprzedają z 3-4 letnią legalizacją i papierami za 80-100 zł. Na przeglądach wymagana jest tylko aktualna legalizacja butli. Jednak dla własnego bezpieczeństwa warto w wyspecjalizowanym zakładzie sprawdzić wszystkie złącza, węże itd. Pozdrawiam.
Z legalizacja butli nie ma jakiegos wielkiego aj waj!
Co możesz mieć tam zepsute? Butla przechodzi jedynie cisnieniową próbę szczelności,nic wiecej. Więc jezeli nie posiadasz poważnych ognisk rdzy to nie ma sie czym martwić. Jedyne co może być nie tak to zawór na górze butli ale koszt ew.naprawy waha sie w granicach 100zł
Co możesz mieć tam zepsute? Butla przechodzi jedynie cisnieniową próbę szczelności,nic wiecej. Więc jezeli nie posiadasz poważnych ognisk rdzy to nie ma sie czym martwić. Jedyne co może być nie tak to zawór na górze butli ale koszt ew.naprawy waha sie w granicach 100zł
1. Butla bez papierów może mieć wartość jedynie złomową.
2. Każda nowa butla ma legalizację tylko na 10 lat. Można ją powtórzyć tylko raz na maksymalny okres 10 lat.
3. W samochodzie z zainstalowanym już gazem podczas wymiany butli dostaje się tylko dokument stwierdzający jej legalizację. Samochód w którym instalowany jest gaz poraz pierwszy otrzymuje papier, że został w nim zainstalowany gaz i wyniki badań. Ten papier jest wydawany jednorazowo.
4. Jeżeli autko jeździ na gazie już 10 lat warto sprawdzić również parownik. Membrana napewno jest już sztywna, a to ma wpływ na zużycie paliwa, moc itd.
2. Każda nowa butla ma legalizację tylko na 10 lat. Można ją powtórzyć tylko raz na maksymalny okres 10 lat.
3. W samochodzie z zainstalowanym już gazem podczas wymiany butli dostaje się tylko dokument stwierdzający jej legalizację. Samochód w którym instalowany jest gaz poraz pierwszy otrzymuje papier, że został w nim zainstalowany gaz i wyniki badań. Ten papier jest wydawany jednorazowo.
4. Jeżeli autko jeździ na gazie już 10 lat warto sprawdzić również parownik. Membrana napewno jest już sztywna, a to ma wpływ na zużycie paliwa, moc itd.
Przy zakupie nowej butli np. na Allegro też dostaje się dokument stwierdzający jej legalizację. Pytanie czy robiąc wymianę samemu wystarcza je pokazać diagnoście, czy trzeba mieć potwierdzenie np. pieczątkę z autoryzowanego serwisu LPG.wojciech2 pisze: 3. W samochodzie z zainstalowanym już gazem podczas wymiany butli dostaje się tylko dokument stwierdzający jej legalizację.
Masz rację kolego, wymieniałem sobie już 2 razy membrany czyszcząc przy tym idealnie parownik. Posiłkując się opisami z forum i mając trochę chęci nie jest to nic skomplikowanego.
4. Jeżeli autko jeździ na gazie już 10 lat warto sprawdzić również parownik. Membrana napewno jest już sztywna, a to ma wpływ na zużycie paliwa, moc itd.
Rozumiem. Dziękuję i pozdrawiamgoldi j51 pisze:wszystko zależy od podjeścia diagnosty jak masz jakieś chody to tylko papier ci będzie potrzebny
Miałem cały czas na myśli tylko i wyłącznie nową butlę.wojciech2 pisze:Oficjalnie butli nie wolno przekładać, gdyż niema gwarancji, że nie pochodzi z samochodu który uległ np. wypadkowi. A zatem kupując butlę z odzysku istnieje jakieś ryzyko.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2011, 23:54 przez marbaj, łącznie zmieniany 1 raz.