Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Nietypowa sprawa z rozrządem

Wszystko co tyczy się silników V6
sztelf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 03 mar 2010, 15:05

[AAH] Nietypowa sprawa z rozrządem

Post autor: sztelf » 10 cze 2011, 01:26

Witam!!

Koledzy mam ciężki temat z moim autem, a dokładniej z rozrządem. Jest to 80 B4 silnik 2.8 V6 AAH. Kwestia jest tego typu, że auto odkąd je kupiłem "nie jechało", ale nie przywiązywałem do tego wielkiej wagi, bo wszystko w sumie spoko, spalanie jak na tą pojemność git, no i apetyt na olej miał... 1L/1tyś km. Ostatnio ciepło się zrobiło to pomyślałem, że warto byłoby podziałać. Wcześniej wymieniałem świece i kable, ale to nie przyniosło żadnego rezultatu. To samo. VAGa podłączałem to wyświetlił błąd przepływki, ale skasowałem i już się więcej nie pojawiał. Pogadałem z ludźmi i padło stwierdzenie, że może coś z rozrządem.

Wziąłem koleżke co siedzi w autach, piwo kupiliśmy i rozbieramy. Ściągneliśmy pokrywy zaworów z obydwu czapek. Wałki i szklanki idealne, kumpel tam patrzy, ja odpalam lapka i czytam jak ten rozrząd powinien być. Okazało się, że trzeba mieć dwa serwisowe narzędzia tj. belke do zblokowania wałków rozrządu i drugi temat zamiast czujnika jakiegoś do zblokowania korbowego. No oczywiście nie mam tego, ale popatrzymy jak by to zrobić i ustawić. Co sie okazało to ta listwa ma wejść w otwory tych hmm motylków przy kołach wałków. Ustawiliśmy znaki na kole korbowego i patrzymy, a motylki zamiast być w linii prostej sa jakoś pod kątem wzglęm siebie, a belka jest prosta więc nie da rady jej założyc i zblokować. Stwierdziliśmy, że cos jest nie halo.

Jak wiadomo od tyłu wałków są nacięcia. Koło korbowego ustawione na znaku, patrzymy na nacięcia. Nacięcie lewego wałka prawie pionowo, prawy idealnie pionowo. Z tym, że pionowo względem podłogi, a nie głowicy... Czy to aby nie powinno być tak, że nacięcia wałków powinny być pod kątem takim jak głowica? Czyli tak ( / ) ( \ )

1. Chodzi mi o to, czy będzie ok jeżeli włożę np. suwmiarkę w nacięcie wałka i oprę ją na płaszczyźnie głowicy (suwmiarka pod kątem 45* wzgledem podłogi :roll: ) Czyli tak ( / ) ( \ )

Śruby od mocowania kół wałków rozrządu (tym samym motylków) wyglądają na ruszane. Na kołach miliony znaków korektora. Jak wiadomo koła są osadzone na stożku więc jest możliwość, że jakis patafian źle zamontował motylki do ustawiania wałków belką...

2. Czy mogę totalnie olać pozycję motylków i ustawić wałki używając tylko blokady korbowego i dwóch suwmiarek do ustawienia wałków rozrządu po nacięciach? Żeby były tak ( / ) ( \ )?

Proszę o konkretne odpowiedzi na te dwa pytania.

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 29 maja 2012, 16:54 przez sztelf, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 10 cze 2011, 08:13

Fakt koła są osadzone na stożkach i można nimi dowolnie obracać. Motylki natomiast są osadzone jakby na kwadracie na wałku i ich się już nie da obrócić. Otwory w motylkach musza być poziomo w jednej linii, nie pamiętam tylko teraz czy większymi otworami na zewnątrz czy do środka. Moim zdaniem nie możesz totalnie olać "motylków" a tym bardziej nie mozesz się opierać tylko na wycięciach z tyłu na wałkach.
Na dolnym kole pasowym i na obudowie rozrządu dolnej są znaki GMP ustaw je i sprawdź jeszcze raz.
Z tyłu na nacięcia nigdy nie patrzyłem i nie powiem jak powinny być ustawione względem siebie.
Może ten temat jakoś Ci pomoże https://audi80.pl/v6-abcwymaina-nape ... 39f946369a

sztelf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 03 mar 2010, 15:05

Post autor: sztelf » 10 cze 2011, 23:27

Temat skończony. Motylki są na trapezach, a nie na kwadratach jak kolega pisał więc możliwość założenia jest niby tylko jedna, bo jak wynika z matematyki gdyby był kwadrat to 4 8-)
Co ciekawe nie przeszkodziło to jakiemuś fajfusowi założyć ich źle. Jak? Nie zastawiałem sie nad tym. Błąd w ich założeniu polega na tym, że na motylku są 2 dziury (jedna większa, druga mniejsza)w które wchodzi przyrząd serwisowy nr. 3243. Motylki powinny być większymi otworami do środka, a były oczywiście na odwrót. W ASO jakby chłopaki to zobaczyli to pewnie po flaszkę by pobiegli od razu :mrgreen: Generalnie po ustawieniu znaku na korbowym prawy motylek idealnie poziomo (czyli git) lewy mocno pod kątem. Stwierdziliśmy, że Audi Toolów nie załatwimy i nam sie robić ich nie chce. Kumpel stwierdził, że zrobi po swojemu bez blokad. No i zrobił. Odpalamy, chodzi idealnie, łycha straszna. Bylo przestawione na oko z 4-5 ząbków :-|

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 11 cze 2011, 08:45

sztelf pisze:Motylki są na trapezach, a nie na kwadratach
Możliwe, nie pamiętałem dokładnie ale jak twierdzisz matematycznie była by możliwość montazu w czterech pozycjach, dlatego napisałem
Motylki natomiast są osadzone jakby na kwadracie
Swoją drogą to faktycznie ciekawe jak to można było zmontować inaczej. Dobrze że uało się doprowadzić serducho do porządku.

sztelf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 03 mar 2010, 15:05

Post autor: sztelf » 13 cze 2011, 00:47

Odpowiem jeszcze na zadane przez siebie pytania. Może się komuś przyda...

1. Nie będzie ok. Załatwiaj/rób blokady.
2. Jasne, ale sprawdź ile kosztuje nowa głowica :)

Polecam opis (eng)

http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=18573824

Ma ktoś możliwość sprawdzenia jak ma u siebie nacięcia na wałkach rozrządu? Nie daje mi to spokoju, bo stwierdziłem, że nie da się źle założyć motylków... U mnie nacięcia są pionowo do podłoża...

sokol1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 sie 2009, 10:45
Lokalizacja: RUMIA

Post autor: sokol1234 » 24 kwie 2012, 16:06

WITAM.potrzebowalbym numer katalogowy czujnika halla oraz czujnika temperatury plynu odpowiedzialnego za zalaczanie wentylatorow ( 3 piny ) dzieki z gory.pozdr

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 25 kwie 2012, 00:18

sokol1234 pisze:WITAM.potrzebowalbym numer katalogowy czujnika halla oraz czujnika temperatury plynu odpowiedzialnego za zalaczanie wentylatorow ( 3 piny ) dzieki z gory.pozdr
postaram się sprawdzić w razie coś przypomnij się na PW

Piotrx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 06 cze 2007, 15:09
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Piotrx » 08 sty 2014, 21:13

Witam, dołączę do tematu ustawiania rozrządu w tym silniku. Mam spory problem z ustawieniem rozrządu. Wałki rozrządu nie posiadają elementów do ustawienia odpowiedniej ich pozycji (chodzi o te elementy z blachy z otworami) w dodatku po odkręceniu śruby dociskającej koło pasowe na wałku rozrządu nawet nie ma możliwości założenia tych elementów gdyż końcówka wałka rozrządu wogóle nie wystaje poza koło pasowe. A zaglądając w otwór w kole pasowym widzę że końcówka wałka jest całkowicie okrągła. Po dwóch tygodniach przeszukiwania stron internetowych i nie odnalezieniu żadnego rozwiązania pisze tu z nadzieja na jakąś poradę i pomocne informację w ustawieniu tego rozrządu. Na obudowie rozrządu jest napisane miedzy innymi KEB 078 109 123H PA6.6 M30 może to jakoś ułatwi rozpoznanie.
Z góry dziękuję za wszelkie porady :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 08 sty 2014, 21:31

Może masz jakieś nieoryginalne tuningowe wałki albo jakiś marny zamiennik. Ponoć jeszcze można ustawić wałki na nacięcia w drugim końcu, tylko trzeba zdjąć pokrywę głowicy.

Piotrx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 06 cze 2007, 15:09
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Piotrx » 08 sty 2014, 23:42

Tak, czytałem o tym, lecz nie dowiedziałem się konkretnie jak to ustawić, czy maja być prostopadle do krawędzi głowic czy pod jakimś konkretnym kątem. Poszedłem odkręcić śrubę i na frontowej krawędzi wałka rozrządu jest numer 078 102 może to jakoś choć trochę rozjaśni sprawę? I co Ciekawe na dolnej osłonie rozrządu na której powinien być trójkąt do ustawienia wału korbowego tez nie ma żadnego znaku. Możliwe że przy tym silniku było coś robione. Lecz ponoć tylko coś z ustawieniami komputera. W sumie to nawet miał lepsze osiągi jeśli chodzi o prędkość niż podaje to producent, albo licznik podaje nie właściwą prędkość.

Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

Post autor: Piotrekłdz » 09 sty 2014, 10:44

wyślij jakieś foty co tam jest zmotane to będziemy mieli szanse coś doradzić...

Na nacięcia bym nie ustawiał... Ja bym na Twoim miejscu kupił od kogoś te trapezy. Pisząc koło pasowe masz na myśłi koła wałków? mozliwe że kółka poprostu były jakoś źle ząłożone, powierzchnia stożka końcówki wąłka się poniszcyzła albo gniazdo w kółku i nie chce wejść do końca dlatego brakuje miejsca na trapez......

Wał możesz ustawić jeszcze na blokade którą się wkręca zmaist czujnika. Można ją łątwo rorobić z imbusa 6-8 i taśmy izolacyjnej żeby zwiększyc jego średnice żęby ise zablokowął w gnieździe po czujniku. Zerknij do omjego tematu dewa posty niżej.

I zdjecia, bo nie wiadomo czy masz tam coś pomodzone, speirdolone czy o co chodzi wgl...

Ps, do ściagania kółek polecam kupić ściagacz, ja kupiłem za 15zł, młotkeim w nie walić nie polecam... Ja próbowałem bardzo deliaktnie je rozruszać ale nie chciałem sobie pocharatać panewek wałka i odpuściłem... ?Jak je zdejmiesz to isę doweisz czmeu do końca nie chcą wejść, bez tych trapezowych podkłądek ustawić to to będzie udręka...

Piotrx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 06 cze 2007, 15:09
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Piotrx » 09 sty 2014, 21:09

Zrobiłem takie zdjęcia trochę marnej jakości ale są.
Zdjęcie otworu po wykręceniu śruby z wałka rozrządu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/592 ... 31132.html
Zdjęcia dolnej części osłony rozrządu na której z tego co widziałem w książkach powinien być trójkąt i jakoś inaczej wyglądała.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... f7eb6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 8d4e2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ca411.html
Powierzchnia czołowa wałków rozrządu raczej nie wygląda na zniszczoną. Jaką dokładnie średnicę ma końcówka blokady wału korbowego? Ciekawe czy da się wogóle jakoś ustawić wałki rozrządu bez tych elementów z przodu?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 10 sty 2014, 12:20

Wał możesz ustawić po wyjęciu czujnika punktu zapłonu. Tak nawet jest bezpieczniej bo u mnie znaczek po osłonie nie zgrywał się z 3 tłokiem w górze i otworem na blokadę w wale.
Co do wycięcia na wałkach to zobacz w jakim położeniu będzie gdy ustawisz krzywkami na 3 cylindrze w górze.

Piotrx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 06 cze 2007, 15:09
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Piotrx » 10 sty 2014, 12:46

Może wiesz jakie powinny być średnice, ogólnie wymiary blokady wału korbowego?

Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

Post autor: Piotrekłdz » 12 sty 2014, 21:12

Cholerka dziwnie wygląda to połączenie kółka z wałkiem. Po pierwsz nei wystaje kawałek wałka żeby założyć tą "trapezową" podkładkę na którą się ustawia i wgl nie widac na nią miejsca na wałku, ale może to tylko na zdjęciu, dlateog że kółko zasłania bo nie jest dostecznie głęboko wsadzone. Ja bym na Twoim miejscu zdjął kółko(ściągaczem najlepeij, u mnie siedziały strasznie mocno, bez ściągacza bym wszystko poniszczył i nic nie zrobił) i zobaczył czy coś nie przeszkadza żeby weszło głębiej i czy jest założone w odpowiednią stronę-z jednej strony kółko ma wyższy ten "insert" na wałek i ta strona idzie do silnika, płytsza strona kołka na zewnątrz, ale raczej tak jest założone, zresztą to jest na stożku więc na odwrót raczej się nie da...

Ja blokade zrobiłęm sobei ze śruby 8 i nawiniętej izolacji, ale za bardzo się to kiwa na boki żęby ustawiaćtylko na to, bez znaków-trzeba się nimi wspomagać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl