[80 B4 2.0 ABK] Problem na gazie problem na benzynie.
[80 B4 2.0 ABK] Problem na gazie problem na benzynie.
Siema
Po dwóch latach powrócil problem strzałów na gazie. Przepływkę rozwaliło po regeneracji auto dziwnie się zachowuje:
1-nie odpala na Pb (tylko gaz)
2-na wolnych obrotach (LPG) mulowato jeździ i przerywa, na wysokich wszystko jest OK
3-na Pb nie jedzie wcale na wolnych obrotach po odpaleniu i przełączeniu chodzi jak dodaje gazu to dławi się.
Czy mozliwe zeby trzeba było ponownie wymieniać palec rozdzielacza, przewody i swiece i z tąd własnie wystrzał?
Czy dziwne zachowania na LPG i Pb mogą być spowodowane błędem po odpięciu wtyczki przepływomierza?
Czy mozna bez Vaga skasować taki błąd np przez odpięcie akumulatora?
Pomocy bo rece opadają...
Po dwóch latach powrócil problem strzałów na gazie. Przepływkę rozwaliło po regeneracji auto dziwnie się zachowuje:
1-nie odpala na Pb (tylko gaz)
2-na wolnych obrotach (LPG) mulowato jeździ i przerywa, na wysokich wszystko jest OK
3-na Pb nie jedzie wcale na wolnych obrotach po odpaleniu i przełączeniu chodzi jak dodaje gazu to dławi się.
Czy mozliwe zeby trzeba było ponownie wymieniać palec rozdzielacza, przewody i swiece i z tąd własnie wystrzał?
Czy dziwne zachowania na LPG i Pb mogą być spowodowane błędem po odpięciu wtyczki przepływomierza?
Czy mozna bez Vaga skasować taki błąd np przez odpięcie akumulatora?
Pomocy bo rece opadają...
- ROBERT2009
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 cze 2011, 13:47
Dziwne, że nie odpala na benzynie, u mnie na odłączonej przepływce odpala, gaśnie po chwili ale odpala zawsze. Może pompa paliwa siada albo przekaźnik 30. Co do wolnych obrotów na gazie spróbuj przeczyścić krokowca, sprawdź filtr gazu a jak nie zadziała to wizyta u gazownika na regulacje.
Co do przewodów to mam beru już 3 lata i ciągle śmiga, świece wymieniam co 2 lata (mniej więcej co 30 tyś)
Co do przewodów to mam beru już 3 lata i ciągle śmiga, świece wymieniam co 2 lata (mniej więcej co 30 tyś)
sprawdzę jutro czy zapli na odłączonej przepływce.
Też pomyślałem o pompie bo ostatnio przez jakiś tydzień jeździłem bez Pb (brak kasy), a może te szarpanie to przez przytkane wtryskiwacze?
Gdzie ten filtr gazu bo już kiedyś chciałem wymienić i nawet nie wiem gdzie on jest? :?:
Za fote będę bardzo wdzieczny
Też pomyślałem o pompie bo ostatnio przez jakiś tydzień jeździłem bez Pb (brak kasy), a może te szarpanie to przez przytkane wtryskiwacze?
Gdzie ten filtr gazu bo już kiedyś chciałem wymienić i nawet nie wiem gdzie on jest? :?:
Za fote będę bardzo wdzieczny
- ROBERT2009
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 cze 2011, 13:47
Mojej lali na zegarach już dawno 300 000 minęło i wtryski są OK, ale ja zawsze na benzynce odpalam...
Niw wiem czy wymieniałeś przekaźnik 30, jak przerywa na benzynie i nie wchodzi w obroty to często on jest winowajcą. Koszt ok. 50 zł. Jak ci sie chce bawić to jest na forum jak go naprawić...
Co do filterku gazu, jest w parowniku - powinien być w nim taki kapsel przykręcany na imbusową śrubę.
Pod kapslem masz filterek. UWAGA - jak go odkręcisz zacznie wylatywać gaz, to normalne. Nienormalne będzie, jak ci nie zadziała zawór zamykający dopływ gazu. Musisz dość zdecydowanie odkręcić śrubę - niekture zawory zamykają się dopiero jak jest szybki odpływ gazu. Pod kapslem jest uszczelka - uważaj, żeby nie zgubić.
Niw wiem czy wymieniałeś przekaźnik 30, jak przerywa na benzynie i nie wchodzi w obroty to często on jest winowajcą. Koszt ok. 50 zł. Jak ci sie chce bawić to jest na forum jak go naprawić...
Co do filterku gazu, jest w parowniku - powinien być w nim taki kapsel przykręcany na imbusową śrubę.
Pod kapslem masz filterek. UWAGA - jak go odkręcisz zacznie wylatywać gaz, to normalne. Nienormalne będzie, jak ci nie zadziała zawór zamykający dopływ gazu. Musisz dość zdecydowanie odkręcić śrubę - niekture zawory zamykają się dopiero jak jest szybki odpływ gazu. Pod kapslem jest uszczelka - uważaj, żeby nie zgubić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja w dyskusji nie widzę kabli zapłonowych... Z własnych przygód uważam, że są one powodem 90% wystrzałów, zwłaszcza w takich silnikach jak ABK. Jeśli jest dobrze ustawiony rozrząd, to iskra raczej nie powinna się cofnąć w dolot przez zamknięty zawór. Po wymianie kabli na BERU silnik nie strzelał nawet przy mocno rozregulowanym parowniku. Już nigdy nie dam sobie wmówić tanich dobrych kabli
Podpinałeś autko pod VAG'a?
Co do przekaźnika nr 30, to u mnie ustabilizowały się obroty po jego wymianie i wolne obroty spadły z 1300 na 800 - 1000. Bardziej obstawiałbym, że ujawnia się wada sondy lambda i poprawi się trochę jak ją odłączysz.ROBERT2009 pisze:Niw wiem czy wymieniałeś przekaźnik 30
Podpinałeś autko pod VAG'a?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Panowie z tą jazdą na benzynie dziwna sprawa jest, jak się przełączę na Pb auto chodzi równo nie ma problemów do momentu dodania gazu wtedy się dławi i nie chce wcale wchodzić na obroty, gdzie szukać przyczyny? Wykluczam sprawę pompy bo wtedy były by problemy również na wolnych obrotach.
[ Dodano: 2011-06-16, 20:35 ]
Odświeżam Pany ktoś coś poradzi chociaż od czego zacząć sprawdzanie? Filtr :?:
[ Dodano: 2011-06-16, 20:35 ]
Odświeżam Pany ktoś coś poradzi chociaż od czego zacząć sprawdzanie? Filtr :?:
- ROBERT2009
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 cze 2011, 13:47
jak mam to sprawdzić na wolnych obrotach? przypominam ze nie mogę dodać gazu :cry:
[ Dodano: 2011-06-20, 20:09 ]
filterek wymieniony poprawy brak... Jak odłączyć sondę? trzeba wejść pod spód?
[ Dodano: 2011-07-14, 12:59 ]
Autko mam zrobione, przyznam się szczerze ze troszkę smutno mi z powodu "olania" mnie i mojego problemu przez to forum(no chyba ze wszystkim wyczerpały się pomysły). Powiem co było powodem moich problemów może komuś się przyda
Jak w pierwszym poscie:
1-nie odpala na Pb (tylko gaz)
2-na wolnych obrotach (LPG) mulowato jeździ i przerywa, na wysokich wszystko jest OK
3-na Pb nie jedzie wcale na wolnych obrotach po odpaleniu i przełączeniu chodzi jak dodaje gazu to dławi się.
Przyczyną wszystkich przypadłości były lejące wtryski, po przeczyszczeniu w firmie zajmującej się tym autko śmiga jak nowe, oczywiście nie obyło się bez odpowiedniej regulacji przepływki i wymiany palca.
Mam tylko jeszcze jeden problem z zapalaniem rano na Pb, przyczyna znana pompa siada i ma za małe ciśnienie na starcie a do tego nie utrzymuje ciśnienia.
Cóż trzeba będzie się zaopatrzyć w nową pompkę :roll:
[ Dodano: 2011-06-20, 20:09 ]
filterek wymieniony poprawy brak... Jak odłączyć sondę? trzeba wejść pod spód?
[ Dodano: 2011-07-14, 12:59 ]
Autko mam zrobione, przyznam się szczerze ze troszkę smutno mi z powodu "olania" mnie i mojego problemu przez to forum(no chyba ze wszystkim wyczerpały się pomysły). Powiem co było powodem moich problemów może komuś się przyda
Jak w pierwszym poscie:
1-nie odpala na Pb (tylko gaz)
2-na wolnych obrotach (LPG) mulowato jeździ i przerywa, na wysokich wszystko jest OK
3-na Pb nie jedzie wcale na wolnych obrotach po odpaleniu i przełączeniu chodzi jak dodaje gazu to dławi się.
Przyczyną wszystkich przypadłości były lejące wtryski, po przeczyszczeniu w firmie zajmującej się tym autko śmiga jak nowe, oczywiście nie obyło się bez odpowiedniej regulacji przepływki i wymiany palca.
Mam tylko jeszcze jeden problem z zapalaniem rano na Pb, przyczyna znana pompa siada i ma za małe ciśnienie na starcie a do tego nie utrzymuje ciśnienia.
Cóż trzeba będzie się zaopatrzyć w nową pompkę :roll: