Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z] Przekaźnik zasilania ECU

Hamann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 sty 2010, 16:47

Post autor: Hamann » 05 cze 2011, 23:34

Na boschu tez da sie sprawdzic dzialanie n108 za pomoca vaga w output tests jak jest dobry pownien przelączac kat wtrysku.

Ronsia_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 cze 2011, 18:54

Post autor: Ronsia_ » 06 cze 2011, 11:28

Ronsia_ pisze:MUNIOR, może ty wiesz na którym pinie w kostce do ECU jest stały plus z ACC.
Komp jest zasilany dość specyficznie i jako tako użytkowego plusa z aku w nim nie znajdziesz,chyba że po włączeniu zapłonu .Nie wiem w jakim celu potrzebny ci ten plus z wtyki kompa ,ale jak chcesz zrobić jakieś odcięcie zasilania kompa ,to robi się to inaczej i do kompa nawet nie zaglądamy ;-)
Nie chodzi mi o odcięcie zasilania kompa. Świecił mi się check i pojechałem do "majstra". Majster podpiął sie jakimś testerem ale skomunikował się tylko z poduchami i ABS-em. Do silnika nie może się podpiąć bo jak stwierdził "ECU musi mieć dwa plusy- 1. stały i 2. po zapłonie. A u mnie tego pierwszego nie ma i dlatego nie może się skomunikować." Dlatego się pytam o to zasilanie. Masz może jakiś schemat do mojego ECU 68pin??? :roll:

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 06 cze 2011, 16:08

sprawdzę, w vagu ,ale jak pamiętam nie było różnicy.Dzięki za podpowiedź wszystkim.
jak co to będe pisał <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 cze 2011, 09:57

Ronsia_ pisze:Nie chodzi mi o odcięcie zasilania kompa. Świecił mi się check i pojechałem do "majstra". Majster podpiął sie jakimś testerem ale skomunikował się tylko z poduchami i ABS-em. Do silnika nie może się podpiąć bo jak stwierdził "ECU musi mieć dwa plusy- 1. stały i 2. po zapłonie.
Z tego co sobie przypominam to nie widać na schemacie stałego plusa ,pojawia sie po zapłonie .Jak auto ci jeżdzi to na pewno komp ma odpowiednie zasilanie,nie wiem czym się łaczył ten u którego byłeś ,ale przy łączeniu vagiem ze starymi sterownikami trzeba opcje start boud z 0 na 240 zmienić ;-)

Ronsia_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 cze 2011, 18:54

Post autor: Ronsia_ » 07 cze 2011, 11:09

MUNIOR pisze:
Ronsia_ pisze:Nie chodzi mi o odcięcie zasilania kompa. Świecił mi się check i pojechałem do "majstra". Majster podpiął sie jakimś testerem ale skomunikował się tylko z poduchami i ABS-em. Do silnika nie może się podpiąć bo jak stwierdził "ECU musi mieć dwa plusy- 1. stały i 2. po zapłonie.
Z tego co sobie przypominam to nie widać na schemacie stałego plusa ,pojawia sie po zapłonie .Jak auto ci jeżdzi to na pewno komp ma odpowiednie zasilanie,nie wiem czym się łaczył ten u którego byłeś ,ale przy łączeniu vagiem ze starymi sterownikami trzeba opcje start boud z 0 na 240 zmienić ;-)
Jakimś Vagiem też chyba próbował. Wersja 6.07PL. Wyskoczył komunikat że "start boud ma mieć 0 albo od 1199 do 1999". Czy coś takiego...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 cze 2011, 13:14

Ronsia_ pisze:akimś Vagiem też chyba próbował. Wersja 6.07PL. Wyskoczył komunikat że "start boud ma mieć 0 albo od 1199 do 1999".
No i co ? zmienił ? czy na tym się skończyło ? Jak nie zmienił to ja wymiękam przy takich "specach "

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 08 cze 2011, 21:48

to nie n108.opór 16 ohm.Napięcie na wtyczce jest.Po zapaleniu samochodu bez wtyki podłączonej do n108 samochód chodzi gorzej,przerywa jakby się miał za chwilę zadusić.Szukam dalej pomysłów brak :evil:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 cze 2011, 17:07

wasermann pisze:to nie n108.opór 16 ohm.Napięcie na wtyczce jest.Po zapaleniu samochodu bez wtyki podłączonej do n108 samochód chodzi gorzej,przerywa jakby się miał za chwilę zadusić.Szukam dalej pomysłów brak
A ja mam pomysła :mrgreen: zobacz na vagu jaki jest aktualny kąt wtrysku ,cyferki w drugim okienku bloku 0 .Zrób output test n108 jak słusznie zauważył Hamann,na boschu też idzie zrobić ;-) w czasie tego testu powinno być wyrażnie słychać zmiane pracy silnika

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 11 cze 2011, 22:14

ok.zrobię jutro i napiszę.

[ Dodano: 2011-06-12, 21:28 ]
kąt wtrysku 51.Output test N108 zmienia chód-więc jest dobry.Wywaliłem ECU nic podejrzanego tam nie znalazłem oprócz....Czy do ECU w moim sterowniku bosch powinien dochodzić (do niego )przewód po akumulatorem czarny do mierzenia ciśnienia doładowania?Bo ten czujnik jest w ECU, ECU nie ma dziury(obudowa)to po co on tam jest?Przewód czarny idzie z N18 do Servo.Czy tak jest dobrze?Zawsze myślałem że idzie do ECU.Nawet ja jest opis wyjęcia ECU to zawsze jest odłącz przewód od ECU?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl