Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] Problem na gazie problem na benzynie.

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

[80 B4 2.0 ABK] Problem na gazie problem na benzynie.

Post autor: rafio83 » 14 cze 2011, 19:47

Siema
Po dwóch latach powrócil problem strzałów na gazie. Przepływkę rozwaliło po regeneracji auto dziwnie się zachowuje:

1-nie odpala na Pb (tylko gaz)
2-na wolnych obrotach (LPG) mulowato jeździ i przerywa, na wysokich wszystko jest OK
3-na Pb nie jedzie wcale na wolnych obrotach po odpaleniu i przełączeniu chodzi jak dodaje gazu to dławi się.

Czy mozliwe zeby trzeba było ponownie wymieniać palec rozdzielacza, przewody i swiece i z tąd własnie wystrzał?
Czy dziwne zachowania na LPG i Pb mogą być spowodowane błędem po odpięciu wtyczki przepływomierza?
Czy mozna bez Vaga skasować taki błąd np przez odpięcie akumulatora?

Pomocy bo rece opadają...

Awatar użytkownika
ROBERT2009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 cze 2011, 13:47

Post autor: ROBERT2009 » 14 cze 2011, 20:24

Dziwne, że nie odpala na benzynie, u mnie na odłączonej przepływce odpala, gaśnie po chwili ale odpala zawsze. Może pompa paliwa siada albo przekaźnik 30. Co do wolnych obrotów na gazie spróbuj przeczyścić krokowca, sprawdź filtr gazu a jak nie zadziała to wizyta u gazownika na regulacje.
Co do przewodów to mam beru już 3 lata i ciągle śmiga, świece wymieniam co 2 lata (mniej więcej co 30 tyś)

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 14 cze 2011, 20:38

sprawdzę jutro czy zapli na odłączonej przepływce.
Też pomyślałem o pompie bo ostatnio przez jakiś tydzień jeździłem bez Pb :-/ (brak kasy), a może te szarpanie to przez przytkane wtryskiwacze?

Gdzie ten filtr gazu bo już kiedyś chciałem wymienić i nawet nie wiem gdzie on jest? :?:
Za fote będę bardzo wdzieczny

Awatar użytkownika
ROBERT2009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 cze 2011, 13:47

Post autor: ROBERT2009 » 14 cze 2011, 20:59

Mojej lali na zegarach już dawno 300 000 minęło i wtryski są OK, ale ja zawsze na benzynce odpalam...
Niw wiem czy wymieniałeś przekaźnik 30, jak przerywa na benzynie i nie wchodzi w obroty to często on jest winowajcą. Koszt ok. 50 zł. Jak ci sie chce bawić to jest na forum jak go naprawić...


Co do filterku gazu, jest w parowniku - powinien być w nim taki kapsel przykręcany na imbusową śrubę.
Pod kapslem masz filterek. UWAGA - jak go odkręcisz zacznie wylatywać gaz, to normalne. Nienormalne będzie, jak ci nie zadziała zawór zamykający dopływ gazu. Musisz dość zdecydowanie odkręcić śrubę - niekture zawory zamykają się dopiero jak jest szybki odpływ gazu. Pod kapslem jest uszczelka - uważaj, żeby nie zgubić.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 cze 2011, 21:07

ROBERT2009 pisze:Co do filterku gazu, jest w parowniku
Nie wszystkie parowniki są ze zintegrowanym filtrem gazu w fazie płynnej. Często jest ten filtr zintegrowany z elektrozaworem przed parownikiem.

Awatar użytkownika
ROBERT2009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 cze 2011, 13:47

Post autor: ROBERT2009 » 14 cze 2011, 22:47

będę pamiętał, dzięki

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 15 cze 2011, 10:51

Ja w dyskusji nie widzę kabli zapłonowych... Z własnych przygód uważam, że są one powodem 90% wystrzałów, zwłaszcza w takich silnikach jak ABK. Jeśli jest dobrze ustawiony rozrząd, to iskra raczej nie powinna się cofnąć w dolot przez zamknięty zawór. Po wymianie kabli na BERU silnik nie strzelał nawet przy mocno rozregulowanym parowniku. Już nigdy nie dam sobie wmówić tanich dobrych kabli :-/
ROBERT2009 pisze:Niw wiem czy wymieniałeś przekaźnik 30
Co do przekaźnika nr 30, to u mnie ustabilizowały się obroty po jego wymianie i wolne obroty spadły z 1300 na 800 - 1000. Bardziej obstawiałbym, że ujawnia się wada sondy lambda i poprawi się trochę jak ją odłączysz.

Podpinałeś autko pod VAG'a?

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 15 cze 2011, 12:20

Kable mają już dwa lata wiec może czas na wymianę, ile kosztują BERU?
Pod VAG'a podpinałem ale dawno temu w celu kasowania błędu po odłączeniu wtyczki od krokowego bo go czyściłem.

Czy po odłączeniu od przepływki wtyczki też łapie błąd?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 cze 2011, 13:18

rafio83 pisze:Czy po odłączeniu od przepływki wtyczki też łapie błąd?
Tak złapie, ale błędy silnika z tych lat nie są takie upierdliwe jak w nowszych samochodach. Powinien się skasować po odłączeniu akumulatora.

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 16 cze 2011, 08:07

Panowie z tą jazdą na benzynie dziwna sprawa jest, jak się przełączę na Pb auto chodzi równo nie ma problemów do momentu dodania gazu wtedy się dławi i nie chce wcale wchodzić na obroty, gdzie szukać przyczyny? Wykluczam sprawę pompy bo wtedy były by problemy również na wolnych obrotach.

[ Dodano: 2011-06-16, 20:35 ]
Odświeżam Pany ktoś coś poradzi chociaż od czego zacząć sprawdzanie? Filtr :?:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 16 cze 2011, 20:48

Vag i sprawdzenie błedów oraz sprawdzenie parametrów w blokach pomiarowych dotyczacych wskazań przepływki,TPS, sondy. Sprawdz cały dolot czy napewno jest szczelny obejrzyj tez odme czy nie jest pęknieta.

Awatar użytkownika
ROBERT2009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 cze 2011, 13:47

Post autor: ROBERT2009 » 16 cze 2011, 20:57

Znajomy w B3 z 5 lat nie wymieniał filtru paliwa i objawy były podobne - wogóle nie wchodził na obroty na benzynie, po wymianie filtru jak ręką odjął. Wymieniałeś kiedyś filtr paliwa?

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 17 cze 2011, 08:15

no właśnie nie dlatego tez wpadł mi do głowy :idea: z tym że myślę sobie że jak filt był by zapchany to nawet na wolnych obrotach by gasł, czyż nie? :?:

Ps. ktoś wymieniał ten filtr bo to chyba ciężka sprawa będzie, jak się do tego zabrać?

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 17 cze 2011, 10:06

Zobacz czy czarnego dymu z wydechu nie ma, bo wtedy to zalewa go paliwo i może się okazać daremna wymiana.
Sam filtr jest dobrze dostępny z kanału i nie jest trudno, tylko uważaj bo będzie się paliwo lało. ;-)

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 17 cze 2011, 11:32

jak mam to sprawdzić na wolnych obrotach? przypominam ze nie mogę dodać gazu :cry:

[ Dodano: 2011-06-20, 20:09 ]
filterek wymieniony poprawy brak... Jak odłączyć sondę? trzeba wejść pod spód?

[ Dodano: 2011-07-14, 12:59 ]
Autko mam zrobione, przyznam się szczerze ze troszkę smutno mi z powodu "olania" mnie i mojego problemu przez to forum(no chyba ze wszystkim wyczerpały się pomysły). Powiem co było powodem moich problemów może komuś się przyda

Jak w pierwszym poscie:
1-nie odpala na Pb (tylko gaz)
2-na wolnych obrotach (LPG) mulowato jeździ i przerywa, na wysokich wszystko jest OK
3-na Pb nie jedzie wcale na wolnych obrotach po odpaleniu i przełączeniu chodzi jak dodaje gazu to dławi się.

Przyczyną wszystkich przypadłości były lejące wtryski, po przeczyszczeniu w firmie zajmującej się tym autko śmiga jak nowe, oczywiście nie obyło się bez odpowiedniej regulacji przepływki i wymiany palca.
Mam tylko jeszcze jeden problem z zapalaniem rano na Pb, przyczyna znana pompa siada i ma za małe ciśnienie na starcie a do tego nie utrzymuje ciśnienia.
Cóż trzeba będzie się zaopatrzyć w nową pompkę :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl