[AAH] Nietypowa sprawa z rozrządem
[AAH] Nietypowa sprawa z rozrządem
Witam!!
Koledzy mam ciężki temat z moim autem, a dokładniej z rozrządem. Jest to 80 B4 silnik 2.8 V6 AAH. Kwestia jest tego typu, że auto odkąd je kupiłem "nie jechało", ale nie przywiązywałem do tego wielkiej wagi, bo wszystko w sumie spoko, spalanie jak na tą pojemność git, no i apetyt na olej miał... 1L/1tyś km. Ostatnio ciepło się zrobiło to pomyślałem, że warto byłoby podziałać. Wcześniej wymieniałem świece i kable, ale to nie przyniosło żadnego rezultatu. To samo. VAGa podłączałem to wyświetlił błąd przepływki, ale skasowałem i już się więcej nie pojawiał. Pogadałem z ludźmi i padło stwierdzenie, że może coś z rozrządem.
Wziąłem koleżke co siedzi w autach, piwo kupiliśmy i rozbieramy. Ściągneliśmy pokrywy zaworów z obydwu czapek. Wałki i szklanki idealne, kumpel tam patrzy, ja odpalam lapka i czytam jak ten rozrząd powinien być. Okazało się, że trzeba mieć dwa serwisowe narzędzia tj. belke do zblokowania wałków rozrządu i drugi temat zamiast czujnika jakiegoś do zblokowania korbowego. No oczywiście nie mam tego, ale popatrzymy jak by to zrobić i ustawić. Co sie okazało to ta listwa ma wejść w otwory tych hmm motylków przy kołach wałków. Ustawiliśmy znaki na kole korbowego i patrzymy, a motylki zamiast być w linii prostej sa jakoś pod kątem wzglęm siebie, a belka jest prosta więc nie da rady jej założyc i zblokować. Stwierdziliśmy, że cos jest nie halo.
Jak wiadomo od tyłu wałków są nacięcia. Koło korbowego ustawione na znaku, patrzymy na nacięcia. Nacięcie lewego wałka prawie pionowo, prawy idealnie pionowo. Z tym, że pionowo względem podłogi, a nie głowicy... Czy to aby nie powinno być tak, że nacięcia wałków powinny być pod kątem takim jak głowica? Czyli tak ( / ) ( \ )
1. Chodzi mi o to, czy będzie ok jeżeli włożę np. suwmiarkę w nacięcie wałka i oprę ją na płaszczyźnie głowicy (suwmiarka pod kątem 45* wzgledem podłogi :roll: ) Czyli tak ( / ) ( \ )
Śruby od mocowania kół wałków rozrządu (tym samym motylków) wyglądają na ruszane. Na kołach miliony znaków korektora. Jak wiadomo koła są osadzone na stożku więc jest możliwość, że jakis patafian źle zamontował motylki do ustawiania wałków belką...
2. Czy mogę totalnie olać pozycję motylków i ustawić wałki używając tylko blokady korbowego i dwóch suwmiarek do ustawienia wałków rozrządu po nacięciach? Żeby były tak ( / ) ( \ )?
Proszę o konkretne odpowiedzi na te dwa pytania.
Pozdrawiam!
Koledzy mam ciężki temat z moim autem, a dokładniej z rozrządem. Jest to 80 B4 silnik 2.8 V6 AAH. Kwestia jest tego typu, że auto odkąd je kupiłem "nie jechało", ale nie przywiązywałem do tego wielkiej wagi, bo wszystko w sumie spoko, spalanie jak na tą pojemność git, no i apetyt na olej miał... 1L/1tyś km. Ostatnio ciepło się zrobiło to pomyślałem, że warto byłoby podziałać. Wcześniej wymieniałem świece i kable, ale to nie przyniosło żadnego rezultatu. To samo. VAGa podłączałem to wyświetlił błąd przepływki, ale skasowałem i już się więcej nie pojawiał. Pogadałem z ludźmi i padło stwierdzenie, że może coś z rozrządem.
Wziąłem koleżke co siedzi w autach, piwo kupiliśmy i rozbieramy. Ściągneliśmy pokrywy zaworów z obydwu czapek. Wałki i szklanki idealne, kumpel tam patrzy, ja odpalam lapka i czytam jak ten rozrząd powinien być. Okazało się, że trzeba mieć dwa serwisowe narzędzia tj. belke do zblokowania wałków rozrządu i drugi temat zamiast czujnika jakiegoś do zblokowania korbowego. No oczywiście nie mam tego, ale popatrzymy jak by to zrobić i ustawić. Co sie okazało to ta listwa ma wejść w otwory tych hmm motylków przy kołach wałków. Ustawiliśmy znaki na kole korbowego i patrzymy, a motylki zamiast być w linii prostej sa jakoś pod kątem wzglęm siebie, a belka jest prosta więc nie da rady jej założyc i zblokować. Stwierdziliśmy, że cos jest nie halo.
Jak wiadomo od tyłu wałków są nacięcia. Koło korbowego ustawione na znaku, patrzymy na nacięcia. Nacięcie lewego wałka prawie pionowo, prawy idealnie pionowo. Z tym, że pionowo względem podłogi, a nie głowicy... Czy to aby nie powinno być tak, że nacięcia wałków powinny być pod kątem takim jak głowica? Czyli tak ( / ) ( \ )
1. Chodzi mi o to, czy będzie ok jeżeli włożę np. suwmiarkę w nacięcie wałka i oprę ją na płaszczyźnie głowicy (suwmiarka pod kątem 45* wzgledem podłogi :roll: ) Czyli tak ( / ) ( \ )
Śruby od mocowania kół wałków rozrządu (tym samym motylków) wyglądają na ruszane. Na kołach miliony znaków korektora. Jak wiadomo koła są osadzone na stożku więc jest możliwość, że jakis patafian źle zamontował motylki do ustawiania wałków belką...
2. Czy mogę totalnie olać pozycję motylków i ustawić wałki używając tylko blokady korbowego i dwóch suwmiarek do ustawienia wałków rozrządu po nacięciach? Żeby były tak ( / ) ( \ )?
Proszę o konkretne odpowiedzi na te dwa pytania.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 29 maja 2012, 16:54 przez sztelf, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Fakt koła są osadzone na stożkach i można nimi dowolnie obracać. Motylki natomiast są osadzone jakby na kwadracie na wałku i ich się już nie da obrócić. Otwory w motylkach musza być poziomo w jednej linii, nie pamiętam tylko teraz czy większymi otworami na zewnątrz czy do środka. Moim zdaniem nie możesz totalnie olać "motylków" a tym bardziej nie mozesz się opierać tylko na wycięciach z tyłu na wałkach.
Na dolnym kole pasowym i na obudowie rozrządu dolnej są znaki GMP ustaw je i sprawdź jeszcze raz.
Z tyłu na nacięcia nigdy nie patrzyłem i nie powiem jak powinny być ustawione względem siebie.
Może ten temat jakoś Ci pomoże https://audi80.pl/v6-abcwymaina-nape ... 39f946369a
Na dolnym kole pasowym i na obudowie rozrządu dolnej są znaki GMP ustaw je i sprawdź jeszcze raz.
Z tyłu na nacięcia nigdy nie patrzyłem i nie powiem jak powinny być ustawione względem siebie.
Może ten temat jakoś Ci pomoże https://audi80.pl/v6-abcwymaina-nape ... 39f946369a
Temat skończony. Motylki są na trapezach, a nie na kwadratach jak kolega pisał więc możliwość założenia jest niby tylko jedna, bo jak wynika z matematyki gdyby był kwadrat to 4 8-)
Co ciekawe nie przeszkodziło to jakiemuś fajfusowi założyć ich źle. Jak? Nie zastawiałem sie nad tym. Błąd w ich założeniu polega na tym, że na motylku są 2 dziury (jedna większa, druga mniejsza)w które wchodzi przyrząd serwisowy nr. 3243. Motylki powinny być większymi otworami do środka, a były oczywiście na odwrót. W ASO jakby chłopaki to zobaczyli to pewnie po flaszkę by pobiegli od razu :mrgreen: Generalnie po ustawieniu znaku na korbowym prawy motylek idealnie poziomo (czyli git) lewy mocno pod kątem. Stwierdziliśmy, że Audi Toolów nie załatwimy i nam sie robić ich nie chce. Kumpel stwierdził, że zrobi po swojemu bez blokad. No i zrobił. Odpalamy, chodzi idealnie, łycha straszna. Bylo przestawione na oko z 4-5 ząbków :-|
Co ciekawe nie przeszkodziło to jakiemuś fajfusowi założyć ich źle. Jak? Nie zastawiałem sie nad tym. Błąd w ich założeniu polega na tym, że na motylku są 2 dziury (jedna większa, druga mniejsza)w które wchodzi przyrząd serwisowy nr. 3243. Motylki powinny być większymi otworami do środka, a były oczywiście na odwrót. W ASO jakby chłopaki to zobaczyli to pewnie po flaszkę by pobiegli od razu :mrgreen: Generalnie po ustawieniu znaku na korbowym prawy motylek idealnie poziomo (czyli git) lewy mocno pod kątem. Stwierdziliśmy, że Audi Toolów nie załatwimy i nam sie robić ich nie chce. Kumpel stwierdził, że zrobi po swojemu bez blokad. No i zrobił. Odpalamy, chodzi idealnie, łycha straszna. Bylo przestawione na oko z 4-5 ząbków :-|
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Możliwe, nie pamiętałem dokładnie ale jak twierdzisz matematycznie była by możliwość montazu w czterech pozycjach, dlatego napisałemsztelf pisze:Motylki są na trapezach, a nie na kwadratach
Swoją drogą to faktycznie ciekawe jak to można było zmontować inaczej. Dobrze że uało się doprowadzić serducho do porządku.Motylki natomiast są osadzone jakby na kwadracie
Odpowiem jeszcze na zadane przez siebie pytania. Może się komuś przyda...
1. Nie będzie ok. Załatwiaj/rób blokady.
2. Jasne, ale sprawdź ile kosztuje nowa głowica
Polecam opis (eng)
http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=18573824
Ma ktoś możliwość sprawdzenia jak ma u siebie nacięcia na wałkach rozrządu? Nie daje mi to spokoju, bo stwierdziłem, że nie da się źle założyć motylków... U mnie nacięcia są pionowo do podłoża...
1. Nie będzie ok. Załatwiaj/rób blokady.
2. Jasne, ale sprawdź ile kosztuje nowa głowica
Polecam opis (eng)
http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=18573824
Ma ktoś możliwość sprawdzenia jak ma u siebie nacięcia na wałkach rozrządu? Nie daje mi to spokoju, bo stwierdziłem, że nie da się źle założyć motylków... U mnie nacięcia są pionowo do podłoża...
Witam, dołączę do tematu ustawiania rozrządu w tym silniku. Mam spory problem z ustawieniem rozrządu. Wałki rozrządu nie posiadają elementów do ustawienia odpowiedniej ich pozycji (chodzi o te elementy z blachy z otworami) w dodatku po odkręceniu śruby dociskającej koło pasowe na wałku rozrządu nawet nie ma możliwości założenia tych elementów gdyż końcówka wałka rozrządu wogóle nie wystaje poza koło pasowe. A zaglądając w otwór w kole pasowym widzę że końcówka wałka jest całkowicie okrągła. Po dwóch tygodniach przeszukiwania stron internetowych i nie odnalezieniu żadnego rozwiązania pisze tu z nadzieja na jakąś poradę i pomocne informację w ustawieniu tego rozrządu. Na obudowie rozrządu jest napisane miedzy innymi KEB 078 109 123H PA6.6 M30 może to jakoś ułatwi rozpoznanie.
Z góry dziękuję za wszelkie porady
Pozdrawiam
Z góry dziękuję za wszelkie porady
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak, czytałem o tym, lecz nie dowiedziałem się konkretnie jak to ustawić, czy maja być prostopadle do krawędzi głowic czy pod jakimś konkretnym kątem. Poszedłem odkręcić śrubę i na frontowej krawędzi wałka rozrządu jest numer 078 102 może to jakoś choć trochę rozjaśni sprawę? I co Ciekawe na dolnej osłonie rozrządu na której powinien być trójkąt do ustawienia wału korbowego tez nie ma żadnego znaku. Możliwe że przy tym silniku było coś robione. Lecz ponoć tylko coś z ustawieniami komputera. W sumie to nawet miał lepsze osiągi jeśli chodzi o prędkość niż podaje to producent, albo licznik podaje nie właściwą prędkość.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37
wyślij jakieś foty co tam jest zmotane to będziemy mieli szanse coś doradzić...
Na nacięcia bym nie ustawiał... Ja bym na Twoim miejscu kupił od kogoś te trapezy. Pisząc koło pasowe masz na myśłi koła wałków? mozliwe że kółka poprostu były jakoś źle ząłożone, powierzchnia stożka końcówki wąłka się poniszcyzła albo gniazdo w kółku i nie chce wejść do końca dlatego brakuje miejsca na trapez......
Wał możesz ustawić jeszcze na blokade którą się wkręca zmaist czujnika. Można ją łątwo rorobić z imbusa 6-8 i taśmy izolacyjnej żeby zwiększyc jego średnice żęby ise zablokowął w gnieździe po czujniku. Zerknij do omjego tematu dewa posty niżej.
I zdjecia, bo nie wiadomo czy masz tam coś pomodzone, speirdolone czy o co chodzi wgl...
Ps, do ściagania kółek polecam kupić ściagacz, ja kupiłem za 15zł, młotkeim w nie walić nie polecam... Ja próbowałem bardzo deliaktnie je rozruszać ale nie chciałem sobie pocharatać panewek wałka i odpuściłem... ?Jak je zdejmiesz to isę doweisz czmeu do końca nie chcą wejść, bez tych trapezowych podkłądek ustawić to to będzie udręka...
Na nacięcia bym nie ustawiał... Ja bym na Twoim miejscu kupił od kogoś te trapezy. Pisząc koło pasowe masz na myśłi koła wałków? mozliwe że kółka poprostu były jakoś źle ząłożone, powierzchnia stożka końcówki wąłka się poniszcyzła albo gniazdo w kółku i nie chce wejść do końca dlatego brakuje miejsca na trapez......
Wał możesz ustawić jeszcze na blokade którą się wkręca zmaist czujnika. Można ją łątwo rorobić z imbusa 6-8 i taśmy izolacyjnej żeby zwiększyc jego średnice żęby ise zablokowął w gnieździe po czujniku. Zerknij do omjego tematu dewa posty niżej.
I zdjecia, bo nie wiadomo czy masz tam coś pomodzone, speirdolone czy o co chodzi wgl...
Ps, do ściagania kółek polecam kupić ściagacz, ja kupiłem za 15zł, młotkeim w nie walić nie polecam... Ja próbowałem bardzo deliaktnie je rozruszać ale nie chciałem sobie pocharatać panewek wałka i odpuściłem... ?Jak je zdejmiesz to isę doweisz czmeu do końca nie chcą wejść, bez tych trapezowych podkłądek ustawić to to będzie udręka...
Zrobiłem takie zdjęcia trochę marnej jakości ale są.
Zdjęcie otworu po wykręceniu śruby z wałka rozrządu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/592 ... 31132.html
Zdjęcia dolnej części osłony rozrządu na której z tego co widziałem w książkach powinien być trójkąt i jakoś inaczej wyglądała.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... f7eb6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 8d4e2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ca411.html
Powierzchnia czołowa wałków rozrządu raczej nie wygląda na zniszczoną. Jaką dokładnie średnicę ma końcówka blokady wału korbowego? Ciekawe czy da się wogóle jakoś ustawić wałki rozrządu bez tych elementów z przodu?
Zdjęcie otworu po wykręceniu śruby z wałka rozrządu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/592 ... 31132.html
Zdjęcia dolnej części osłony rozrządu na której z tego co widziałem w książkach powinien być trójkąt i jakoś inaczej wyglądała.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... f7eb6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 8d4e2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ca411.html
Powierzchnia czołowa wałków rozrządu raczej nie wygląda na zniszczoną. Jaką dokładnie średnicę ma końcówka blokady wału korbowego? Ciekawe czy da się wogóle jakoś ustawić wałki rozrządu bez tych elementów z przodu?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37
Cholerka dziwnie wygląda to połączenie kółka z wałkiem. Po pierwsz nei wystaje kawałek wałka żeby założyć tą "trapezową" podkładkę na którą się ustawia i wgl nie widac na nią miejsca na wałku, ale może to tylko na zdjęciu, dlateog że kółko zasłania bo nie jest dostecznie głęboko wsadzone. Ja bym na Twoim miejscu zdjął kółko(ściągaczem najlepeij, u mnie siedziały strasznie mocno, bez ściągacza bym wszystko poniszczył i nic nie zrobił) i zobaczył czy coś nie przeszkadza żeby weszło głębiej i czy jest założone w odpowiednią stronę-z jednej strony kółko ma wyższy ten "insert" na wałek i ta strona idzie do silnika, płytsza strona kołka na zewnątrz, ale raczej tak jest założone, zresztą to jest na stożku więc na odwrót raczej się nie da...
Ja blokade zrobiłęm sobei ze śruby 8 i nawiniętej izolacji, ale za bardzo się to kiwa na boki żęby ustawiaćtylko na to, bez znaków-trzeba się nimi wspomagać.
Ja blokade zrobiłęm sobei ze śruby 8 i nawiniętej izolacji, ale za bardzo się to kiwa na boki żęby ustawiaćtylko na to, bez znaków-trzeba się nimi wspomagać.