Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 ru 55kw] konczy sie legalizacja gazu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
limal19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 08 sty 2009, 11:18
Lokalizacja: jelenia góra

[1.8 ru 55kw] konczy sie legalizacja gazu

Post autor: limal19 » 02 cze 2011, 19:01

witajcie koledzy jednej z moich znajomych konczy sie legalizacja gazu poniewaz uplywa 10 lat auto w ktorym to jest to audi 80 b4 90 koni. moje pytanko jest takie co trzeba wymienic zrobic zeby to zalegalizowac dalej i cieszyc sie dalej jazda na gazie :?: gdzie takie cos robia :?: i najwazniejsze ile to kosztuje :?:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 cze 2011, 19:53

Nie wiem czy dobrze mówię, ale pewnie chodzi o butlę z gazem bo tylko od niej na przeglądzie wołają papiery.

limal19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 08 sty 2009, 11:18
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: limal19 » 02 cze 2011, 20:16

nio tak do butli tylko naczym to polega na wymianie butli czy tylko na zalegalizowaniu jej i gdzie z tym sie udac i jaka kasiora za to by trzeba bylo dac :?:

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 02 cze 2011, 20:45

jak chcesz kupić butlę z legalizacją to wal na pw.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 02 cze 2011, 21:14

limal19 pisze:naczym to polega na wymianie butli czy tylko na zalegalizowaniu jej
Można legalizować ale jest to nieopłacalne, taniej Cię wyjdzie nową butlę kupić i następne 10 latek problem z głowy ;-)
Cytat z innego forum:
"Legalizacja kosztuje od 150 do 300 zl a jesli jest to stary zbiornik bez
odpowiednich oznaczen to pozostaje tylko wymiana. Nowy zbiornik toroidalny
to koszt od 300 do 400 zl i to jest najlepsze rozwiazanie. W razie jesli
jest to zbiornik zewnetrzny i nie miales oslony to musisz sie liczyc z
wymiana wielozaworu -zazwyczaj jest w opłakanym stanie."

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 03 cze 2011, 08:18

Nie prawda! Ja własnie legalizuje butle. Nie wiem kdzie mieszkasz ale jeżeli dolny sląsk to zakład który siętym zajmuje jest w strzelinie.
Koszt to 300zł chyba ze sam wymontujesz butle i przywieziesz to 40-50zł. Butla zostaje podddana próbie szczelności , sprawdzają również cały mechanizm zaworowy przyręcony do butli.

Facet mówi że jezeli nie widaćżadnych mocnych ognisk korozji na butli to przejdzie bez problemu. I ponownie dostajesz certyfikat na 10 lat

Ps. jak potrzebujesz numer do Strzelina wal na PW

limal19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 08 sty 2009, 11:18
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: limal19 » 03 cze 2011, 18:07

i o to mi chodzilo z tym gazem dziki za pomoc

patryk_85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 12 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Otwock

Post autor: patryk_85 » 05 cze 2011, 17:21

W Warszawie koszt legalizacji 250zł. Za wymianę zapłaciłem pod Warszawą 450zł (przy okazji wymieniony był kawałek wężyka. Osobiście wolałem wymianę bo nie chciałem ryzykować że legalizacji nie przejdzie.

wojciech2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 08 kwie 2011, 01:15

Post autor: wojciech2 » 08 cze 2011, 23:25

Koledzy, legalizacja butli może być tylko jedna i maksymalnie na 10 lat. Nie znaczy to, że każda butla tyle otrzyma. Koszty są mniej więcej takie jak tu podano, czyli około 250 zł. To jednak nie gwarantuje, że otrzymamy ją na 10 lat. Mniej ryzykujemy kupując nową. Czasami szroty sprzedają z 3-4 letnią legalizacją i papierami za 80-100 zł. Na przeglądach wymagana jest tylko aktualna legalizacja butli. Jednak dla własnego bezpieczeństwa warto w wyspecjalizowanym zakładzie sprawdzić wszystkie złącza, węże itd. :-) Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 09 cze 2011, 09:21

Z legalizacja butli nie ma jakiegos wielkiego aj waj!
Co możesz mieć tam zepsute? Butla przechodzi jedynie cisnieniową próbę szczelności,nic wiecej. Więc jezeli nie posiadasz poważnych ognisk rdzy to nie ma sie czym martwić. Jedyne co może być nie tak to zawór na górze butli ale koszt ew.naprawy waha sie w granicach 100zł

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 09 cze 2011, 17:31

Witam. Też mi się kończy 10 lat na butlę i tu pytanko. Jeżeli kupię sobie nową butlę, to mogę sobie sam ją zamontować i jechać na przegląd z papierami, czy muszę mieć potwierdzenia o zamontowaniu jej w autoryzowanej stacji montażu LPG. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
dr.lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1111
Rejestracja: 11 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: dr.lolek » 09 cze 2011, 17:51

a jezeli dostane papiery z wazna dokumentacja (legalizacja) to bez wymian sie obejdzie?

wojciech2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 08 kwie 2011, 01:15

Post autor: wojciech2 » 09 cze 2011, 22:09

1. Butla bez papierów może mieć wartość jedynie złomową.
2. Każda nowa butla ma legalizację tylko na 10 lat. Można ją powtórzyć tylko raz na maksymalny okres 10 lat.
3. W samochodzie z zainstalowanym już gazem podczas wymiany butli dostaje się tylko dokument stwierdzający jej legalizację. Samochód w którym instalowany jest gaz poraz pierwszy otrzymuje papier, że został w nim zainstalowany gaz i wyniki badań. Ten papier jest wydawany jednorazowo.
4. Jeżeli autko jeździ na gazie już 10 lat warto sprawdzić również parownik. Membrana napewno jest już sztywna, a to ma wpływ na zużycie paliwa, moc itd. ;-)

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 09 cze 2011, 22:34

wszystko zależy od podjeścia diagnosty jak masz jakieś chody to tylko papier ci będzie potrzebny

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 09 cze 2011, 22:41

wojciech2 pisze: 3. W samochodzie z zainstalowanym już gazem podczas wymiany butli dostaje się tylko dokument stwierdzający jej legalizację.
Przy zakupie nowej butli np. na Allegro też dostaje się dokument stwierdzający jej legalizację. Pytanie czy robiąc wymianę samemu wystarcza je pokazać diagnoście, czy trzeba mieć potwierdzenie np. pieczątkę z autoryzowanego serwisu LPG.

4. Jeżeli autko jeździ na gazie już 10 lat warto sprawdzić również parownik. Membrana napewno jest już sztywna, a to ma wpływ na zużycie paliwa, moc itd. ;-)
Masz rację kolego, wymieniałem sobie już 2 razy membrany czyszcząc przy tym idealnie parownik. Posiłkując się opisami z forum i mając trochę chęci nie jest to nic skomplikowanego.
goldi j51 pisze:wszystko zależy od podjeścia diagnosty jak masz jakieś chody to tylko papier ci będzie potrzebny
Rozumiem. Dziękuję i pozdrawiam
wojciech2 pisze:Oficjalnie butli nie wolno przekładać, gdyż niema gwarancji, że nie pochodzi z samochodu który uległ np. wypadkowi. A zatem kupując butlę z odzysku istnieje jakieś ryzyko.
Miałem cały czas na myśli tylko i wyłącznie nową butlę.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2011, 23:54 przez marbaj, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl